tisdag, november 3

7 veckor.....

"God Jul" hjärtan i papp, Ellis

Kökshanduk, Ellis

Ännu en fin kökshandduk, Ellis



Idag blev jag påmind att det är ca 7 veckor kvar till jul!!!! Och tänk på allt som skall hinnas med innan dess. Semester, födelsedag m.m. Herregud!! Dax att se till att min man gör det han skall eftersom det är jag som "bestämmer". Idag kom mitt lilla paket från rara Mia som har det fina nätbutiken Ellis Corner. Titta gärna in där, lovar att det finns massor ni vill ha. Tack Mia för snabb service, beställde igår eftermiddag och hade paketet i lådan idag. Nu skall jag ta vovven och gå till posten för att hämta en annan fin sak som ni får se imorgon. Tänk vad skulle vi göra utan allla nätbutiker?
Handlar ni ofta på nätet? Här blir det Bullens korv till kvällsmat....
Kram Anne

25 kommentarer:

alegni sa...

bara sju veckor? herregud, nu blir jag stressad... ;)
jaaa - jag handlar ofta på nätet (också). väntar två paket för tillfället :)
kram
ingela

Linruz sa...

Åhhh jag tror jag vet vad det är i paketet!!!!
Ser verkligen ram emot att få se det.
Här vankas köttfärssås och spagetti(bäst att ta ett säkert kort så sjuklingen laddar baterierna).
Kram kram Lina

Signe 1 sa...

Vad fint du har shoppat från Ellis:-) Här är det köpstopp *fniss* Kramkram min vän!

Jessica sa...

Hej,
visst är det härligt med alla nätbutiker!
Skulle vara roligt att ha en själv också :)

Fick hem ett paket från Hemlängtan idag, hittade den butiken igår.

Här blev blodpudding och rester till middag...
Må gott
kram
Jessica

Jorid + NOE Blog sa...

Oioi, så fort tiden går. Bare 7 uker igjen!! :-)

Hehehehe, kan kanskje bli litt mye med noe man ikke kan, SÅ norsk også!!

Si ifra om du ønsker hjelp, så kan jeg gjerne hjelpe deg!

Ha en fin kveld!
Klem J

VITA NYANSER sa...

Så fina saker du har hittat. Åh, underbart med 7 veckor, då har jag jullov, tjohooo = )! Hi,hi...jag är värre än eleverna....säg inget högt....= ).

Jag är jätteduktig och köper inget på nätet! Sen behöver vi ju inte ta upp allt annat jag köper i andra butiker = ).

Jag väntar på ett bra objektiv till kameran, att bero på shopping, men de ringde idag och sa att det fick jag vänta på, inte ens Nikon hade det hemma, suck, jag vill ha det NU.

Jag har haft en supertung dag idag, det är nog oron över att gå upp i tid. På torsdag ska jag jobba 60%. Det går bra, men jag vill ju göra något helt annat. Det känns som att mina drömmar inte får tid när jag måste jobba mer.

Tjejerna har fått influensasprutan idag, så imorgon kanske det kommer biverkningar. Vi är lediga imorgon, så skööööönt.

Ha en skön kväll!
Kram L-L

H A J sa...

7 veckor till Jul bara!! Kanske ska börja förbereda sig lite och tänka på julklappar.
I år blir det julafton på ön.
Tack och lov för nätet säger jag bara. Helst när man bor på ett ställe som saknar mycket när det gäller shopping.....
Hoppas att allt är bra med er allihopa!
Kram
Jenny

Helenas loggbok sa...

Hej!
7 veckor kvar.... Julen har blivit PEST för mig. Jag ser allt annat än fram emot den. Känslan av att man måste åka till Sverige fast man inte vill. Så är det när man inte har syskon!

Vi köper ibland saker på nätet, men det är oftast för dyr frakt för att vi ska kunna skicka det hit. Då måste vi ta det de få gånger som man är i Sverige eller någon kommer hit. Men det är himla enkelt att beställa på nätet!

Här blir det "kinesen" idag. Enkelt och smidigt att bara åka och hämta!

KRamar
Helena

Anonym sa...

Jösses, säg inte så där. Jag blir stressad.. ska jag ju hinna med dotterns och min födelsedag först.. och så kanske öppna butik med.. Mamma mia..
Jag handlade mycket på nätet förr.. nu blir det inte så ofta längre av förklarliga själ.. men ibland så kan man inte låta bli att klicka lite. Var väldigt nära idag.. Vill gärna köpa rödvinsglas & drink glasen från Aarne/Iittala.. :)

Hem och Lycka sa...

