söndag, april 11

Tips inför vår & sommar....

Jag har inte jätte problem med mina fötter men visst dyker det upp lite sprickor på hälarna. Det fulaste jag vet är att se en tjej som har jätte snygga skor på sommaren och sen ser man hälarna som ser för taskiga ut. Förlåt alla där ute, inget personligt.......Kan rekommendera denna kräm från Scholl för spruckna hälar, finns på Ica. Jag har använt den förut men inte gett resultat, hm kan det bero på att jag bara har använt den ibland? Med en kombination att fila fötterna ibland men smörja varje morgon och kväll så har den faktiskt fungerat. Sen vet jag inte hur den fungerar om man har stora sprickor. Men i år hade jag mer än vanligt och jag gick lös med denna kräm. Så ett tips till er alla därute som inte går på fotvård av olika anledningar, hoppas att den funkar på er!!!! Igår klarade vi av kalas med bio, taco. Sonen är jättenöjd.....Hoppas att ni får en bra söndag. Här skall vi åka och titta på ny cykel till Wictor och sen fixa hemma. Vad har ni för er denna soliga söndag?

Ps. Tack snälla för alla fina kommentarer ni lämnar. Är lite dålig på att kommentera just nu, men jag kommer tillbaka.....Skall försöka ta en stund ikväll.

  Kram Anne

    ♥

27 kommentarer:

Anna-Malin sa...

tack för tipset! mannen fick skriva upp den på inköpslistan direkt!

denna söndag ägnas åt ommöblering (nu igen...?!)
har fått en idé som måste testas. det innebär rätt mycket flyttande mellan våningsplanen....men mannen är som tur är på gott humör idag ;)

kram!!

hemma hos lilla mej sa...

Den krämen ska jag testa.Håller med dej fina fötter är A och o .Tycker det är fult med taskiga fötter och fina skor.1000 tack för tipset .Vad skoj med kalas.Hoppas ni hittar en fin cykel till sonen.Ha en härlig söndag i det fina vädret.Vårkramar Rita♥

Vem är jag.. sa...

Hej Hej!
Bra tips, för jag undrar alltid vilken kräm som jag ska köpa och det är ju så att jag har inte häller jätte torra fötter men det kan vara fint med fina föter i ett par sommar skor

Och underbara tullpaner, de ser riktigt knapriga och fina

Kram Lisa

jenny sa...

Den är verkligen toppen! har en med mouss...lite använd dock. Gör som du..använder den för lite..men gjort det i några dagar nu o viss ser man resultat!
Här har det bakats bullar, sopat altan och spikas på uterummet/vinterrum...har sjukstuga oxå, vår dotter har hosta o feber.
tack för en trevlig blogg.

Anneli Stålberg sa...

Det är väl så att kroppen behöver lite extra såhär på vårkanten. Den har ju inte sett dagsljus på rätt länge nu :)

Kram!

a piece of happiness sa...

Jag går och gör pedikyr en gång i månaden. Det gör susen för trötta fötter. Dessutom är det så himla skönt.

alegni sa...

tills för några år sedan hade jag ständigt problem med hälarna, men sen köpte jag en billig fotkräm och började smörja in fötterna varje kväll, och det tog bara nån vecka innan hälarna var släta och mjuka som aldrig förr. nu smörjer jag in mig ett par, tre gånger i veckan och hälarna är i bättre skick än någonsin tidigare!
kram
ingela

Grodmamman sa...

Tack för tipset! Skulle behöva använda den upptäckte jag!:)
Kram

Lauras gård sa...

Scholl har en massa bra cremer för vintertrötta fötter. Håller med om att det är bra osmakligt då fötterna helt glöms bort. Lite filande, fotbad och cremer kan göra underverk. Kram Stina

Vitt och Blått sa...

Tack för tipset! Jag kan få samma problem och håller med, det är INTE snyggt! Ska prova! Jag brukar smörja med någon liknande salva och sova med sockor på ibland, det blir så halt om man skulle behöva gå upp! :) Ha en bra vecka vännen - kram E

Anonym sa...

