söndag, september 16

1913....






 
Sen godkväll!
 
 
Hur har ni det? Själv är jag mycket bättre, tack för alla krya på mig hälsningar:)
 
Helgen sa bara svisch, tyvärr. Har varit hos mina föräldrar som är utomlands och klippt häck, dragit ris och vi målar om ett rum till dom. Vilket slit men vi vill att det ska vara klart tills dom kommer hem. Vi får så mycket hjälp av dom så det känns bra att återgälda lite. Köpa saker är ingen ide´i deras ålder, då är det bättre att hjälpa till. För visst ska man hjälpa sina föräldrar blink blink om man har en bra relation med dom. Väldigt viktigt!!!!
 
Idag har jag varit på Tupperwareparty, tro det eller ej hihi...Träffade på en gullig blogg och Instagramvän Limestone by the sea, titta gärna in där. Härlig blogg!!!!!! Så nu tror jag att jag har blivit med promenadkompis med tjejerna. Så härligt för mig som alltid går ensam med vovve och pratar så att hennes öron trillar av:)
 
Vi bor ju i ett hus från 1913 från 2 år tillbaka och innan bodde vi ett hus som var från 1924. Jag gillar dessa gamla hus, dom har en speciell plats i mitt hjärta. Vi försöker bevara det mesta som det var när vi flyttade in förutom LITE justeringar blink blink. Det står i papprena att huset är K-märkt och även en granne antydde det eftersom vi har grejat mycket ute med pool, plattor och diverse. "Nu får det väl vara slut med byggandet med erat K-märkta hus sa han". Hm jag måste nog ta reda på om det verkligen är det:))
 
Nog om det, nu funderar jag eller vi rättare sagt att byta ut alla dimrar och diverse till gammal stil eftersom det skulle passa i vårat gamla hus:) Vad tycker ni svart eller vitt? Vi är insnöade på svart...Tips? Vad tycker ni??
 
Näpp nu natti natti....
 
 
Kram Anne

8 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Vi har den som är vit och grå nu i huset. Vi bytte ut alla när vi flyttade hit för 11 år sedan.
Den svarta gillar jag. Lutar åt den i nästa hus. Lite pricken över i ;-) Kramen

Hemmalycka sa...

Svart blir jättesnyggt!
Kramiz

Anonym sa...

Snygga!
Jag tycker vita.Dom svarta blir för iögonfallande i ert ljusa hus man vill ju inte att eluttagen ska vara det första folk ser när dom kommer in i ens hus.Jag tycker att det är härligt när man kommer in i ett vackert hem och efter en stund ser att ägarna har lagt ner det lilla extra med tex.snygga eluttag.
Du har så bra smak så jag är säker på att du väljer rätt till just ditt hus.
Kram Helen

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Tack för igår, det var jättekul att träffas IRL. Se fram emot kommande promenader:) Ojoj, svårt det där med färgen. Jag gillar ju de svarta men svårt att säga när man inte sett helheten, även om det är detaljerna som gör'et!!

Vi hörs, kramkram Victoria

Hemma på Sjuan sa...

Tror att det blir snyggt med vilken som! Jag är oxå inne på en hel del svart nu...
Kul att ha detaljer som passar till huset! Kram Suss

Mamma C sa...

Gillar svarta, men dottern har vita i sitt hus och det är kanonfint oxå.
Kram Mamma C

Bella sa...

Det kommer bli fint oavsett om du väljer vita eller svarta, den gamla stilen passar ju så bra i ert fina gamla hus.

Hur har du det annars? Jag har varit inne här och kikat, men varit dålig på att skriva några rader...

Kramar Bella

fam gab sa...

Hvilken fin og mysig blogg! Følger deg videre =)

Ha en fin kveld!