onsdag, april 21

Vackra ting.....

Odd Molly, Wigwam grey i min garderob......

Mmmmmm vad mycket fint det finns på alla bloggar och nätbutiker. Jag blir precis tokig av allt, kläder & inredning men måste lägga band på mig för det går ju faktiskt inte att handla allt, eller hur? Man hittar det här och det andra där......Känns som att många ändrar hela sitt hem för att dom fastnar i det. Hm här ändras det med kuddar och lyktor och färger, det kan mannen skriva under på. Möbler och andra delar av huset, njaa då känns det som att det brakar iväg alldeles. Det är ju synd om man skall tappa sin stil för att göra som andra gör. För hur man än gör så kan man kan ju aldrig få det  precis som någon annan har hur mycket man än önskar eller hur??. Egentligen har jag nog ingen koll på vad min stil är egentligen????? Hemma har det blivit svart och vitt till största delen och på landet har jag fortfarande New England och där skall det nog få stanna kvar. Älskar ju även rött och blått. Och dom flesta stjärnorna har fått flyttat ut dit, uppdatering kommer när det är säsong....Det var mina funderingar idag. Ha en skön fortsatt dag ......




Kram Anne


30 kommentarer:

House number 15 sa...

Håller med dig man får inte tappa sin stil, det är det som gör sitt hem unikt och personligt. Men ibland vill man förnya för man har fått en idée o tanke.

Jag har heller ingen koll på vad jag har för stil utan den är min alldeles egen;))

Kram C

Signe 1 sa...

Tack för den dagliga dosen av Anne-analys vännen!! Vi har ju pratat mkt om det där du och jag, man blir knäpp av alla bloggar emellan varven och allt man vill ha och för att alla andra har typ, suck!!;-)

Kramis S.

Fröken Tindra sa...

Ja, mycket fint finns det där ute! Känner mig dock lite udda när jag ser alla vita hem. Är jag helt omodern kanske? Men vet du vad? Jag bryr mig inte så mycket så länge jag har så´nt jag verkligen tycker om omkring mig. =0) Och det har ju du med så vitt jag förstått... =0)
Ha det gott!
Kramisar!

Carin sa...

Hallå vännen!
Det där med "vill ha", känner jag igen... ;)) Men har man en bra bas är det ju lättare att fixa med kuddar, lyktor etc. utan att behöva lägga en förmögenhet... Jag kör inte med någon genomgående stil i hela huset utan mer vart rum för sig...

Ha en fab dag! Kraaam Carin

Anneli Stålberg sa...

Den där klänningen är så snygg :)

Kram!

Jannicke sa...

Herlig Odd Molly kjole... du må ta den på deg og vise :o)

Ha en fin ettermiddag, Anne!

Klem J.

Malin - I min trädgård sa...

Här hemma har vi aldrig haft möjlighet att genomföra "vår stil" fullt ut. Mycket har varit pga att vi prioriterat annat. Tex att ha hästar, gård och studera. Då blev det inte mycket pengar eller tid över. Nu är hästarna sålda, men istället har vi köpt oss ett dyrare hus pluss att vi fått barn som tar mycket tid och pengar. Så vi kämpar på och har en vision som vi strävar efter, men som vi ännu inte uppnått. Så här har det inte hunnit ändras så mkt - från en stil till en annan ;-). Och precis som du skriver - vad är min stil egentligen? Det funderar jag mycket på. Men visst kan jag känna igen det där med att inspireras av alla vackra bilder och känna lite ha-begär för saker som mjag aldrig känt tidigare... :-).

Oj vad svamligt! Jaja, så fungerar hjärnan ibland ;-).

Ha det bra!

Kram M

HEMLÄNGTAN sa...

Vilken enormt stor och bra inspirationsbank dessa bloggar är. Man får ta idéer både här och där och tillsammans blir det sin egen stil. Jag kan inte säga att jag har bara en stil här hemma.

Sedan var det ju det här med att inte kunna köpa allt man vill ha...himla tråkigt problem...man kanske ska börja med att köpa en lott.

Ha dé gott!
KRAM

Lilla gårdshuset sa...

Ja det kan bli mycket vill ha vill ha vill ha när man tittar runt på alla fina bloggar. Men det fungerar inte i praktiken för mig att handla allt som jag vill ha ;). Möblerna står där de står, sen byts det detaljer lite då och då, allt efter humör och årstid. Och det där med stil.....ja vad har jag för stil här hemma egentligen:).

Kramis/Heléne

Fånga dagen sa...

JA men så är det ju. Om man gör som alla andra har det så är det ju inte jag själv längre.
Jag har inte alls samma stil som många av er bloggare, för allt är murrigare runt mig vilket jag har tyckt vart mysigt, men tankarna när man ser allt det ni andra har är ju att man varit helt fel inne. Men jag har absolut inte ekonomi för att göra de förändringar som skulle behövas för att förändra så det är bara att gilla läget ett tag till.
Fast jag trivs hos mig ändå:)
Kram tjejen
Lena

Jenny sa...

Hej Vännen!
Visst finns det hur mycket fint som helst man skulle vilja ha!
Den där vackra Wiggam från Odd Molly tex..suck! Lyckliga du som har en i din garderob;)

Ha det gott söta Anne!

Kraam Jenny

Sara sa...

Jo visst finns det mycket fint och man får hejda sig för att inte handla för mycket. Man får fixa med det man har och kuddar, ljuslyktor osv förändrar ju mycket.
Kram

BLONDETTY sa...

Ja, man blir alldeles galen av all fin inspiration som finns! Det går ju inte att köpa allt man vill ha och ibland känner man sig så bortskämd när man aldrig är nöjd.

