onsdag, oktober 24

Besviken men lägger ner...

 
Bilder lånade från nätet



Ja fy sjutton så besviken man kan bli....Men nu är det sista gången jag skriver om detta men jag måste bara få ur mig. Från början var det så att mina svarta Please Jeans gick sönder, hål efter niten till hjärtat och att sömmarna släppte. Jag har knappt använt dessa , köpte dom i maj och brukar inte använda svart på sommaren så dom har mest legat. Dom är köpta i Borås , i butiken Anna & Greta.

Jag ringde iaf butiken och fick svar att jag hade gjort hålet och att dom skulle skicka ett nytt hjärta och nitar. Då blev jag lite paff, man kan inte säga till en kund att hon har gjort det utan att veta hur det ser ut. Och jag vet ju med mig att jag har inte gjort det. Detta gjorde att jag blev lite småsur. Dom kostar ju iaf en del och man vill ju att det ska hålla.

Jag fick hjärta, gick det skomakaren som är en man som har hållt på i många år, han hade aldrig sett typen av nit. Han slog i dom iaf, hjärtat blev böjt men hålet var ju kvar, så pass att niten fortfarande kunde ramla ut.

Jag mailade att jag var besviken och fick tillbaka att jag skulle ringa upp dom så skulle dom försöka hjälpa mig. Det slutade med att jag fick skicka ner dom till Borås. Efter några dagar fick jag detta mail:


 
Hej Anne,
 

Nu har vi byxorna i butiken och vi skickar dem till dig så fort du har skickat din adress till oss.

Vår hjälpreda har gjort så gott han kunde och vi hoppas att resultatet känns ok för din del för mer än så kan vi dessvärre inte göra.

När man köper en Please jeans, om lilla hjärtat ramlar av (av olika orsaker) så är det enda företaget gör att skicka ett extra hjärta, mer än så ligger inte i deras ansvar och detta har vi noggrant kollat med vår leverantör.

Vi ber så mycket om ursäkt för att hjärtat dröjde men vi har nu gjort mer än vad som ligger i vårt ansvar då vårt mål är självklart att du skall känna dig nöjd och trivas i dessa underbara byxor.
 
 
Ja vad ska man säga?? Kan meddela att dom har gjort någon form av limmning
 
 
Sen får man vara glad för er andra som tappert ställer upp om ett par byxor släpper i sömmarna, en lampfot spricker. Ni är guld värda inga namn nämnda....
 
Näpp nu skiter vi i detta...



Kram Anne

14 kommentarer:

Caroline sa...

För jävla dåligt! Sånt här tjänar man verkligen inte på i längden.

Fröken L sa...

Vilket jävla bemötande. Ett par nya byxor eller pengarna tillbaka är väl det minsta man kan begära. Nu blev jag riktigt arg å dina vägnar.

Kram Dila

A House With A View sa...

Usch och fy... vad himla trist alltså... Inte kul på ett par så dyra byxor...

Kraaaaaaaaaam aka

Helenas enkla vardag sa...

Riktigt dåligt av dom! Förstår att du är besviken! jag har inte reklamerat mina byxor än, de håller ju på att tappa trådar, men inte så farligt än! Ja men nu vet vi vart vi inte skall köpa kläder iallafall!
kram Helena

Livet är Underbart sa...

FY FY FY! För en som jobbar med kundrelationer är detta helt ofattbart. Bra att du nämner märke och butik ;) Som sagt: Vi vet ju var vi inte ska köpa kläder iallafall! kram Jenny

Carola sa...

åh :( tröttsamt.
Och ja man kan inte annat än undra.. var kund bemötandet och ren hyfs tig vägen..
men men då släpper vi väl det då som du säger :)

Fina golv blir det hemma hos dig i alla fall!! ;)

Kram

evalevabo sa...

Nä fy sjutton. Vet att du skrev till mig att du var såå besviken på please byxorna. Jag som gått o köpt mig ett femte par?!? Än håller dom . Kunden har alltid rätt. Skulle aldrig tollerera ett sånt svar från dom. Herre Gud jag har jobbat i butik i 100 år.. Man tar hand om varan och reklamerar den oavsett.. Måste ha en kund som till 100 är nöjd. Är dom helt sjuka på Anna o Greta. Vill synas överallt vill dom, bloggar o tv. Ingen bra reklam . Nä men en sån butik ska man bojkotta direkt. Om man ha ork ta skriv till Arn allmännarekl. nämnden. Jag skulle bli sjö tokig....köp aldrig därifrån!!!!!
Dom är ju inte gratis direkt. Heller skriv ner till där dom tillverkas och ägaren...!!! Drastiska grejer, Italien. Kram på dig
Eva

Life´s Silverlining and I sa...

Nej fy så himla trist! De är ju inte direkt billiga heller!
Kram på dig! nilla

Grodmamman sa...

Fattar de inte att dåligt bemötande från en butik sprider sig??? Dålig reklam är ju inte direkt bra för affärerna.
Så tråkigt när man köpt något för så mycket pengar.
Kram

Titta in hos Thess sa...

Hej vännen !!

Förstår att du är skit besviken på dom,och med all rätt =(((
Skulle jag bete mig så mot mina kunder på jobbet så skulle jag få sparken så det bara sjöng om det.
Har dessutom hört att det är många som får jätte problem med sina please jeans så dom borde ju istället vara måna om sina kunder om dom vill ha några kvar.

Har faktiskt tänkt att göra en sådan sänggavel till Ella som du visar nedan säger till om den blir bra ;)
Men jag tror inte att det ska vara så svårt

Kram Thess

Anonym sa...

DET DÄR skulle jag kolla upp i Komsumentköplagen eller dylikt,för jag tror att säljaren/leverantören har mycket mer skyldighet än så!

mig&mitthem sa...

Nej sååå trist!!! Man blir så förbannad när affären inte ställer upp & tror på en. Jag hade liknande problem med tine K koppar jag beställde från en nätaffär. Dom var kraftigt missfärgade & gick inte att använda. Det tog många mail, frustration & låååång tid till pengarna returnerades på mitt konto. Ge inte upp........krams m

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Hmmm, låter som om det hänt tidigare att lilla hjärtat ramlat av, ja...på andra jeans oxå!

Dålig stil helt enkelt, Klem Anna

Mäjt sa...

Det där stämmer inte... Enligt konsumentköplagen har de 2 lagningsförsök på sig sen MÅSTE de byta ut/ersätta varan! Stå på dig! Snacka om dålig PR...