söndag, juni 15

Lite mera kväll i trädgården med många projekt:)

 
 
 
Hallå!!!!
 
 
 
 
 
 
Millie spanar ur över vattnet, hihi...
 

 
 
Allt växer och frodas just nu...
 
 

 
 
Projekt dusch och rabatt med klätterrosor
och pioner och kantsten....
 
 
 

 
 
Utedusch....
 
 

 
 
 
Frågan är? Skall man lägga några fräcka plattor
 eller endast mer cement??
 
 

 
 
Hade 2 fikon, endast ett kvar på detta träd
innan ungdomarna lekte med boll i poolen :)
 
 


Men vilken dag vi fick idag:) Gårdagen var ju inte lika kul med all blåst...Jisses vad dagarna går. Vi har fullt upp med att plocka ur och renovera en lägenhet och få ordning på den. Ja nu vet vi ju vad vi gör i sommar inför försäljning av den.

Igår firade vi vår kära vän som fyller 50 imorgon, oj vad tiden går...Det var inte länge sedan vi firade hennes 40-årsdag.Så idag har det varit lite på halvfart här hemma...Bara myst runt lite och fixat och donat.

Ja nu har jag 2 tonåringar här hemma som har sommarlov. 17-åring ser vi knappt, iallafall inte denna helg då han har varit på fest i dagarna 2, puhhhh...Kan säga att detta är en jobbig tid för när 1:an har lugnat sig ja då är det väl dags för 2:an:(.

Jag litar verkligen på den stora, men det är allt runt omkring som gör att man blir orolig, vad som kan hända! Lustiga typer osv osv...Jag kan säga att det stämmer bra:

Små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer.....

Have a nice evening....
 
 
Kram A

5 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Så fint ni har det i er trädgård! Jag känner verkligen igen vad du menar med killarna, här har vi 3 killar på 21, 19 o 17 år. Den äldste har flyttat sen ett år så han har jag inte samma koll på men jag är alltid orolig när de är ute för allt som kan hända... Kram Suss

Life´s Silverlining and I sa...

Mysigt ni har det. Förstår din oro. Jobbig tid nu när de är tonåringar. Kramar Pernilla

Fröken L sa...

Vad mysigt ni har det i er trädgård. Jag tycker att det vore häftigt med några fina plattor i uteduschen.
Ja, visst är det jobbigt med oron. Min yngsta lillebror är nitton år och han är väldigt lugn av sig. Tyvärr är det inte alla som är det vilket gör att även om man själv sköter sig så kan man råka ut för idioter. På studenten fick hans klasskompis en oprovocerad snyting mitt i ansiktet av en kille som gick förbi och sen försvann.
Ha en bra vecka!

Kram Linda

Milla sa...

Vad fint ni har det, härligt med växtligheten. Hehe, jag kan ju inte annat än instämma runt det där med barnen. Man pratar ofta om att tjejer kan råka ut för mycket men unga killar riskerar även de att råka ut för en massa tok, oprovocerat våld är ju tyvärr alltför vanligt. Nu har jag en 21-åring som ALDRIG är ute så just det behöver jag inte oroa mig för, men så har jag ju 23-åringen som är hemma över sommaren... Inte helt friktionsfritt med en tjej som annars klarar sig själv flera tusen mil bort ;=) kram Milla

David Millar sa...

Excellent and very knowledgeable blog post.Thank you for sharing.