fredag, maj 11

Det närmar sig....



Ohhhh my g..... Det närmar sig. det närmar sig. Ja jag är USA frälst, det har jag nämnt förut. Har ju bott over there och skulle inte tveka om jag fick chansen igen:)

Men vi ska inte åka än, men om ett antal veckor. Vi laddar, som dom flesta gör inför en semester.

Det ni ser på bilden är snapsglas, samlade av makens goa goa kusin med goa goa make i alla delstater dom hittills har besökt. Plus några som inte är med på bild. Mmmmm bästa P, är duktig på detta (jobbar på resebyrå, och inget är omöjligt med henne) så dom kom över en söndag, slängde upp USA flaggan på bordet, kartan och snappsglas som symboliserar antal nätter vi skall boka hotell. Smart, man får en bättre överblick. Så nu har vi våran rutt. Florida har jag aldrig varit i så det ska bli sååå spännande och jag lovar att ni får följa med.

Näpp nu är det natti natti, har förberett inför lördag, det vankas konfirmation i huset.....Måååånga goa vänner kommer:)))))....


Kram Anne

12 kommentarer:

Bodil sa...

Hejsan!
Vad kul att ni ska komma över här på andra sidan plurret.
Var har du bott i Usa?
Ha en underbar fredag!
Kram Bodil.

Grodmamman sa...

Spännande med en sådan resa och vilket äventyr!:) Vi är glada då vi äntligen bokade resa till Turkiet i september igår!:)
Lycka till med konfirmationen. Vår son har inte bestämt än hur han ska konfirmeras. Äventyrskonfirmation, idrottskonfirmation eller vanlig är vad han väljer mellan.
Kram

MIlla sa...

Härligt! Jag minns vår egen resa förra årets juni med så härliga minnen, och lyckan att var totalt ovetande om det här årets sjukdomdperiod.... Min dotter är i Minnespolis just nu och hälsar på sin fd aupair familj OCH pojkvän, så vem vet om det många fler resor i framtiden dit om hon får för sig att stanna kvar...vilket en mamma helst inte vill förstås. Kram Milla

Mamma C sa...

Ja, på andra sidan plurret skulle jag oxå villa komma någon gång. Önskar dig lycka till med konfirmationen.
Kram Mamma C

mammaxtre sa...

Men vilken härlig resa ni har framför er, oj så trevligt!

Ha en trevlig helg!

Fröken Tindra sa...

Vad härligt ni skall ha! Vår resa är ju avklarad nu. Börjar redan längta dit så smått igen. =0)
Hoppas att det blir en härlig konfirmationshelg!
Kram!

Ester sa...

Hej Anne!

Fin blogg du har, jag hittade hit idag!

Spännande med USA-resan! Planerar en egen tripp dit när jag fyller jämt om några år ;-)

Lycka till med konfirmationen!
Kram Ester

Hemma på Sjuan sa...

Åh så spännande att åka till USA men inte första gången för dig då...
Ha en trevlig helg!
Kram

Helenas enkla vardag sa...

Vad roligt att åka över! det är verkligen ngt jag skulle vilja! Har tom haft funderingar på om vi skulle gifta oss i NY, men allt har bara stannat vid en dröm, verkar krångligt att ta tag i!
Kram Helena

Lovely Things! sa...

Åååhhh jag älskar Florida. Jag har varit där 2 ggr och kom hem senast för tre veckor sedan. Vi var i Orlando, Napels( vilket jag blev tokkär i)och sist Key Largo där vi simmade med delfiner!
Ha en underbar resa!
Kram Annika

Limetwig sa...

Spännande att få följa med på en sån resa! Vi planerar för vår floridaresa vi förhoppningsvis ska göra nästa år... Hoppas du delar med dig av en massa bra tips :)
Ha det bäst! Åse

alegni sa...

Verkar vara en trevlig resa ni har framför er! Berätta gärna mer om var i usa du bott, varför och bur länge. Jag har varit usa-frälst sen ungdomen, men nu börjar intresset falna lite och det är England som mockar mer.
Kram
Ingela