måndag, augusti 23

Nu drar det ihop sig.....

Bild, någonstans från nätet


Hej alla......Hoppas att ni alla mår bra. Jag har en hektisk vecka nu, målning, städning osv osv.....Vi har kört järnet i helgen så jag är helt utpumpad. Efter detta race har vi bestämt att vi skall göra något med barnen för hur kul är detta för dom? NOT....Igår tittade maken och jag på varandra att nu börjar det kännas i magen. Man ser bilar som sakta glider förbi, åker 1 och 2 varv.  Skall någon bo i vårat fina hus? Som vi har bott i 12 år och lagt ner all vår tid på. Det börjar komma ifatt mig nu, innan har det mest varit ett rus. Har vi gjort rätt mot barnen? Fast jag tror nog att dom ser mest fram emot detta.  Dom skall ju gå kvar i sin skola och då har dom ju kvar alla sina vänner. Men det blir inte lika lätt att bara springa över och ringa på.... Jag tycker verkligen om mitt hus, trivs. Det som är väldigt jobbigt är att flytta från våra fina grannar, men det blir en annan relation istället och jag vet att vi är flera som kommer att fortsätta att träffas för jag vill inte mista er:) Ni är ju några som läser min blogg. Men jag kommer till mitt drömhus, ett hus vi har åkt förbi ibland och jag har sagt TÄNK OM DETTA BLIR TILL SALU, och så blev det till salu:). Nog med sorgerna.....Det kommer att bli såååå bra. Stor kram till er alla goa.


Kram Anne

29 kommentarer:

Sassa sa...

Anne, allt kommer att bli så bra. Jag vet, som har flyttat mer än de flesta. Det är spännade att kasta loss och göra någonting nytt tllsammans. Vi ångrar inte att vi lämnade vår trygga tillvaro i Täby! Barnen kunde inte fått det bättre och vi fick en massa nya vänner. Ni flyttar ju inte så långt,men ett äventyr blir det säkert i alla fall. Tänk att få flytta från ett drömhus till ett annat. WOW!!!
P.s nyckelringen har kommit ! ( säkert inget viktigt just nu ! )Massor med kramar från vännen Sassa

a piece of happiness sa...

Jag förstår precis vad du känner. Det är alltid sorgligt att lämna något/någon. Men lika kul är det att börja på nytt.

Stor Kram LiseLotte

Nettan sa...

Klart det kommer att bli bra! Det är ju världens chans ju..sånt lkan man inte missa!! Ska bli så kul att följa flytten och inredningen av det nya huset! Stort lycka till med allt!
Kram Nettan

Linruz sa...

Klart det kommer bli toppen vännen, men förstår att det känns sorgligt att lämna ert hus till andra.
Glöm inte att ta hand om dig under tiden bara vännen.
Stor Kram Lina

Tigris Predikantan sa...

Varje gång man lämnar ngt kärt så känns det ... lycka till!
:)

alegni sa...

det är klart det kommer att kännas att lämna det fina hem ni skapat under en så lång tid, men det kommer att gå bra, det är jag övertygad om, och ert nya hus är ju verkligen to-die-for!
kram
ingela

Carin sa...

Åååå... Spännande!!! Samtidigt kan jag förstå att det är lite vemodigt... Många minnen... Och det är nog lätt att bli lite "hemmakär" när man har inredning som största intresse! ;-)

Massor av kramar! Carin

HOUSE of ADELA sa...

Jag förstår din känsla precis men man ska väl sakna något lite som har varit väldigt bra?=) Nu kommer nu till något ännu bätre och ni har alla fina minnen och foto kvar från huset;)

Kram
Adela

Helenas loggbok sa...

Hej Anne!

Ett litet livstecken från mig! Det kommer bli hur bra som helst, vännen! Ni flyttar ju bara några kilometer!!! Allt runtomkring kommer ju se likadant ut, dvs jobb, vänner, staden och skolan. Om du mår som du gör nu, kanske du kan ana hur jag mådde när vi bröt upp hela vår tillvaro och flyttade utomlands....

Nu är jag tillbaka i vardagen igen efter många härliga veckor i Sverige. Funderar fram och tillbaka om jag ska börja blogga igen eller inte, vi får se. Har inte läst bloggar på hela sommaren, så jag har lite att ta ifatt!

Stor kram
Helena

Två systrar sa...

Det kommer att bli grymt. Lycka till. Nu har jag lagt upp en liten länk till dig i mitt senaste inlägg ;-)Stor kram från oss två

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

ohh känner igen känslan. Vi hade underbara grannar i vår lägenhet, men det kan ju bli ännu bättre. Vi umgås med ett par av våra gamla grannar nästan ännumer sen vi flyttade. Lite mer planerat dock.

Hoppas försäljningen går bra, ert hus e ju så fint och ert blivamnde ännu finare :)

KRAM Madde

VITA NYANSER sa...

Jag förstår all separationsångest som kommer och allt lyckorus som det innebär att hitta ett nytt hus som man förälskar sig i. Att ta ett nytt kliv i livet handlar ju oxå om att släppa taget om något annat. Vi har olika perioder i livet och ibland är det dags att gå vidare. Och som min superbra personalcoach sa så bonar vi kvinnor oss in med känslor i varje hörn i våra hus och vi får svårt att släppa greppet, jag är precis likadan. Men minnena sitter ju kvar i huvudet, vilket känns som att de sitter i väggarna, men det är bara en tankeförvirring om du förstår hur jag menar. Grannar kan man ha kvar kontakterna med ändå precis som du skriver.

