lördag, april 24

Ingen expert....

Men tycker om att dricka ett gott vin och då framförallt torrt vitt......Ett tips, Chilcas Chardonnay 2008 artnr 6455 från Chile 79:- på Systembolaget. Torrt friskt och smakrikt vin med inslag av citrus, vanilj, äpplen & fat. Jag tycker att det är ok och lättdrucket men alla har ju inte samma smak som jag. Alla raringar därute!!! Har ni haft en bra dag i solen? Vi har varit på staden en sväng, maken behövde uppdatera klädfronten. Det har varit visning på vårat grannhus. Hm undrar vem vi får som granne? Vi har haft turen att i 12 år haft lugna grannar som nu har blivit 90 år och flyttat. Har knappt hört dom spola vatten under dessa år. Ja undra sa flundra??? Tack för alla  kommentarer i mitt förra inlägg. Kan uppdatera att jag fortfarande är lika ledsen och besviken och att det kommer att bli åtgärder från vår sida nästa vecka....Ha nu en riktigt fab lördagkväll. Jag har fortfarande inte löst middagen, suck...

Kram Anne

20 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Tack för tips!
Själv har jag ett absolut favorit vin och det är Kloster Eberbach. Halvtorr.
Mums!

LiseLotte

Boviksmarinan sa...

Vårt favorit vin alla kategorier är Rolling Shiraz ur best sortimentet. Enbart 79 kr men fantastiskt, spec det röda!!
Ha en bra kväll!!//Kramisar Linda

Grodmamman sa...

Tack för tipset, jag gillar vitt vin bättre än rött, så det kan vara läge att prova detta!:)
Kram

Ocean showroom sa...

Et glass hvitt vin hørtes ikke dumt ut!
I dag har vi bare nytt det fine været, vært ute og lekt med barna og en liten tur i byen:)
Håper dere finner en løsning på problemet i innlegget under her! Man skal ikke bite i seg alt, men si ifra der det behøvs!
Ha en herlig lørdagskveld!
Håper dere finner på noe godt å spise, vi har nytt deilig fiskesuppe!
Klem, Lene

Anna-Malin sa...

hej!!

har precis njutit av ett glas rött ;) dricker väldigt sällan vitt och gör jag det så ska det vara sött... sån é jag (hi-hi)

har också fått låna ett 100 mm 2.8 macro utan IS. FANTASTISKT säger jag bara. kommer ju aldrig att kunna lämna tillbaka det. det är ju helt grymt att komma riktigt riktigt nära! men som sagt. inget darr på handen då blir det sudd...

kram!!

Jessica sa...

Hej, här kan behövas tips på vitt, för vi har inte hittat nån favvo!

Både spännande å läskigt med nya grannar, hoppas det blir en trevlig familj!

Lycka till med trasslet i skolan, såna problem är såå jobbiga. Kan få vem som helst sömnlös...

Önskar dig en finfin söndag,
kram Jessica

Myhome sa...

Hei Anne!
Så fint tips..kanskje jeg skal prøve, men jeg liker bedre rødvin enn hvitvin:)) Denne er sikkert god!!
Så leit med den vanskelige kommunikasjonen på skolen, håper det kommer til å gå bra:)
Tusen takk for dine fine ord hos meg!!
Nyt lørdagskvelden:)
Klem Anita

susanne sa...

Det där vinet är riktigt bra och det är ekologiskt vilket smäller väldigt högt hemma hos oss.

Ha en fin kväll

Kram S

Vitt och Blått sa...

Spännande med nya grannar! Vi fick nya för en månad sen och de är jättetrevliga! :) Det blir säkert bra bredvid er också! Tack för vintips, ska jag prov. Brukar bli mer vitt till sommaren, annars bara rött här hemma nästan. Ha en skön söndag - kram E

Godastunder-tokigaidéer sa...

Hoppas det blir lika bra med de nya grannarna vilka det än blir, lite spännand för er..
Det låter som skol grejen int eär npgn höjdare, tråkigt att ni ska behöva fortsätta med tråkigheter.

Ha det gott på er
Kram Anna

Sara sa...

Hej

Tack för tipset, alltid roligt att pröva något nytt :-)
Kram

Linruz sa...

Gums du kunde ju tagit över vår middag som blev övergiven.
Håller tmmarna att ni får riktigt trevliga grannar.....
Ha en fin dag i solen nu.
Kram från slöfocken

alegni sa...

hallå, anne, long time no see!
hoppas det börjar kännas bättre så småningom... jag har det också jobbigt just nu, för plötsligt har vi ingen "svärdotter" i huset längre, och det känns riktigt ledsamt :(
kram
ingela

Fånga dagen sa...

Åh vad gott det är med ett torrt vin, jättekul med lite tips, lätt att hamna i samma banor annars.
Vad bra att ni tar till åtgärder så att det blir avklarat vad det nu än är. Lycka till med det.
Kramar
Lena

mitt skärgårdsliv sa...

Tack för tipset, tycker det alltid är lika svårt att köpa vin. Sen råkar jag ju alltid glömma bort namnet på nåt vin man drack som smakade bra ;) borde kanske spara etiketterna! Hoppas du haft en riktigt härlig helg och god start på den nya veckan! Kram!

Limetwig sa...

Tack för tipset ska testas! Min favo bland vita viner är Masi Masianco nr.2415 också torrt!
Ha det bäst och hoppas det reder ut sig med skolan! Åse

Bella sa...

Tack för tipset, låter som ett vin i min smak :)

Hoppas att ni har turen att få några trevliga grannar som flyttar in, det är trots allt rätt viktigt även om man inte behöver umgås så är det gott att man är på samma nivå...

Hoppas du får en mysig söndagkväll och att det går bra till veckan....

Kramar Bella

Carin sa...

Hallå vännen! Här har du en expert till på att DRICKA vin... Hi hi...

Lördag i affärerna här om kring var en PINA då det var 15% på dom flesta ställena, så det var MYCKET folk, överallt.... Suck...

Tråkigt med skolan, men hoppas det löser sig.... Kraaam Carin

VITA NYANSER sa...

Det var ett tag sedan jag köpte vitt vin nu, det blir mest rött vin som jag dricker. Idag har det blivit en promenad med en go vän och lite påtande ute, tagit fram stolar och bord, underbart!

Bra att ni tar tag i det som inte känns okej!

Kram L-L

BLONDETTY sa...

Vad kul med lite vintips! Det måste testas!
Hoppas att du njuter sista timmarna av helgen och är laddad för en ny vecka! Imorgon ska det ju bli underbar SOOOL!

Kram!
♥♥♥