torsdag, juli 9

Träff med.........

Bild; Costal Living

Ja inte ser det ut så här som på bilden så långt mitt öga kan nå i alla fall. 3:e dagen på semestern och det öser ner, känns som att det här är min vanliga tur. Det var inte dränkt katt som kom in utan dränkt hund och matte.......

Igår träffade jag Helena, som har den fina bloggen helenasloggbok och som bor i Luxemburg och delar med sig av sitt äventyr där. Helena är en jätte go, mysig och fräsch och inte minst en snygging. Kan bara säga att vi tjattrade i 4 timmar om det mesta. Kändes som att vi har känt varandra länge och det roliga är att vi har träffats via bloggarna. Jag hoppas verkligen att vi kan träffas igen och inte minst hålla kontakten.

Ja idag blir det strykning nr. 3 på golvet på landet när maken kommer hem från annat målande hos en kompis. Hmhm många tror nog att min man är målare men det är han inte......Vi måste åka till tippen och tömma släpet så att vi kan åka till IKEA och köpa Ektorp soffa och fåtölj till landet. Japp vi får se vad det blir av denna dag. Ute på hundprommenad i ösregn så gick jag och övervägde, resa nu eller resa höst?????? Detta väder gör mig galen. I år fick dom som har junisemester det fina vädret och förra året fick vi turen när vi hade juli semester.

Kram Anne

20 kommentarer:

Längtan i Vitt sa...

Ja vädrets makter kan man inte göra något åt eller? Jag hörde att de i något land försökt spränga bort regnmolnen för att få fint väder under idrotts eventet...hmm kanske inte skall börja mixtra med sådant kan jag tycka....Men hur som helst har passat på att gödsla gräsmattan så det åker ned ordentligt med allt vatten;) Hoppas trots allt det blir bättre!!!!! Vad roligt att få nya kompisar på nätet som man kan träffa. Låter helt fantastiskt.Ha det gott /Kram Carina

Anonym sa...

ja fy vädret gör en galen!!!!!
Kul em lite shopping på Ikea som kompensation.
Visst är det så att bloggarna skapar relationer som man ine hade drömt om....roligt!!!
Ha en fortsatt fin dag trots det hemska vädret.
kram kram

Ocean showroom sa...

Herlig med litt nytt rundt seg, nymalt gulv og Ektorp høres ut bra ut!

Vi skal ikke på noe ferie i sommer, tar heller en tur til høsten :-)

Ha en fin dag!
-Lene-

Signe 1 sa...

Ja men fyyy, vad är det för väder man kommer hem till?? Sååå trist, usch! Klart du ska dra iväg på solsemester Anne, här i svedala dröjer det nog innan värmen kommer tillbaka, tänk dig en mojito i solstolen, eller varför inte ett glas bubbel*fniss*. Vad roligt att träffa Helena, ni hade nog mycket skoj att prata om:-) Kramis Sofia

Helenas loggbok sa...

Hej Vännen!
Tack snälla goa du för igår! Det är en dag jag lever på länge! Och tack för det gulliga du skriver på bloggen!

Vädret gör mig nipprig. Ska det vara så här de 4 veckor vi har kvar i Sverige blir det jobbigt.

Ha det gott!
Kramar
Helena

Anonym sa...

Ang ...kursen så hjälper jag gärna till med det lilla jag kan.
Säg bara till vad?
kramiz

H A J sa...

Tur att du snart ska ner till oss i söder då!
För här skiner solen!! :-)

Kram
J i H A J

Anonym sa...

Ja hej och hå vad regnet öser ner. Vi har en stackars katt som står och jamar utanför vår dörr i regnet. Ägarna verkar ha dragit på semester och lämnat stackarn själv. Kul att träffa en likasinnad bloggerska i verkligheten. Ha en skön dag! Kram Sofia

Fröken Tindra sa...

