måndag, juni 30

Lite Pulled Pork....

 
 
 
 
 
 
 
Jag lagar mycket mat och en som har blivit lite favorit  i familjen är Pulled Pork
 
 
 
 
Hemmagjord sås... med sting:)
 



Coleslaw, skulle ha gjort den röda igår men for runt men
 hittade ingen rödkål så det fick bli med vitkål


 
 
Guacamole är gott till...
 

 
 
Lite tillbehör...
 

 
 
Dessa sorter funkar alltid:) Jag använde
den som heter Hickory and brown sugar till köttet och denna som såstillbehör
 



Klaaar efter 6-7 timmar i ugen på 120 grader
 
 
 
 
Hallå!
 
 
Jag tror säkert att ni är flera därute som är
riktiga hejare på Pulled Pork....
Men så här gör jag min som jag har hämtat receptet på hos Matplatsen
 efter att ha googlat på många recept så tyckte jag
 att denna lät godast och
efter 3 ggr så tycker jag att den är helt ok:
 
 
 
ca 1,3 kg fläskkarre´utan ben
peppar
flingsalt
chilipulver
2 gula lökar
2 vitlöksklyftor
2 dl vatten
3 msk oxfond
3 dl barbequesås med rökig smak
 
 
Tvätta av köttet och klappa in rikligt med salt, peppar och chilikrydda runt om. Lägg Köttet i en gryta med lock som tål ugn. Klyfta lök och vitlök och strö runt om. Blanda vatten, fond och barbequesås och häll över köttet. På med locket och in i ugnen 120 C i ca 5-6 h. Testa att dra lite i köttet med en gaffel, faller det lätt isär så är det färdigt. Låt det gå någon timme till eller två annars. Det ska vara mört!! Ta ut köttet och riv sönder det med en gaffel i grytan och blanda det med bbqsåsen och löken till en röra.
 
 
Egen Sås med sting i:
 
 
Blanda i en kastrull:
 
1/2 tsk salt
1/2 dl äppelcidervinäger
1/2 tsk tabasco
1 msk worcestersås
1/2 dl farinsocker
2 dl ketchup
2 krm nymalen svartpeppar
 
 
Låt koka ihop och sen puttra 3-5 minuter på svag värme.
 
 
Man kan egentligen välja det man vill till men vi brukar ha sallad, majs, tomat, gurka, rödlök, guacamole, coleslaw, creme fraiche, barbequesåser, såsen med sting i, och som bröd antingen hamburgarbröd eller tortillabröd.
 
 
 
 
 
 
Lycka till:)
 
Kram A
 
 
 

3 kommentarer:

Erika sa...

Jag har också testat detta recept och är väldigt nöjd. Nästa gång ska jag göra med kyckling.

Ekenäsliv sa...

Hittade hit via titta in hos Thess:)
Mmmm, pulled pork är ju så gott!
Ha en fin helg!
Kram Anna

Anonym sa...

Hi! This is kind of off topic but I need some advice from
an established blog. Is it hard to set up your
own blog? I'm not very techincal but I can figure things out pretty
quick. I'm thinking about creating my own but I'm
not sure where to start. Do you have any tips or suggestions?
Many thanks

my site ... weight loss tips ()