onsdag, januari 18

Pippi på...


Bild lånad från nätet

Smoothie´s.....Så gott till typ frukost eller mellanmål. Jag använder oftast banan, yoghurt, bär och lite lite honung. Hur gör ni? Tar gärna emot lite tips....

Tjopp tjopp nu drar det ihop sig till bokslut, mycket att göra, städa konton osv osv...Tyckte nyss att det var bokslut och sjutton är det inte dags igen puhhhh....Ja det är bara att köra på. Axlarna sitter uppe vid öronen så nu är det dags att beställa en massage. Ha en fab onsdag med Sveriges mästerkock:)))


Kramkram Anne

15 kommentarer:

Bella sa...

Det är mer än kaos mitt jobb också nu, januari är ingen rolig månad med kontrolluppgifter, fora och bokslut på en och samma gång utöver det vanliga arbetsuppgifterna, bara att bita ihop och inte glömma att det kommer lugnare perioder :)

Stressa lungt!!

Kramar Bella

Sassa sa...

Så gott det ser ut!! Vore en bra början på ett sundare liv. Fick du mitt mail om mitt tack för din omtanke " Gott Nytt År hälsningen"?
Kram <3

Helenas loggbok sa...

Hej Vännen!
Jag är ingen bra bloggvän längre. Har tröttnat lite på att läsa bloggar, men lusten kommer säkert snart igen!
Här gör vi goda smoothie till frukost på soyayogurth och bär. Det brukar ju vara vaniljyogurth i många recept, men det finns ingen god här så det blir på soya istället.
Trist period på jobbet just nu. Du får fira ordentligt när allt är klart!
Kram
Helena

Carin sa...

He he raring! Härligt att ha någon som vet PRECIS hur man har det... ;)

Klart du skall ha massage! Det är du värd!
Kram Carin

HEMLÄNGTAN sa...

Tycker verkligen du värd både en massage och smoothie. Själv så slipper jag det där med ekonomin då det är min man som har hand om bokföring och bokslut och allt vad det heter. Så jag är glad men han sitter här med djupa veck i pannan :-)

KRAM

Mamma C sa...

Jag brukar ha lite olika frön i oxå. Pumpa,solros eller linfrön. Klart du ska ta dig en massage.
Kram Mamma C

H A J sa...

Mmmm, gott med smoothies! Kör nog ungefär som du fast utan honung! Så du tycker jag ska göra nytt inlägg? Har kommit av mig fullständigt på sistone kan jag säga!!!
Skickar genast H på kurs hos T! O då då menar jag inte på GT kurs, den har han redan gått - har jag hört...
Krrrraaaaaammmmm

VITA NYANSER sa...

Åh, bokslut, hm, det ska ju jag oxå göra, hur man nu gör...= )???

Vilken go hund ni har = ), det är bara att fejja på...dammallergiker och vara hund, kan inte vara lätt när man ska nosa runt överallt.

Kram kram L-L

alegni sa...

i går satt jag flera timmar med skatteverkets blanketter. problemet med mig är att jag gör sådant här så sällan, och då hinner jag glömma hur man gör mellan varven, så det går åt en massa tid till att kolla hur jag gjort tidigare. suck...
men smoothie är gott! :)
kram
ingela

Anonym sa...

Den absolut bästa (och liiite jobbig) är cocosmjölk från burk, vaniljyoghurt, banan, färsk ananas och liiite lime......

Finns ingen godare smoothie vännen!

Kram FD Sand mellan tårna

Stjärnor & Champagne sa...

Sweetie, den skall jag prova:))) Kram

Grodmamman sa...

Skulle gärna äta mer smoothies, men vill ha dem lite matigare och då blir det svårt när man i hela sitt liv inte klarat av att få ner banan. Får nog söka på nätet.
Lycka till med bokslutet!
Kram

Life´s Silverlining and I sa...

smoothies så gott! Inget vi gör så ofta som vi borde men gott är det! Vilken fin hall ni har, vi skall göra om vår hall också och den tineK lampan i svart var väldigt snygg ser jag nu hos dig. kram

Enkel stil sa...

Hemkommen från mindfulnessyoga med meditation. Helt underbart för kropp o själ.
Tack för den fina kommentaren hos mig! Sånt uppskattas.
Kram Anita

Stina sa...

Underbara färger på bilden. Ser så gott ut.:-) Stina