Det där kommer att bli såååå bra!
Kram L-L

Grodmamman sa...

Det kommer att bli så bra! Fast det är klart att jag fattar att det känns konstigt. Det är ju inte alltid man får tag i sitt drömhus!:)
Kram

Birgitta sa...

Det blir säkert bra när ni väl installerat er i det nya huset. Tänk att få börja inreda som man själv vill ha det. Du har ett roligt jobb framför dej.
Kram Birgitta

Fröken Grön sa...

Jag och min sambo har precis sålt vår lägenhet som vi bott i under de senaste 8 åren. Visst kändes det märkligt att ha visning och ännu märkligare sen när det var dags att lämna över nyckeln till de nya ägarna, men den känslan går över snabbt. - Med nytt boende finns det så mycket roligt att se fram emot och så mycket som måste ordnas, så man hinner liksom inte "sörja" det gamla alltför länge.

Lycka till med visningarna! Håller tummarna för budgivning!
/Anna-Karin

Signe 1 sa...

det kommer bli kanooon vännen och ert nya hus är to-die-for!! när den värsta sorgen har lagt sig kommer allt kännas alldeles underbart!!:-)

p&k

ps. imorrn ska jag på intervju, håll tummarna!:-))

H A J sa...

Det kommer ju att bli kanonbra i nya fina huset!! Förstår att det känns lite vemodigt att lämna men ni blir ju kvar i samma stad i alla fall!
Håller tummarna för er inför kommande visningar!!
Kram
Rotters

HEMLÄNGTAN sa...

Ååå, känner igen den där separationsångesten som kommer ifatt en. Men det kommer bli jättebra, tänk vad härligt att drömhuset är ert!
Hoppas det går bra med sista fixet och att ni inte jobbar ihjäl er.
KRAM!!!!!!

Fröken Tindra sa...

Klart att det kommer att bli jättebra!! Men jag förstår dina funderingar kring att lämna det gamla.
Kramisar!!

Annas Lycka sa...

Anne!
Jag vet att allt kommer bli toppen, men förstår oxå dina tankar. Såklart det känns när man bott där så länge, barnen vet inget annat.. Men ni gör ju detta för er familj eller hur?

Jag är helt säker på att ni kommer få det underbart i ert drömhus. BArnen finner nya vänner och vem vet kanske även ni??

Har du det bra annars?? Så länge sen jag "hörde" från dig. Hoppas att allt är bra. Här är det ok, börjat jobba fast jag helst velat vara hemma...hahaha Så är det, skulle vilja göra nåt annat ibland. Men vad??? Bläää

Ha det fint! stor kram Anna panna

Bella sa...

Tror det kommer bli så bra för er när ni väl är på plats i ert drömhus, men jisses vilket jobb ni måste ha att packa, städa, fixa o dona med ett hus där man bott i 12 år. Låter klokt att göra något med barnen en dag och få lite annat i tankarna och låta händerna vila :)

Ha det gott

Kramar Bella

Tulipa sa...

Hej Anne!
Klart att det kommer att bli bra, även om det blir lite ångest på vägen,- och sådana funderingar och tankar är nog högst normalt.

Jag har tom blivit ledsen vid prat om att flytta, men det har inte ens varit aktuellt på riktigt (!!), men det är ju bara för att man älskar sitt hus och som du skriver ALL TID man lagt ner. Dock flyttar ni till drömhuset nu ju, seprationsångest är nog obligatoriskt...*ler*...

Sköt om dig!

Kraam Mariette

Home of Nina sa...

Seperationsångersten är naturligt när man skall lämna något som har tillhört en en längre tid! Känns nog snart bättre med all spänning inför ert nya hus! Kram Nina

Snäckskalsdalen. sa...

Har sagt det förut och säger det igen, det kommer att gå som smort!
Och visst man flyttar från grannar och vanor, men det är alltid spännande med lite förändring! Det kommer att bli jättebra, från ett fantastiskt hus till ett annat fantastiskt hus!
Agneta kram

Hemmalycka sa...

Deppa inte ihop nu! Ni har ju köpt ett vrålsnyggt hus som du får inreda efter din goda smak och är det vänner i grannarna så finns de ju kvar. Säker på att ni får nya trevliga grannar.
Ha det bäst!
Kram Åsa

kardemumma sa...

Flyttar inte ni in där så tar jag det :) Hur långt är det från Hälsingland ner till er ;)?
Skojar bara, ni kommer att trivas superbra och få fler nya trevliga grannar (och behålla de gamla så klart!) Jag längtar erfter att få se bilder inifrån!
Stor kram Carina

promenader på landet sa...

Hej vännen! Lycka till med allt, det blir bra när ni väl har landat! Kram Maria

Underbara Betong sa...

Åh ska ni flytta, vad roligt. Du får se det som en ny utmaning och som du skriver i ditt inlägg tänk om detta hus blev till salu.
För flera årsedan så fick jag följa med min mamma när hon skulle köpa en byrå på Blocket och vilket fin område dom bodde i och jag sa till mig själv hitt vill jag flytta och i dag så bor jag i det området och jag trivs så bra.
Lycka till med flytten
Linnea

Smultron på ett strå sa...

Åååå, jag förstår ditt dilemma, både bryta upp och se fram emot nåt nytt. Men allt har sin tid och det kommer säkert att bli jättebra!