fredag, mars 20

Sugen på att baka.....







Det är väl inte lustigt att man blir sugen på att baka när man kollar in alla bloggar runt omkring. Man kan tro att alla har fått fnatt.......Jag har alltid tyckt att det är roligare att baka än att laga mat förutom festmat. Tyvärr har bakandet lagts åt sidan ett bra tag. Men sen jag fick min vita hjälpreda så har det faktiskt blivit lite roligare. Vi får se vad resultatet blir av det här. Idag ramlade Ludde på gymnastiken och slog upp ögonbrynet så dom fick tejpa, som tur var inte sy......Han lär nog bli riktigt blå vid ögat. Det är väl lustigt att man alltid skall få hjärtat i halsgropen när fröken ringer. Då vet man att det har hänt något. Idag var det maken som fick ta hjärtat i halsgropen, hihi.......Tur att det inte var någon arm eller ett ben när vi nu ska till Sälen. Ha en riktigt skön fredag...Här blir det nog taco för att göra det enkelt. / Kram Anne


21 kommentarer:

Helenas loggbok sa...

Håller med om att "alla" bakar på bloggarna. Det ena godare än det andra! Jag har oxå en "vit hjälpreda" som gör det hela både roligare och enklare! Tur att det "bara" var ögonbrynet och inga ben brutna när fröken ringde!
Ja, det är Wilma sängen vi har. Jag tycker oxå SÅ mycket om den!
Här blir det oxå tacos ikväll. "Vår" affär vi handlar på har Santa Marias sortiment av "taco saker", så det känns precis som i Sverige! Ha en skön fredag!
Kram
Helena

Anonym sa...

Visst har alla inklusive jag kommit in i ett bakstim. Detta bådar inte gott för mig som försöker tänka på bikiniformen. :(
Men så roligt det är att baka!!!
Har alltid älskat att baka och just nu finns det så otroligt mycket roliga böcker med smarriga recept nu. Det ligger i tiden att baka.
Sparar hårt till just en vit hjälpredan men kameraköpet stod överst på listan så jag får nog vänta ett tag till.

Skönt att det gick bra med killen din, men orolig blir man när de ringer.
Vi överger tacosen för i kväll men smarrigt är det.
Ha en mysig kväll Kram kram

Nettan sa...

Snygga bilder! Gör ju helt klart det hela ännu roligare när man har lite snygga grejor..å det hade ju du! Ska ta å slänga ihop några brownies å ta med till jobbet imorgon tänkte jag!
Ha en mysig helg!
Kram Nettan

Ingrid sa...

Hoppas du bakade något gott, vad blev det för nåt?

~Livet i byn

VITA NYANSER sa...

Vilka fina baksaker! Måste nog ut och köpa lite fint så att det blir roligare att baka = ). Stackars sonen! Du får baka något gott till honom! Vad härligt med Sälen.

Ha en skön fredag!
Kram L-L

Fröken Fräken sa...

Jag är iaf inte så mycket för att baka - däremot äter jag gärna det som andra har bakat! ;-)
Ja, det finns en hel del här som bokat in en skidresa. Jag fattar ingenting, om man bor här har man då inte fått nog av snö? Det är ju skillnad för er som bor söderöver, då kan jag mer förstå det..

♥ Fyra årstider sa...

Det är tur att det är kul att baka..då har man en anledning att köpa fina saker.
Kram Lotta
Tur att jag bor i skogen..

Vitt och Blått sa...

Usch då! Men det var som du skrev, skönt att det inte var något allvarligare när ni ska till fjällen! Visst blir man sugen på att baka när man ser andra som gör så fina bakverk! Blev det något smarrigt? Ha en skön helg - kram E

Sommerlyst sa...

Godt å høre at det gikk bra med sønnen!! Ja det er ikke noe særlig å få telefon fra skolen nei..

Flotte bake redskaper du har! Du har virkelig mye fint i hjemmet - mye som jeg kunne tenkt meg selv. Veldig fin stil!! :)

Tro det eller ei..det blir taco på meg og mannen i kveld også- og så litt rødt i glasset :)

IKT i min vardag sa...

Jag blir baksugen av att se dina fina bakgrejer!

Tur att sonen klarade sig såpass iallafall. Det är inte kul att vara fröken och behöva ringa om sådant kan jag säga, vis av erfarenhet.

Kram Linda

Jannicke sa...

Heisan ;o)
Så fine baketing du har!!
Jeg er også mer glad i å bake, enn å lage middag!
Stakkers sønnen din!
Håper det går fint med han nå ;o)
klem fra J.

Jannicke sa...

..me again ;o)
Så bra det går bedre med din sønn.. heldigvis går blåfargen bort etter 1-2 uker...
Takk for søt hilsen hos meg!
Ja, det hvite huset du ser under innlegget "Sesongstart" er vårt ;o).
J.

Hemmalycka sa...

Stackars liten, men tur i oturen om ni ska åka skidor. Ja visst är alla duktiga på att baka, man får ju prestationsångest. Men det är ju kul, för de flesta bloggare bjuder på sina goda recept :)
Kram hela kvällen
Åsa

Hemmalycka sa...

Kolla på min länk ang betong så ser du hur lätt det är.
Kram Åsa

Anne sa...

Hej!
Uj vad alla hinner med och uppdaterar MASSOR känns det som när man har varit "borta" några dagar :)

Vilket härligt hjärta du hade fått ifrån "In my house" kan man beställa sådana ifrån henne?

Jag har mycket svårt att tänka mig att det har varit en toalett på den där lilla cementrutan i hallen, var man tvungen att backa in??

Hoppas du får en fin helg,
Kram Anne

Signe 1 sa...

Halloj! självklart får du länka till mig, jag blir superglad! Jag gör detsamma till dig då jag tycker om din blogg jättemycket oxå! Kram Sofia

Ett skönare liv sa...

Låter gott :) tur attt de inte blev värre i alla fall..

vad mysigt med fjällen! ni får ha de jätte bra därborta!!

kramar nadja

Gårdsromantik sa...

God morgon Anne!

Gissa om jag är baksugen och pysselsygen - men just nu har dygnet alltför få timmar!!!

Jag är precis likadan med de där frökensamtalen - nu har fröken börjar med att säga...det är ingen fara...Snacka om gåmamma!

Hoppas att det går bra med ögat.

Ps!

Du borde ha en sån där följ mig symbol som man kan klicka på?

Jag lägger till dig bland mina favoriter om det går bra?

Kram Maud

alegni sa...

jo, det är farligt att surfa runt på bloggar o bli baksugen, för när man sen smakar på det man bakat blir man så bred om baken...
fast väldans snygga bilder blir det av alla bakgrejs o ingredienser :)
vilken tur att sonens skada inte var värre än så!
skön helg!
kram
ingela

Mjuka sa...

Ja visst blir man supernervös ´när de ringer från skolan. Leila har nog gjort att alla bakar!! Bakfeber råder!! Jag är nog en brödbagare, älskar bröd i alla former!!
Hoppas att du får en mysig helg
kramen Malin

Hem och Lycka sa...

Ajdå men tur i oturen att det inte var värre.

Visst är det mycket bak numera! Håller med om att det är mycket roligare med bak än mat :-D

kram