måndag, mars 2

Mars...

Skål Matheus, kronor från Presentverkstan Hanna Svensson


Äntligen mars, härlig månad. Det är då man känner att nu kommer våren. Värsta är att det kan komma ett eller flera bakslag men det ska vi ju inte gå och vänta på. Ny vecka, känner mig lite stressad på jobbet men det brukar ju lösa sig. Nu går hela familjen K + fam H och längtar efter att få åka till Sälen, bo på Skilodge, äta på Lammet & Grisen och bara vara.......Hoppas att alla får vara friska och krya, peppar peppar.................../ Kram Anne

12 kommentarer:

Anne sa...

Hej!
Vilken fin skål!
Jag letar högt och lågt efter olika skålar jag tycker om, men ofta är det något som inte stämmer (priset, färgen, kvalitén, materialet), men det är bara att leta vidare!

Ljuskronan var himla fin den med - är den i keramik?

Vad roligt att åka till Sälen! kan inte komma ihåg när jag var där sist, var nog när jag var liten...

Kram

Helenas loggbok sa...

Hej!
Låter hur mysigt som helst med Sälen. Där har vi varit så många gånger! Det hade varit helt tillräckligt för våra barn som är lite för små för att uppskatta ett helt skidsystem i Alperna! De ville helst vara vid samma backar, medans pappan ville fara runt i nya backar varje dag.... Hoppas ni får massor av härlig sol och kan sitta ute och njuta, det är den bästa semester som finns! Kram
Helena
PS! Du har så fina bilder på din blogg, det är lika spännande varje gång du kommer med ett inlägg.

Nettan sa...

Jamen det är ju det jag säger, snacka om förrädisk! Ena dagen skiner solen å man tror det är vår..men nejdå..nästa snöar det igen! ;-)hihi!!
Kram Nettan

Vitt och Blått sa...

Åååh, va härligt! Förstår om ni längtar! Det är underbart i fjällen! Jag har ätit på Lammet & grisen på Öland och det var inte helt fel.. :) Jättefina skålar från Matheus, vi har några saker i den grå nyansen, tycker att det är fint att blanda och skulle gärna kunna tänka mig något turkost. Kram Ewa

VITA NYANSER sa...

Åh, Sälen, där är det helt underbart! Bodde på Högfjällshotellet i några dagar under jul, riktig semester! Vilka fina bilder du har.
Kram L-L

♥ Fyra årstider sa...

Låter underbart med Sälen..vi ska till tandådalen i påsk.
Kram Lotta
P.s språkpåsar har vi i våra samlingar med barnen..sagor och sådant som gynnar språket, finns även sgopåsar, matematikpåsar

Interiør 63º N sa...

Jeg bare elsker alle disse kronene du har i forskjellige utgaver :o)
Jeg har kikket litt tilbake i bloggen din også og fikk se ett sengeteppe på din yngste sønns rom, kan jeg spørre hvor du har kjøpt det?
Ha en kjempefin dag videre :o)

Fröken Fräken sa...

Jag hoppas verkligen att det kommer att bli vår i mars här med, men det vore i så fall första gången någonsin.. men å andra sidan så borde det ju hända någon gång...! Får se till att ha något annat härligt i mars att se fram emot!

Jenny sa...

Hej Anne!
Visst är det härligt med mars!
Även om det snöade idag..det är ialla fall ljusare mycket längre på eftermiddagarna och det är skönt!!
Ser att du oxå har den turkosa Matheus skålen! Jag har en likadan fast den står i sovrummet. Jag fyndade min på rea när butiken Room la ner i Göteborg för några år sedan:)

Hoppas ni får det härlig när ni åker till Sälen:)

kram Jenny

Nettan sa...

Haha..där ser du!! Vad var det jag sa??

Kram Nettan

Anonym sa...

Kul att åka i väg en sväng. Här känns det otroligt tråkigt just nu då snön öser ner utanför.
Hoppas ni får det bra.
Kram kram

Två systrar sa...

Åh..njut på lejonet & grisen..den vinkällaren går inte av för hackor!! Break a leg:-)) /C&M