fredag, oktober 21

Fredag=igen, kök=igen....


Målning av låång bänk pågår av yrkesmålare, puh för det....


Bänkar, diskbänk och kakel på plats, finally:):)


Det börjar ta sig, lite målarfix och nya lister till fönster



Hejsan hoppsan bloggare och icke bloggare på kvällskvisten en fredag som denna.....Ja ni ser köket börjar bli färdigt. Har haft en alldeles fantastisk kakelsättare här förra veckan, snabb och duktig. Bästa "ever" och sen har han mycket jobb och ett bra rykte:). Idag kom "Personligt Måleri" och målar min bänk och fyller i lite i köket. Ja gud så skönt när det är färdigt....Snart är det nog med bilder därifrån.

Idag har maken och jag varit på resebyrån, vi får se vart kosan styr, tror västerut till mitt favvoland. Dom har blivit väääldigt hårda på vår skola med ledighet och vi vill iväg i 2 veckor. Framförallt för dom i 8:an, viktigt med dom nya betygen. Dom blir ju först ut. Niorna kommer gå kvar i det gamla systemet eftersom dom redan har blivit bedömda i det i 8:an. Vi får se om vi får ledigt för fjällsemester, får nog ansöka redan nu....2013 är det kört mellan mars-maj eftersom dom har dom nationella proven då.  
I källaren har vi haft 8 konfirmander som kör "sanning eller kånka", ja herregud tjejerna var t om uppe och kramade Ludde. Hm tror att dom är 6 st kvar men det låter som 10:). Men oj vad roligt dom har....Vilka härliga tjejer och killar. Ja nu jäser vi andra 3 i soffan  och väntar på sista delen av Idol.

Natti natti

11 kommentarer:

Sallys hus sa...

Men åååå såå snyggt!!
jag vill verkligen också ha ett nytt kök..ujuj..va roligt det skulle blia tt laga mat då..;)
Super snyggt blir det!
kram Katarina

Kirsti sa...

Utrolig fint kjøkken. Stilrent og lekkert ;)

Kirsti

Anonym sa...

Oj oj oj oj vad fint det blir!!! Hur mysigt och vackert som helst, heeeeelt i min smak;) Maken min hälsar detsamma;) Puss&kram C&H

Anonym sa...

Oj oj oj oj vad fint det blir!!! Hur mysigt och vackert som helst, heeeeelt i min smak;) Maken min hälsar detsamma;) Puss&kram C&H

Signe 1 sa...

p&k!!

mammaxtre sa...

Jag tror att regelrna gäller i alla skolor numera. Vindarna har vänt gällande ledighet.

Ha en fin lördag i ditt fina kök :-)

Sjöboden sa...

Men shiiiit vad snyggt!!
Trodde först bild nr 2 var från köksleverantörern! Ni har verkligen fått till köket med stort K.

kram C

Linruz sa...

Klart vi inte tröttnar på bilder på ditt underbara kök.
Vi vill självklart se mer....
Kram kram
Lina

Milla sa...

Underbart fräscht i köket!
Hoppas ni hittar en bra resa! Själv drömde jag lite ömt om att hälsa på min dotter i USA en gång till på egen hand, men nu kommer hon hem snart och det blev renovering hemma istället...
Kan tycka de där reglerna runt ledighet ändå är ganska bra, för skolans skull. För den enskilde eleven kanske det funkar att var borta men för skolan i sig är det ganska knepigt när många ska vara lediga och borta samtidigt. Men jisses, det är NU man verkligen längtar bort ett tag! kram Milla

Hem och Lycka sa...

Åå så snyggt!

kram Mia

Brunkullan sa...

Det blir ett kök helt i min smak!!! Å vad jag skulle vilja ha ett större och så där snyggt kök!

Trots att vårt bara är 5 år gammalt, och jag tycker det passar vårt lilla radhus, så är det ett sånt där kök som ditt jag drömmer om:)

Kram Susanne