Man får ta lite då och då och tänka på vad som faktiskt är viktigare i livet.....även om inredning är sjukt kul!

Hos dig hittar man ju alltid fin inspiration och jag fortsätter gärna att återvända hit....även om det börjar dra i shoppingnerven... (dra i shoppingnerven??! Ha, ha, var det nåt nytt uttryck jag just kom på eller....:)

Ha det gott!
Kram!

Anonym sa...

nej, man kan bli inspirerad av alla bloggar och hem, men det är inte alltid det som är "jag", trots att det är fint!

Försöker också intala mig att jag inte kan handla allt jag tycker är fint!
:D

Kram pernilla

Bella sa...

Ibland kan man nästan bli knäpp över allt snyggt man ser på bloggar, och man vill bara göra om allt hemma för att man vill ha det precis så snyggt som det är på bilderna som visas, men jag gör som dig, byter kuddar, ljuslyktor mm Funkar ju liksom inte att riva ut allt man har hemma...

Din nya Odd Molly ser ju superfin ut, så fina färger som komma passa dig perfekt :)

Många kramar Bella

Grodmamman sa...

Håller med dig. Jag har inte lust att byta hela mitt hem för att ha en viss stil. Mitt hem ska vara personligt och det ska synas att människor lever här!:)
Sedan har jag ändrat stil under åren!:)
Kram

Limetwig sa...

Älskar den klänningen den är SÅ underbar :) Tror jag ska skriva ut en bild och ge till mannen...:D
Ha det bäst! Åse

Anna-Malin sa...

ja, det är inte lätt...eller det kanske är just det, det är...
jag blandar ju hejvilt men styrs mycket av känslan. just nu är det rosa inslag som gäller men visst är det lätt att bli påverkad av allt fint som finns överallt.
just nu väntar jag spänt på plyschklänningen, appropå fint.(hoppas jag använder den mer än fonda dress...)

vilket surr det blev... ;)

kram!!

Ninne sa...

En liten tanke till Dej bara.....
Håll STILEN!!!! Alltså den som du trivs i o låt inte andra ändra på dej. Trender är nog roliga o bra, men de kostar .
När habegäret blir för jobbigt- får man fundera på att egentligen har jag ju det mesta av det jag VILL HA
KRam Ninne

Helenas loggbok sa...

Här i huset i Luxemburg får det se ut som det gör. Jag har sparat mycket pengar på att utbudet av fina inredningsdetaljer är lika med noll här, enligt vår smak. I Sverige blir man ju sjuk av allt fint som finns.
Ha en skön helg! Min helg tillbringar jag som sagt i Paris och jag hade jättegärna stoppa ner dig i väskan! Jag ska ju ändå inte shoppa något!!!!!
Stor kram
Helena

Sabina sa...

Hej Anne... när jag läser din text låter det precis likadant som tankarna i min hjärna :)
Kan bara säga att jag förstår dig precis! Jag har en likadan tunika i brunt.
Kram S.

Camilla sa...

God morgon Anne!

Visst blir det en del shopping...särsklit det senaste - det kan min man också skriva under på:)

Och visst inspirerar många bloggar till nya ideér.

Men grejen är väl att försöka hålla en stil som känns "vi". Att det syns och känns vilka som bor och lever i hemmet. Och att inte allt är kopierat från en katalog eller annat hem men inte passar in på personerna?

Ha en skön torsdag - kram!!!

Anonym sa...

Du har skrivit ner mina tankar;
Kram Camilla

Linruz sa...

MMMM vännen du vet hur jag tänker, har ju surrat om detta mycket du och jag.
Så även om jag blir inspirerad av blått och att det inte är jag så är jag övertygad om att jag kommer älska landet ditt.
Man får absolut inte tappa bort sig bland alla fina och inspirerande bloggar.....
Kram kram fina du

Ocean showroom sa...

Så deilig med noe nytt!
Jeg å snart også ta meg en tur for å fornye meg litt. Fikk handlet meg et par nye jeans i forrige uke, ikke dårlig:)
Masse fristelser og inspirasjon rundt om på bloggene, men man får vel styre seg litt;)
Ha en fin dag, Anne!
Klem, Lene

Unknown sa...

Halloj!

Lyllo dig ;)
Jag hade mer än gärna också velat köpa båda tunikorna.
Men denna gång fick jag nöja mig med en ;)

Som sagt dom är ju inte gratis....men jag gillar också modellen jätte mycket.

Kram kram

Engelska Villan sa...

Haj sötis!
Det är väl perfekt att ha två hem som man kan inreda i olika stilar :) Då får man ju utlopp för båda!
Du som är ett teknikproffs :) Hur får man över bilder från Picasa till bloggen?? Jag hittar ingen typ av länk eller nåt. Vet du?
Kraaam A

Therése sa...

Nej det är verkligen inte lätt det här med att hitta sin stil - vare sig i kläder eller inredning... Enklast vore att få börja från början och slänga ut allt gammalt, tycker jag - då slipper man ta hänsyn till att det man köper ska passa ihop med det man redan har. Det vara bara den lilla detaljen budgeten då... ;-)

Kram Therése

Godastunder-tokigaidéer sa...

VAd härligt att läsa, jag känner precis som du . Man kan ju inte ändra efter andra. När jag började blogga så ändrade jag mig lite till något jag inte var men nu är jag tillbaka i mina gängor. Fast det finns så mycket som är fint, iland hemma och iblan hos någon annan.

Ha det gott
Kram Anna

Carin sa...

Hallå vännen! Stod och klämde på den tunikan i dag... MEN jag hejdade mig då det är en kläning till bröllop jag är på jakt efter... Den är grymt snygg!!!

Kraaam Carin