tisdag, juli 17

Lovely day, förlovning, feber & rosor


Men vilken dag och kväll vi fick idag, ny Lantliv,
rose´och Luddes iste....




Vad tror ni om rosor som klättrar på en spalje´, typ rosor på Gotlandoch Västkusten? Har varit och checkat rosor idag.
Kan inget om dom....



Hello!!!!



Men vilket väder vi fick idag:) Jobbade av några timmar på jobbet med sonen medans maken låg hemma med feber. Vad är det som gör att män blir såååå sjuka:)?

Twenty years today, japp sedan maken och jag förlovade oss. Satt på jobbet och kollade almanackan och datumet kändes bekant.

Hmmm är det någon som är bra på rosor? Vår kortsida i solen behöver något. Huset är sååå högt så en eller två rosor på 2 meter skulle behövas. Har ni några förslag? Jag vill ha typ Gotland-Västkusten om ni förstår vad jag menar?:))).

Hoppas att ni har haft en lika fin dag som jag....


Kram Anne

11 kommentarer:

Bara Sara sa...

Säger bara en sak. Blomstertorget. I mina ögon kan de ALLT om blommor och jag har alltid varit nöjd med service och kunskap. Grattis också till förlovningsdag - wow!! 20 år!!
Sara

Hemma på Sjuan sa...

Skönt att du haft en härlig dag! Vi har haft en skön semesterdag.
Visst är det så att den manliga delen alltid blir mycket sämre än oss... ;)
Kram

Mrs Lollipop sa...

härligt! 20 år...
kram

Grodmamman sa...

Grattis till 20 år som förlovade!:) Vi har varit tillsammans i 20 år i augusti.
Kram

Helenas enkla vardag sa...

Grattis till er 20 åriga förlovning! det är inte dåligt det! Manliga sjuklingar har inget hårt virke i sig! Tyvärr inga bra rostips!
Kram Helena

MITT VITA HUS sa...

Grattis:) honungsros kanske, tror dom kallas så växer på Gotland:) jättevacker gul vit typ, en klättersort!

Kram kram

Linruz sa...

Honungsrosen kan bli upp till 5 meter hög så den blir nig i största laget där.

Jag gillar New Dawn en ljusrosa/vit sitt som nog blir ca 2 hög.

Kram på dig
Lina

Fröken L sa...

Grattis på förlovningsdagen! Rosor som är så underbart vackra och doftar så gott. Här i Båstad där vi är nu finns massor av fina rosor. Jag är fortfarande risig men känner mig lite bättre idag. Är det semester så är det semester. Varför blir man alltid sjuk när man är ledig?

Kram Dila

Coolaannna sa...

Rosor förgyller verkligen en trädgård alltså!

...en förlovningsdag förgyller också! Grattis!

HA en fin dag!

Kram

Mamma C sa...

Stort grattis till era 20 år. Här är det gubben som är en fena å blommor, så tyvärr kan jag inte hjälpa dig.
Kram Mamma C

Life´s Silverlining and I sa...

Grattis till er 20åriga förlovningsdag! Kan tyvärr inte namnet på rosorna. Kram Nilla