onsdag, september 14

Det här med trädgård....



Bilder lånade från Sköna Hem



Näe det här med trädgård det är inte riktigt jag...Har så svårt att se hur det kommer att bli, få ihop det med växter osv osv...Det har resulterat i att det finns bara ett land kvar sedan grävmaskinen grävde hålet. Och det är nog känner jag, mindre ogräs och mest bara gräs, sten och trädäck. Nu har jag fått för mig att "mitt" land skall göras om. I mitten står mitt fina Syrénträd på stamm sen får man utgå från det. Har grävt upp växter som jag inte hade en aning om fanns där eftersom vi flyttade in i höstas.

 Ja vi får se hur resultatet blir, huh som sagt jag är INGEN trädgårdsmänniska men vill gärna ha en trädgård. Jag har iallafall målat mina pallkragar svarta och fyllt dom med jord och kogödsel. Rabarber åkte ner i den ena och herregud vad dom växer och frodas i bajset:).  Jaha maken flyr huset i 4 dagar till Malmö så barnen och jag får roa oss själva. Tycker inte om att vara själv...

Kram Anne

5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vi är nog ganska lika där. Kan inte mycket om trädgård och vill inte rensa en massa heller. Du har i alla fall pallkragar!;) Jag vill göra iordning vår rabatt på baksidan och lägga sten där. Kanske kan slippa det mesta ogräset i alla fall!:)
Kram

Mamma C sa...

Är ingen hejare på detta heller. Skulle en trädgårdsinredare se min trädgård skulle den få huvudvärk. Här planteras det hej vilt, här finns ingen röd tråd.
Kram Mamma C

Carin sa...

Hallå raring! Trädgård... Suck... Vill ju ha en sådan där prunkande ljuvlig med "cottage-känsla", men det förstås, innebär ju att man får ta tag i det också... ;-) Funderar allvarligt på att ta hem någon expert för att få lite hjälp med inspriation och nya uppslag....

Kraaam Carin

Christel sa...

Man måste ju börja nånstans och sen får det väl bli mer och mer, så du gör nog helt rätt. Blir säkert fint! :)

mammaxtre sa...

Vilken dröm att få anlägga en trädgård, så roligt tänker jag.

Vi är olika du och jag. Jag älskar när jag, någon gång ibland, få vara ensamen :-)

Ha en fin fredag Anne