Vad söt du är, tack för fina ord! Roligt att du blev nöjd!

kram Mia

Spik, skruv och drömmar sa...

Nu stressade du upp mig rejält. Det finns tusen saker jag vill hinna med innan jul... Här ska det också firas födelsedag och lite annat smått och gott.

Jag har ännu så länge inte handlat så mycket på nätet (förutom böcker) men det finns massor i alla mysiga små inredningsbutiker som jag har spanat in och nog snart ska klicka hem.

Tack för den gulliga kommentaren inne hos mig!

Kram Therése

VITA NYANSER sa...

Hi,hi...den jobbkombinationen skulle jag gärna vilja ha = )! Här blir det en lugn kväll, med äntligen hemma, sen blir det sängen tidigt, inatt skulle jag behöva 12 timmars sömn = ). Vi har inte studiedag här. Jag har bara min veckolediga dag, underbart att ha den mitt i veckan. Kanske har jag fått min må-bra-sömn så jag orkar pyssla, jag har massor av roliga saker ligger.

Ha det bra och sköt om dig!
Kram L-L

Ocean showroom sa...

Sju veckor ja...jag hade inte handlat speciellt mycket på nät innan jag flyttade ut till "landsbygden" och blev mamma! :-) Men efter det JAA! Tycker att det är helt perfekt men såklart älskar jag att gå i butiker och se och känna på saker också! Ha en fin kväll! kram alexandra

Grodmamman sa...

Jösses, bara sju veckor kvar!:) Och på de veckorna ska vi fira båda barnens födelsedagar, kusinens födelsedag, åka till Göteborg, göra julkort mm mm. Idag har jag i alla fall rationaliserat bort dörrkransarna, sonens klass ska sälja sådana så i år blir det ingen hemmagjord!:)
Kram

promenader på landet sa...

Vilka fina julbilder du bjuder på i dag! Tack för tipset på en för mig ny webbshop jag handlar mer och mer på nätet. Det är ju så smidigt. Ha det så bra! Kram från Maria

homebylina sa...

7 veckor....kära nån! Jättefina saker du köpt från Ellis, ska genast göra ett besök =)Ha det gott! Kram Lina

Anonym sa...

Dette var vakkert...!
Flott blogg, kommer gjerne tilbake hit :)
Ha en fin tirsdagskveld!
klem

Bella sa...

oj oj vad fort tiden går, 7 veckor är ju ingenting...

Så fina saker du handlat :)

Ha en skön kväll, och Bullens korv ska man inte underskatta!!

Kramar Bella

Piffa och Puffa sa...

Va, är det BARA 7 veckor kvar? Här råder det kaos så jag hae gärna sett att det varit dubbelt så lång tid kvar. Vi bygger på vårt hus och sonens hus brann ner till grunden för en vecka sedan. Nej, någon jul känns väldigt avlägset just nu men tack för att du påminde.
Kramar Anette

Vitt och Blått sa...

Vilka härliga saker du hittat! Har aldrig kikat in där, det måste jag göra!!! :) sju veckor kvar, det kommer bara säga sviiisch! Ha en bra vecka - kram E

Smultronlycka sa...

Hej!!
Å så det är bara 7 veckor!!
Längtar...
Jättefina saker du shoppat!!
Jag brukar inte handla på nätet.
Tror att jag kommer att förhandla mig då ;)
Har legat lågt med shopping överhuvudtaget nu,trist!
har inte fått ordning på ekonomin,du vet sen jag sa upp mig och så..
Nu har jag gått ner i % också så det blir lite sämre med shopping :(
Men jag försöker att göra billigt pyssel istället..
Och möblera om och piffa upp lite på det sättet :)
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Anna

Jannicke sa...

7 uker, huff - du må ikke si det!!!

Jeg har helt likt kjøkknehåndkle.
Gleder meg til å ta det frem igjen...

Klem til deg. J.

Anna-Malin sa...

Hej!

Härligt att det snart är jul!
Äääälskar att julpyssla, om bara tiden finns...

Snygga handdukar!! Gillar den med stjärnan.
Handlar på nätet gör jag, där också =)))) Mest blir det kläder faktiskt...

Kram
Anna-Malin

Villa Carl Larsson sa...

Försök att inte stressa för att hinna med allt. Det är inte tiden som stressar oss, det är vi själva!! Julen är så mycket mer än så. Bör vara i alla fall!

Men vad mysigt det ska bli. Älskar julen!

Kram Josefin

himmel och hav sa...

Jajamän, snart får julpyntet åka fram!!!
Har inte shoppat så mycket på nätet faktiskt, men det kan ju alltid ändras!
Kram Veronica