tisdag, januari 10

Hallen börjar sakta...


Den mindre Tine K lampan har hittat sin plats i hallen  


Element är inte snyggt men nödvändiga och att bygga in alla i huset blir för mycket.
Däremot ska vi dölja vår Air-condition som sitter i v-rummet och i Ludde´s rum.


Tapeten är uppe i den lilla smatten som skall bli häng till gäster,
nu är det bara krokarna (har inte hittat några)
 och luckan( som ska tapetseras)för elektroniken som skall dit..



Ta sig...Allt man gör tar tid och jag har en make som gör det mesta själv. Men ibland är det vissa saker han inte fixar, ja då blir det hantverkare. Annars snickrar han, målar, tapetserar name it, skönt att ha en händig man hihihi. Helst när han har en fru som jämnt vill ha något gjort. 

Dag 5 med förkylning, huh vad jag har varit hängig i flera dagar, nyser, täppt och trött. Nässprej ett måste, ja då kommer näsblod på direkten, gahhhhhh.....Men det kan ju bara bli bättre eller hur:))) Jag vet, förkylning är ingenting mot mycket annat men när man är i det huh så trist... 

Ha en skön kväll


Kram Anne

10 kommentarer:

Mamma C sa...

Ser snyggt ut i er hall. Tapeten gillade jag. Skit att vara förkyld och krasslig. Krya på dig.
Kram Mamma C

Bella sa...

Wow, vilken snygg tapet!! Jag är svag för allt som är svart o vitt som du vet :)

Visst är det gott med en make/sambo som är händig, me like my handyman!!

Hoppas du krya på dig och att den envisa förkylningen ger med sig NU!!

Kramar Bella

HEMLÄNGTAN sa...

Ååå vad fint det blir. Ni är verkligen duktiga, både du och din man. tur att man är duktig på olika saker. Här hemma är det likadant; jag kommer med önskemålen och min man snickrar och grejar.

Jobbigt med förkylningen. hoppas du kryar på dig snart!

Kram!

VIT och PASTELL sa...

Det ser riktigt snyggt ut!

Kram Mia

mammaxtre sa...

Åh så fint det se rut att bli hemma hos er.

Förkylningar kan däcka en totalt, uschs så trist. Krya på dig

alegni sa...

konsigt, nu när vi inte själva har några störande element i huset (vi har vattenburen golvvärme i hela huset), tycker jag plötsligt att de är fina prydnader. ofta tycker jag faktiskt sådana där skydd är rätt fula, så kör utan du bara!
visst är det bra med en inneboende handyman. en sådan har jag också.
kram och krya på dig!
ingela

Grodmamman sa...

Det är så attans tråkigt att vara förkyld! Jag har varit mer eller mindre förkyld sedan jul nu. Krya på dig!:)
Fint det blir i er hall! Här vill maken renovera hallen och bygga om lite, han gör också det mesta själv och jag försöker få honom att göra detta v 10 då resten av familjen åker till Idre och åker skidor. Tror faktiskt att han nappade på den idén!:)
Kram

Fröken Tindra sa...

Man är ju alltid sig själv närmast trots allt... Krya på dig!
Fint det ser ut att bli i hallen!
Kram!

Carin sa...

Nice!

Du har något att hämta hos mig.... ;-)

Kraaam Carin

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Läckert, läckert Anne!!
Tapeten var helt RÅ den c",)
Krya på dig hälsningar från norr.

Klem Anna