måndag, mars 30

Jag har vunnit....

Idag kom min vinst från Jannicke som har den fina bloggen hjemoglykke.
I paketet fanns dessa fina ägg och lite parfym. Kan säga att chokladäggen var uppskattade, tack snälla....
Dessa fina Mateus tallrikarna fick jag på min födelsedag
när vi var i Sälen av kära familjen H.

Handlade dessa fina skålarna från IB Laursen i Sälen.

Jag har faktiskt vunnit igen....Ett tröstpris från magdalenashem, en pläd. Hmm, jag vet vem som fick det fina 1:a priset, stort stort grattis. Jag är jätteglad för min pläd.....Glömde att säga att jag vann även LOVE i luffarslöjd hos hemochlycka. Attans vilken tur jag har haft sista tiden för att vara en människa som aldrig vinner. Idag är jag lite irriterad på skolan som skickar hem ett papper på att sonen skall välja språk till 6:an. Ingen information gick ut på föräldramötet, och inga kvartsamtal har varit innan så man vet på ett ungefär var sonen står, morrrrrrr. Vad gör man....Ha en fortsatt trevlig kväll. / Kram Anne


24 kommentarer:

Sommerlyst sa...

Hvilken vinnerlykke du har hatt i det siste, Anne!! Kanskje du bør tippe lotto også...:)

Så flotte tallerkner du fikk til fødselsdagen og de skålene var jo super fine!

Grattis med alt!!
:) Klem M!

Jannicke sa...

Hei ne!

Så koselig at gaven kom trygt frem,
og kjekt at du ble glad!!

Ja, skal si du har vinnerlykke med deg!

Irriterende med så lite info fra skolen!
Min datter valgte spansk. Her i Norge er det blitt utrolig populært fag ;o)

Gavene du viste frem var virkelig flotte.

Klem fra Jannicke

Engelska Villan sa...

Oj, vilka fina priser! Pläd som TRÖSTPRIS! Inte dåligt.
Trost när man inte får information om såna viktiga saker från skolan. Du får prata med läraren eller vad det nu kallas ;)
Kram Anna

Hemmalycka sa...

Vilken turgumma du är då.
Grattis vad kul, fina saker.
Underbar färg på matteustallrikarna och söta skålar.
Kramiz
Åsa

♥ Fyra årstider sa...

Ann..vilken tur gumma du är. Jag har vunnit en gång under min bloggtid. Nu blev det jobbigt...har de Ib laursen i Sälen..min man tycker jag har shoppat färdigt.
Kram Lotta

Jenny sa...

Hej Anne!
Vilka fina grejer du vunnit! Grattis! Vi är turgummor båda två, jag vann en söt lykta hos Eikkala idag,det var tredje vinsten sen jag började blogga:)

Supersnygga Mateustallrikar du fått i födelsedagspresent!!

Kram Jenny

Aratorps Lena sa...

Jösses! Gå genast och köp en trisslott!!! Grattis till allt! Jag såg pläden, jättefin! Kram

VITA NYANSER sa...

GRATTIS till dina vinster!!! Och vilka snygga grejer du har köpt från IBLaursen, åh vad jag vill HA!

Angående skolan så säg till, vänligt men bestämt. Det är bara FÖR mycket i skolans värld just nu och det är mycket som glöms, särskilt om de går i 5:an med nationella prov, suck. Inget försvar för det måste ju sägas till om man inte är nöjd, det skulle jag som lärare uppskatta. Det är säkert fler föräldrar som känner som du.

Ha det bra!
Kram L-L

sand mellan tårna sa...

Underbara fat och skålar!!!!! jag hittade min tiding på coop..... och nu ska jag strax bläddra mera i den.... den verkar vara bra... lättläst.

Kram Linda

Ps) ingen fara, jag är glad.... mailar snart!

In my house sa...

Oooohhh, grattis till vinsten ;) kul..... Och du, jag älskar Mateus, ska köpa en tallrik varje "lön" tillslut har man fått ihop ett gäng!!! dom är så fina! =)

Grattis i efterskott =)

Kraaam j

In my house sa...

