tisdag, oktober 27

Höstlov......


Fat, Mateus
Vem har sagt att det är lätt att ha barnen hemma på lov? Inte jag i alla fall...Osams om spel, datorer och Tv, suck....Och sen dundrar det in kompisar, inte 1 utan 3,4,5 st. Jag tycker att det är kul att dom vill komma hit men ibland får jag säga stopp. Men då kan det vara bra med sockerkaksmixarna, bara röra ihop med vatten och jag brukar tillsätta 1 st ägg, blir inte så torr då. Här i huset är pepparkaksmixen en favorit. Här blir det Taco, fast det är tisdag och Desperate Housewife och bloggning.
Kram Anne

30 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Jag är först idag....= ).

Ja, det är inte alltid lätt att vara ledig tillsammans! Och visst måste man ju säga stopp, ibland kan det bli lite FÖR bra. Här har jag och Ebba myst med picknick, och Wilma var på egna upptåg, så det har varit en lugn dag.

Imorgon blir det förberedelser inför torsdagen då Wilma fyller år.

Ha en skööön kväll!
Kram L-L

Smycket Piffa sa...

Hej!
Jag kan bara inte låta bli att fråga dig hur du har gjort den vita tavlan med ett hjärta på? Vad är det för material du har använt för att få själva strukturen på hjärtat? Jag gjorde tidigare en liknande tavla men min struktur ramlade av då tavlan torkade.
Hoppas du har lust att svara. Jag skulle bli så glad då.
Kramar Anette

Linruz sa...

Nej i bland måste man begränsa dem.
Om ni gillar pepparkaka så måste du testa kakan jag bloggade om häromdagen.
Den är sååå god och såååååå enkel.
Saftig och smarrig utan både ägg och smör.
Du rör bara i hop den och sen in i ugnen.
Härblir det hemmafruar och bloggen i kväll med.
Varit på skolinnebandy hela dagen så är rätt trött i huvudet.
Ta hand om dig.
Kram Lina

Lauras gård sa...

Vi har inte heller någon familjelycka då det är lov. Man vill ju gärna att alla ska vara glada och lyckliga... Vi löste det med att en åkte till farmor, en till mormor och dagis tar en *fniss*. Toppen med sockerkaksmix för att snabbt kunna ordna lite mysigt till fika sugna killar. Jag ser att du får till namnet på bilderna! Kram Stina

Grodmamman sa...

Här var vi tillsammans hela dagen igår, idag har båda varit hos min mamma och imorgon ska de vara hos farmor och farfar. Det går oftast bättre när de inte är hemma!:) Enligt mamma hade de varit jätte gulliga mot varandra hela dagen idag!:)
När det gäller kompisar, så brukar jag också begränsa antalet. Det går väl an om de är ute och leker, men här inne kan vi inte ha hur många som helst!:)
Kram

perlan sa...

Jag har däremot problem åt andra hållet..En dotter som är förgymmad på oss för att vi inte är hemma och är lediga på hennes höstlov. Jag kan inte annat än att hålla med henne.. Tror jag ska skolka lite från jobbet torsdag coh fredag åtminstonde.. Då kanske jag med får ta fram kakmixen :)
kram kram

Prima Gård sa...

Haha... det verkar vara en lite deppig dag för oss bloggisar idag. Jag skrev ett inlägg som inte var menat att vara mörkt, men som ändå blev det. Sen var jag in till "Hannis" och då hade även hon skrivit ett lite deppigt inlägg och sen kom jag in hit. Ja, du fattar.. =)

Alla dagar är ju inte bra dagar, men det är en ny dag imorgon. 'Och det är ju bra! =)

Ja, bebisfötter är fullkomligt ljuvliga och fotsvetten, den finns ju där, fast man inte tror det! Haha...

Kram på dig!
Emma

♥ Fyra årstider sa...

Du ska service på hotell vet du väl..*ler*. Nejvars jag förstår dig. Du måste ha lite gött med:
Kram Lotta

Fröken L sa...

Taccos hade vi igår. Och sockerkaka. Och den försvann i ett nafs. Höstlov här också men med en sjuk liten kille. Han har dock varit feberfri idag men snörvlar och hostar fortfarande. Förhoppningsvis kan vi gå ut imorgon. Vi ska på pumpajakt. Dags att göra lykta. Ha en skön kväll!

Kram Dila

Signe 1 sa...

Häärligt med höstlov och kids som håller sams...not;-)! Smart med sockerkaksmix, kanske kan funka för mig också som ej kan baka you know!:-) Må gott vännen! Kram!

Engelska Villan sa...

Jaha! Ett nytt inlägg som inte syntes hos mig, vad snopen jag blev :)
Jag älskar de faten, har tre st i olika blå nyanser själv.
Vad du är duktig med bilderna också, hihi! :)
Kram kram Anna

VITA NYANSER sa...

Min syster ska flytta in till vår stad, 1 mil från där de bor nu, men har inte något idag. De ska bo i radhus tills de en dag tänker sig att bygga nytt.

Wilma som fyller år på torsdag har fått feber. Nu är det hennes tur, förra veckan hade Ebba det här. Våra kompisar från Halmstad skulle komma hem till Sandviken idag, men de fick stanna hemma pga att deras barn hade feber.

Här blir det nog en lugn dag imorgon.

Ha det bra!
Kram L-L

Birgitta sa...