Vi har fått en rejäl regnskur här i sta´n idag. Den pågick lite längre än de vi fått tidigare i veckan. Men jag går på semester först i morgon så än har jag inte så ont av det. ;0) Men jag förstår helt klart dina funderingar. Det är ju så himla tråkigt när semestern börjar på det sättet. Jag hoppas att du skall få se solen snart igen!
Kram!

alegni sa...

tröstar det om jag säger att vi hittills haft lika stor otur med vädret som du? man börjar faktiskt misströsta... :(
vad kul med "bloggträff"!
kram
ingela

Helenas Hem -Livet på landet sa...

Tjena!
KUL att ni har hittat varandra genom bloggandet!!! :)

Ähhhh snart så slutar det att regna och solen och värmen kommer åter, lita på mej jag är lite av en häxa! ;)

KRAM
/Helena

blogg.helenashem.se

Bella sa...

Inget vidare med regn och åter regn på sin semester får verkligen hoppas att sommaren hittar tillbaka lagom till helgen...

Desto roligare att träffa Helena, läste hos henne igår om er trevliga dejt, roligt för er och det var väl inte direkt oväntat att ni skulle ha trevligt även om ni inte träffats IRL tidigare :)

Ha en bra kväll och så ser jag fram emot att få se bilder från när ni är klara med ert projekt på landet!

Kram till dig

Ocean showroom sa...

Ang. varer fra Norge...
Vi tar 200,- i frakt for å sende til Sverige. Vet jo ikke hvor i Sverige du bor, men bor du inærheten av stockholm eller karlstad kan vi kanskje ordne det på en annen måte...

-Lene-

Ocean showroom sa...

Psst...:) vi skal på interiørmessen i stockholm i slutten av august:)

God natt!
klem, Lene

VITA NYANSER sa...

Gokväll!!! Hi,hi...klart nattugglan är vaken = )...men lite väl sent idag. Vi röjer och röjer i vårt förråd, oj vad saker vi har!!! Men nu så är det snart klart och tomt, underbart!

Åh vad kul att träffat Helena, så kul att lära känna varandra via bloggen och att det känns bra när man ses = ). De som jag har träffat som jag haft kontakt med på bloggen har varit så himla trevliga och lättsamma.

Men vad spännande med Ektorp, jag är supernöjd med mina! (Hade en period då jag var less på dem, men det gick snabbt över, perfekt på landet) Vita golv och Ektorp, så snyggt!

En resa är ju aldrig fel. Till helgen får det gärna blir bättre väder, då är jag redo att ta mig från vårt kära förråd. Imorgon ska vi storstäda eftersom vi ska passa min lilla systerdotter som är 1 år, ska bli så kul, hon är en riktig energikick, utstålar så mycket glädje = ). Men gå upp på natten och göra välling, oj, det var längesen, kommer knappt ihåg hur man gör = )...

Ha det superbra!
Stor kram L-L

Annas Lycka sa...

Hej! Här sitter vi nattugglor....njuter av tystnaden och att få vara ensam en stund. Antar att du gör det samma!!! Håller på o bli tokig på min datoor som inte vill det jag vill....Köpt ny och det funkar inte när jag ska ladda in bilder från min kamera!!!!! Stön!!! Jaja får väl be om hjälp imorgon av någon som fattar bättre!!! Har du en skön semester!? Sa idag att det känns som att det är rätt viktigt att ha en sån där "ladda ner vecka innan man hittar på en massa utflykter osv...Att få landa för en stund...Nej nu blir det till att sova .....Jag önskar dig en skön natt och ljuvliga drömmar!!! Kram kram Anna

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

nE...TÄNK OM MAN ÄNDÅ HADE DENSYNEN FRAMFÖR MIG!!!!

är i gbg o regnet hälller ner!!!(

vill ha soool...NU!!!!

Kram Millan ♥

♥ Fyra årstider sa...

Men vad kul att ni setts live..fast det har ju du och jag med:-)
Kram Lotta

Signe 1 sa...

Mailboxen vännen!!:-) Vad tror du om den 21/7?? KRAMIS Sofia

Huset vid ån sa...

Vi håller tummarna för bättre väder...Vad kul med nya soffor o fåtöljer till stugan! Önskar dig en Trevlig Helg! Många Kramar Therese