Tack tack, bra betyg från dig - känns skönt!!! =)
Klart att du får länka! jag har oxå tänkt att blanda, man kan ju inte välja mellan slät å mönstrad, eller ha en liten Anchett - fasen vet ej hur de stavas,,, så jag säger liten slät och stor mönstrad.... eller nåt, men till en början få de räcka med stora =)
- Och duuu, fasen, jag har fullt upp, så jag har inte hunnit maila dig ännu,,, grrrr! jag vill ju.... så skönt att kunna ventilera med någon likamagad =) Men du, dina IBS tab-eller medicin som du har provat! vad heter dom!!!??? jag är inte bra,,, varken mage eller andning! är inne i en dålig period... Då är de extra bra att ha å göra här hemma!!!!

Ha de gottit kram j

VITA NYANSER sa...

Jobbigt med gamla stofiler till lärare = )*fniss*.

Bra att du säger till.
Kram L-L

Anonym sa...

Oj oj sicken turgumman du e! :)
Älskar Mateus, så lite avis är jag allt :)
kram

Helenas loggbok sa...

Hej gulliga du!
Koftan kom med farmor och farfar, och den är SÅÅÅÅ fin! Tack ännu en gång för hjälpen!
Oj, vad du har vunnit mycket senaste tiden, vad kul! Svårt med att välja språk. Våra barn vill säkert läsa franska, eftersom de hör franska runt sig hela tiden här nere. Jag läste tyska i skolan och lite franska här nere! Sen kan man väl välja spanska, gissar jag! Det blir ju lite svårt att kunna hjälpa dem när man kanske inte läst det språk de väljer..... Den dagen den sorgen!!! Låt oss veta vad valet blir!
Kramisar
Helena

Anne sa...

Oooooh vilket HA begär jag fick till de rosa, ljuvliga skålarna från Ib laursen (I love rosa!!!!)

Fiiina tallrikar du fått i present och stort GRATTIS till fina vinster den senaste tiden!

Bra idé att starta en klubb för vita golv - dte gör vi!! :)

Kram Anne

Anonym sa...

Stort grattis till alla fina vinster, själv hoppas jag varje gång men turen kanske vänder he, he...
Underbara skålar och tallrikar!

Kram Anna

Nettan sa...

Vilken turguma du är! Flera vinster på så kort tid! Grattis!
Jaaa du hur ska du lyckas övertala honom om golven?? Kanske grundmåla en mörknatt när han ligger å snusar å sover..då har han ju inte så mycket val sen!;-)

alegni sa...

jäklar, alla vars bloggar jag besöker idag har vunnit en himla massa fina priser. utom jag då!
vad gör jag för fel?!?
o sen kommer du desstom hem med en massa fint från resan! orättvist!
eller nä, visst unnar jag dig allt det fina!
märkligt beteende från skolan, men varför är jag inte alls förvånad...
kram
ingela

Signe 1 sa...

Har du oxååå vunnit, hihi:-)). Jag vann hos hos lotta ( mitt liv på landet...) idag!! Vilken tur vi har va?:-) KRAM

HWITA DRÖMMAR sa...

Wow vilken tur du har! Grattis! Vilka fina presenter du fick oxå!
Jag har en tävling hos mig nu du kanske vill vara med:) Kram M

Fröken Fräken sa...

Oj, både fler fynd från Sälen (är det säkert att ni alla fick plats när ni skulle åka tillbaka?! ;-) )och tur i utlottningar! Här har jag kanske till slut tur med vädret.. Här smälter snön!!!! Tänk att man kan bli så glad över riktigt mycket slask! Inte gör det något att man blir blöt om fötterna!

Sabina sa...

Grattis själv till dina många vinster! När du väl börjar kamma hem vinsterna nöjer du dig inte bara med en... :-) (det var första gången för mig)
Fina fat och skålar har du oxå!
Ja, skolan är inte alltid lätt att förstå sig på...
Kram Sabina

Hanna sa...

Det var värst vad du har tur...kan du smitta av dej lite tror du =) Jätte mysig blogg har du i alla fall...men det beror nog inte på tur =) Och JAAAA man blir alltid lycklig av att shoppa
ha de gott
kram

Ingrid sa...

Oh vilka fina fynd, både tallrikarna och skåldarna. Mysgit med lite färg nu till våren.

~Livet i byn