Bra tips! När jag kommer åt mina fötter igen ska här filas och smörjas. ;) Kram Sofia

Ocean showroom sa...

Bra tips! Har flere bra kremer, men så var det å bruke de da!:) Men nå mot vår og sommer bør jeg vel ta litt bedre vare på føttene mine!
Vi har koset oss ute i solen i dag, har hatt et kjempevær i helgen!
Klem, Lene

mitt skärgårdsliv sa...

Ja den krämen måste jag pröva, tack för tipset. Måste bara komma ihåg att använda den varje dag.. få se om jag lyckas ;)

Limetwig sa...

Manne fick den i present förra året, taskigt kanske men det ser för hemskt ut med en massa sprickor i fötterna. Den hjälpte men man måste smörja mycket och ofta... School har många bra produkter för fötterna.
Ha det bäst! Åse

Fröken Tindra sa...

Tack, det var ett bra tips. Misskötta hälar i öppna skor ser inte roligt ut. Har lite ont av det måste jag erkänna. Såg ett skräckexemplar på bussen en gång. Låter hemskt att säga men jag blev nästan illamående.
Kul att kalaset blev lyckat!
Vi har varit och firat min yngste brorsons 3-årsdag idag.
Kram!

VITA NYANSER sa...

De där fötterna, ja jag måste ta och pyssla om de stackarna där nere. Jag har fått någon supercreme från Mary Kay i present så den får jag ta och prova, en superfet kräm.

Tack goa för din fina kommentar om headern, oj vad jag har trixat med den idag! Blev okej, men inte alls som jag hade tänkt mig, men det blir det ju aldrig = )!

Kram L-L

Fånga dagen sa...

Det var ett bra tips, för jag känner precis som du, riktigt osmakligt med spruckna hälar och fina skor.
Det är lätt att slarva med smörjan i perioder.
Idag har det vrit en heldag ute i trädgården, mysigt och soligt värre.
Skulle bli fint i morgon också här i alla fall.
Ha en bra måndag nu
Kramar Lena

Sabina sa...

Jag har också använt dendär krämen och den är helt bra. Men som du sade, hjälper inte att använda bara nu som då, utan regelbundet.
Dags att köra igång en riktig fot-kur nu för snart är det sommar och bara fötter!
Skön vecka!
KRAM s.

Karna sa...

Veldig viktig med fine føtter når en går med åpne sko...så her i huset er behandlingen startet...

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Håller helt med angående att det ser fult ut. Fotfil är också att rekommendera :P

Hoppas att ni hade det skoj!

Kram o ha en fin vecka!

Susanne

Casa del Caos sa...

Jag har en fotcreme från Spalosophy! Kanonbra! Här ska inte vara några fula hälar i sommar inte!

Ha det gott!

Kram, Annica.

In my house sa...

Hej, duuuu! Kommer du och tar hand om butiken imon???? så att jag kan vila =)

Har ond jädrans hosta, men men!!!! Solen skiner här,,, det är ju iallafall härligt!!!!

Kram josse

Huset vid ån sa...

Tack för tipset, det kan vara bra att lägga på minnet! Önskar dig en fin vårdag! Kramis Therese

Myhome sa...

Hei Anne!!
Er så enig med deg..den kremen er helt super, bruker den jeg også.
Viktig å stelle godt med bena, det gjør vondt med sprekker, og det ser ikke fint ut heller:)
Ha en fin dag!
Klem Anita

HEMLÄNGTAN sa...

Den där krämen är riktigt bra. Jag använder den flitigt vilket är ett måste annars kommer sprickorna direkt.
Hoppas att du har det bra vännen!
Kram, Jenny

Annas Lycka sa...

Tack för tipset, redan inköpt ....Säger som du med det där med sommarfötter. ...Krävs lite omsorg nu innan det är sandalvänligt :)

Kramar dig!!A

Helenas loggbok sa...

Ja usch och fy för fula och äckliga fötter. Jag filar och smörjer mina fötter ganska ofta hela året för att slippa det där äckliga med hälarna!
Hoppas du har en bra start på veckan!
Kramar
Helena