måndag, mars 5

Det är inte sant....




Men snart ska jag få SOLGLASÖGON...


Nu tycker ni väl att jag kanske är lite väl entusiastisk över en sån simpel sak!!!! Men saken är den att jag har haft glasögon sedan jag var 15 år, testat linser men oh my good inget för mig för satt dom inte under ögonlocket så gick jag och blinkade tills dom ramlade ut.

Har funderat på att operera men skitdyrt antagligen med mitt synfel, funderat på linser igen men nope. Nu tror ni väl att jag är halvblind men så farligt är det inte men har några synfel att välja på och nu har även åldersseendet slagit till för ett par år sedan och förra veckan hämtade jag ut ett par terminalglas...Så nu sitter jag med ett lätt illamående på jobbet.

Så för mig har det alltid varit utan solglasögon t om vid bilkörning. Alltid gått och suktat på alla snygga solglasögon men tänkt att det är ingen idé.... Använder makens Pilotisar, RayBan sedan typ 5 år tillbaka när jag solar men jag kan ju aldrig köra bil.  Men nu tjejer så är det på väg ett par RayBan med min styrka tack vare min snälla make. Väntar med spänning!!!!!


Kram Anne

12 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Så roligt, jag förstår din lycka!
Kram Jennifer

Grodmamman sa...

Jag använder linser, så jag förstår dig fullständigt! Snäll make du har!:)
Kram

Mamma C sa...

Köpte solbrillor med styrka för 2 sommrar sedan. Det bästa jag någonsin har gjort.
Kram Mamma C

Hemma på Sjuan sa...

Så gulligt av din man att ge dig pilotisar med styrka. Själv har jag linser och ska leta nya glasögon för de gamla är så dåliga men vet inte vad jag ska välja för några? Tips?
Kram Suss

Helenas enkla vardag sa...

Jag vet vilket problem det är med linser! Har provat ca tio par olika linspar, men antigen går inte synfelet att korrigera eller så skaver de så fruktansvärt! på jobbet går det absolut inte med linser, för där är det för torrt! Har precis kollat in Odd Mollys solisar, som du såg inne hos mig, men misstänker att de är väldigt dyra och så är de förmodligen alldeles för stora för mig (brukar vara så)! Men vad roligt att få solisar med styrka, det kanske man skulle satsa på, kan ju sällan ha solglasögon, eftersom jag också måste använda glasögon bl.a när jag kör bil m.m. Kram Helena

Bella sa...

Ååh, så kul för dig!! Hoppas du kommer bli nöjd och trivas i dina nya fina bågar :)

Kramar Bella

Marita sa...

Vad kul! Själv ser jag som en påse krattor, varit så sedan jag var liten. Synskärpa +7,5 + astigmatism + numer behov av proggresiva glas.... kollade med Medimira.... inte opererbart så det är bara att gilla läget! Förra sommaren köpte jag ett par coola solglasögon som man "hänger" över de vanliga glasögonen! Toppenbra!! Kan jag verkligen rekommendera!
Kram, Marita

Bodil sa...

Vad roligt för dig. Förstår att du är glad. Ray ban är ju inte helt fel heller.
Kram Bodil.

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Hej, vet precis vad du menar. Jag opererade mina ögon med laser för två år sen, det bästa jag gjort. Sen åkte vi till Thailand förra året och då köpte jag massor med Rayban kopior för att det var så kul. Ps nu sitter vi i en snödriva i solen i Tandådalen med brillorna på förstås. Kram

Lovely Things! sa...

Förstår att det måste vara en helt underbar ny känlsa med solglasögon. Det hör verkligen sommaren till!!
Kram Annika

Pållan sa...

Har haft mina Aviators i tio år och det funkar utmärkt att ha styrka i dom då bågen är ganska så rejäl men ändå smäcker. Har precis beställt nya svarta Wayfares som får bli mina vanliga glasögon. Känner för plast och svart då jag haft metall och guld ett bra tag. Du kommer bli helnöjd är jag övertygad om ; )

Vardaxlyx sa...

Hej söta bloggvän!!
Jag undrar om du skulle kunna hjälpa mitt bidrag att gå vidare eller till och med kanske vinna!
Miss Vardaxlyx är mitt cuppisbidrag och jag behöver DIN röst!!
Klicka in dig på min blogg och rösta =)
Jag tackar dig ödmjukast <3
Önskar dig en trevlig tisdag!!
<3 <3 <3