onsdag, augusti 10

Jag blev visst....



Dessa skall bytas, stendelen skall bli
diskbänk och trädelen svart sten...




Snygg vägg bakom:) Flottig vägg med spackel.....


Köksansvarig!!!  Japp det blev jag, det kom en pool emellan och lite annat efter att vi hade bytt spis och den stenskivan där den är placerad. Vi tar BARA den innan jul annars blir det så rörigt sa vi..... Hm ja och tiden har gått och gått men nu , NU är jag köksansvarig enligt maken. Och det innebär i detta hus ej att laga mat för det är bara jag som gör iallafall utan att se till att få hit diskbänken, skivorna, folk som mäter och kaklar. Så nu kommer kakelkillen och mäter i slutet av veckan hur mycket kakel jag skall ha så att det blir rätt så jag kan beställa av min alldeles egna hovleverantör hihi.

Diskbänken är färdigtillverkad v.35 och när den är på plats så kommer stenleverantören och mäter skivor och sen skall dom skäras till och så vidare och så vidare. Puhh...Oj jag glömde att vi ska knacka ner lantkåpan, fläkten för där ska det upp en nätt väggfläkt. Ja ni får se när det blir färdigt för nu är det inte så mycket att se med 3 olika skivor i köket. Den långa långa skivan har jag bestämt mig för att måla. Men då är det frågan black or white??? Det är mycket bänkyta i detta stora kök....

Kram Anne

9 kommentarer:

Linruz sa...

Ojojoj jag blev helt svettig av det där.Mååånga beslut att ta men jag är övertygad om att det blir grymt snyggt som alltid när du gör ngt.
Kram på dig vännen

Aratorps Lena sa...

Anne!
Det kommer att bli såååå snyggt! Tur han satte dig på detta jobbet!;) Ska bli spännande att följa bygget under hösten! Kram

Grodmamman sa...

Kommer att bli jätte bra!:) Jag skulle måla bänken svart om ni ska ha svarta stenskivor.
Lycka till!
Kram

Marita sa...

Oj vilket höstprojekt!! Roligt och jobbigt! Lycka till och glöm inte att visa bilder lite då och då så att vi får vara med under förändringen, det är ju så himla kul!! kram, Marita

a piece of happiness sa...

Det blir fint hur du än gör.....don't you worry :)

Brunkullan sa...

Det blir jättesnyggt! Du verkar vara en bra ledare, då det händer något så snart:)
Kul att se.

Bänken skulle jag nog måla eller betsa svart, för att matcha stenen.

Kram Susanne

Mamma C sa...

Så mycket bollar i luften, men det kommer att bli toppefint när det är klart.
Kram Mamma C

Stockholmsvit sa...

Hej på dig, det kommer bli kanoners! Jag tycker att du ska måla den långa bäbken i vit färg. Den bänken är ju inte riktigt i "köket" utan mer i matrummet. Men vad du är beslutar dig för kommer det nog bli riktigt fint. Stora kranar från A i Storstaden

Två systrar sa...

Hej snygging! Jeansrumpan här haha! var det inte en rolig kommentar av Ann :-) snart får du se jeansrumpan i bikini, dyka från rullstolen från en brygga...oslagbart haha
kramar i massor till dig!!!