När det kommer så många hungriga små hulliganer så försvinner väl en sådan kaka i ett huj. De brukar ha en glupande aptit.
Ha ett fortsatt bra höstlov.
Kramis Birgitta

promenader på landet sa...

Visst är det så, att det kan bli lite kaos ibland när man ska vara hemma och ha det mysigt..... Vi börjar ju vår ledighet i morgon så vi får väl se hur det blir här! Barnen kanske är osams redan innan frukost... Må så gott! Kramar från Maria

MITT VITA HUS sa...

har faktisktaldrig testat mixerna men man kasnke skulle prova:) Fin fint fat du;) Ha en fin fortsatt kväll kram Mia

Fröken Tindra sa...

Låter lite stökigt det där med lov. ;0) Jag har aldrig provat kakmix tror jag. Däremot köpte jag en färdig kladdkaka idag eftersom jag skulle få besök efter jobbet och bara inte orkade fixa något själv efter ytterligare en tung dag.
Du har något att hämta hos mig.
Kram!

Hemmalycka sa...

Håller med dig. När mina barn var små så var det precis så.
Kram Åsa

Längtan i Vitt sa...

Halloj!
Jo tack jag vet precis hur det kan vara med lov hihi. Har läst tillbaka lite på din blogg för jag har vart lite dålig på att sitta vid datorn....Vad trevligt att få prova underkläder med en serviceminded säljare, då känns allt mycket roligare. Vilka fina stövlar jag förstår om du får mycket användning för dem och som vädret är just nu oxå...Ha det gott / Kram /carina

alegni sa...

"vad jag hatar dig", hörde jag nyss från köket. orden kom från sonen, 18 år, och var riktade till sonen, 17 år, så du förstår, det håller i sig så länge de bor under samma tak. här vet 17-åringen precis hur lättirriterad storebror är, speciellt innan denne fått i sig sin frukost. suck.
men underbara är de trots att de munhugger med varandra :)
om en halv timme ska 18-åringen på mönstring (eller uppbåd, som det heter här i finland)! vart har mina småttingar tagit vägen?!?
kram
ingela

Sabina sa...

Vi hade höstlov för ett par veckor sedan så jag vet vad du går igenom nu! :)
Det var riktigt skönt när tjejerna for tillbaka till skolan, så man fick lite lugn i huset. Ändå var det trevligt att ha dom hemma...
Kram Sabina

Casa del Caos sa...

Jag håller med! Det är inte alls lätt att ha alla barn hemma på lov! Här bråkas det också - fast mina är 7, 3 och snart 2... 3-åringen rycker (och SKRIKER) i 7-åringens dörr och vill in till honom och hans kompisar! Sen bråkar han med sin lillebror som då börjar gråta och vill bli buren... Jag får inte gjort många knop här hemma! Tur man har en liten lugn stund på morgonen! ;)

Ha det gott!
Kram, Annica.

P.S. Nu har jag lagt ut bilder på min lille vovve som sover i syskonvagnens varukorg! Han tyckte nog att det var jäääättekul att bli fotograferad...

Ocean showroom sa...

Ja, vi er heldigvis ikke "helt der" i alder enda, mine er jo bare 2 og 4, men det kommer nok snart den tid hvor hele fotballaget ramler inn:) Nei, hva gjør man, kake høres ut som en god ide :)
Ha en fin dag, Anne!
Nå skal jeg fortsette min tapetsering her:)
Klem, Lene

Vitt och Blått sa...

Kan tänka mig att det blir fullt ös ibland! Mumsigt med pepparkakssockerkaka! Vilket lååångt ord! Var länge sedan jag gjorde en sådan, kanske skulle göra en på lovet jag också. Ha det så skönt, kram Ewa

Anonym sa...

Fint hem du har, alla attribut för ett lyckat liv. Må gott!

mitt skärgårdsliv sa...

Ja du loven blir inte alltid så ljuvliga som man föreställt sig.. nå i stora hela visst är det roligt att få vara ledig med barnen men just i det ögonblicka alla är osams är det inte lätt. Ha det bra!

Syster Yster sa...

Hej. Visst är det både kul och jobbigt att ha en massa barn i huset. Du har fått en award från mig så om du vill finns den att hämta på min blogg

Kram
Anette

Mitt smultronställe sa...

Hej vännen!!

Ja du i bland är det bara att gapa stopp, det får man.
Fast man är tråkig mamma och ingen annan har så hemsk mamma som sina barn.. Än så länge har vårt lov flytit på bra utan massor bråk..
Men det kan vända snabbt..

Ha det gott kram kram.

HEMLÄNGTAN sa...

Jag mår så bra jämnt när jag kommer in på din blogg. Jag gillar verkligen din stil!
Nej, det är inte alltid så lätt med barnen. Mina barn är ännu för små för att dra hem kompisar men jag kan tänka mig hur det kommer att bli...
Kakan ser underbart god ut!
Ha en underbar onsdagskväll!
Kram Jenny

Hanna sa...

jag känner också att det kan bli många kompisar ibland.
Tycker egentligen om precis som du skriver när de vill vara här, men i går när alla barnen hade kompisar här och var vi uppe i åtta barn iolika åldrar, det är kul, men det krävs en engagerad mamma till 100 procent.
Ha en bra onsdagskväll.
Hanna

sand mellan tårna sa...

Plötsligt händer det!!!!

You got m@il on dialect adressen.....

Kram!