tisdag, april 20

Har hört....

Bild tagen från Mateus hemsida, här ser den som är
off-white vääääääldigt vit ut som den inte är.....


Från en säker källa, hoppas jag i alla fall att det "grädd"vita (offwhite) Mateus porlinet skall sluta tillverkas. Det finns riktigt kritvitt men inte i hela sortimentet, som t ex spetstallrikarna. Det finns "grädd"vitt (off-white) och sen finns det mera åt det beiga hållet.
Som tur är så har jag bara hunnit köpa en mattallrik i spets i offwhite. Får spara det och använda det som uppläggningsfat. Nu hoppas ju jag på att dom kommer att tillverka t ex spetstallrikarna i riktigt riktigt vitt...Ha det gott alla därute.

 Kram Anne

 

12 kommentarer:

HEMLÄNGTAN sa...

Tack för ditt tips, så att man inte börjar spara på något som sedan utgår.
Nu har jag skrivit ut en översikt över Mateus sortiment med de olika delarna och färgerna. Jag har kryssat för dem som jag vill ha och gett lappen till min sambo... får se om det händer något...

Kram

MITT VITA HUS sa...

Hej hej anne! Jo allt kommer komma i helt kritvitt, från en säker källa:) Jag vill helst med ha den kritvita, gillar inte riktigt off-whiten...Kram kram!

hemma hos lilla mej sa...

Vilken tur att du inte hann köpa mera om den ska utgå.Ja ibland har men tur.Är ju bara så himla snyggt!!!!Önskar dej en skön kväll kramar Rita ♥

Fånga dagen sa...

Ja men det är väl alldeles jättebra det att du i alla fall hann handla en tallrik för annars hade du ju inte haft ett sånt uppläggningsfat.:)
Väldigt vackert i alla fall.
Kram på dig
Lena

Sassa sa...

Vilken vacker bild !
Mateus kan verkligen. Kommenterade ditt inlägg hos mig. Får skriva egna kommentarer för att få några !! Måste bli bättre på att kommentera själv!!! Kram från Sassa

Bella sa...

Den säkra källan håller jag tummarna för att den vet vad den pratar om :) Vill mycket hellre av de fina tallrikarna i kritvitt!! Tur man fyller år snart... ;)

Hoppas du haft en bra dag

Kramar Bella

Engelska Villan sa...

Hej Anne!
Matteus spetsporslin är en hit! Jag har kannan i offwhite, en 30 års present från min svägerska med familj. Älskar den!
Söt viol här nedan :) Har alla den nu? :) Jag är helt off i blogglandia för tillfället...
Kraaaam till söta dig!
ANNA

Anonym sa...

Anne, jättefin blogg! Förstår efter att jag har läst att du bor i Linköping!

Kul det gör jag också:-)

www.tisdags.blogg.se

Therése sa...

Kritvitt låter lovande, det vill jag ha! Och sedan kombinera med en eller två andra färger - frågan är bara vilka... :-)

Unknown sa...

Godmorgon!
Jag samlar inte själv på porslinet men jag tycker att det är jätte fint.
Jag gillar det kritvita mest ;)
tur att det inte är det som ska utgå ur sortimentet :)
Ha en bra dag
Kram Fia

Helenas loggbok sa...

Hej Vännen!
Jag har de kritvita stora mattalrikarna så hoppas att det kommer finnas kvar, jag behöver köpa 4 till för att få 12 st. Skulle komplettera med assietter i beige eller rosa de senaste gångerna jag varit i Sverige, men det har aldrig blivit av. I sommar SKA jag köpa assietterna så man kan duka ordentligt fint!
Ha en skön dag!
Kramar
Helena

Ocean showroom sa...

Så mye fint hos Mateus!Lekkert bilde!
Her er det en skikkelig kald dag, så nå koser vi oss inne med fyr i ovnen!
Håper alt er bra med deg!
Klem, Lene