måndag, juli 20

2 veckor....


Hjärta och kökshanddukar inköpta i Ystad


Burk köpt i Köpenhamn




Har redan gått av min semester.....En regnade bort och en var skaplig. Får se vad kommande 2 veckor har att bjuda på, men jag kan redan ana. Det svenska vädret gör verkligen att man längtar till varmare breddgrader. Vet inte var mina dagar tar vägen, hamnar vid datorn sent. Har iaf gjort lön idag och det kan ju ge mig värre huvudvärk kan jag säga. Har fullt med blåbär på tomten på landet som bara väntar på att bli plockade. Nu tror ni säkert att jag har fått ihop alla dessa kantareller, självklart säger jag bara. Drog på mig gummistövlar och gav mig av.......Vit lögn faktiskt. Råkade träffa på min vän K vid Ica när hon kommer släpandes på 2 stora påsar med kantareller och squash som hon får levererade av någon hon känner som plockar allt. Och jag fick en stor påse kantareller och en squash, tack snälla vännen.

Imorgon kväll.....Ja ni får se vidare.

Kram Anne


















19 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Då blir det kantareller imorgon då?? Det ska bli så kul..har skrivit om dig i min blogg..hoppas det var ok.
Kram Lotta

Anonym sa...

Vilken service. Plockade av någon annan och levererade är inte så dumt.
Hoppas du inte sliter allt för hårt ni innan vi kommer i morgon.
Shoppingfynden sen semestertrippen var jättefina.:)
Nu kallar kudden snart...måste ju visa mig från min bästa sida då jag ska träffa trevliga blogerskor i morgon kväll. Kan ju inte komma med påsar under ögonen för att jag suttit uppe hala natten framför datorn.
Ta hand om dig
kram kram Lina

Signe 1 sa...

Men rara du, det ska bli så skoj att träffa dig och de andra oxå. Men först 'gör' vi Ikeas, right (trots köpstopp, hihi)?:-)) See ya soon! Kramis Sofia

VITA NYANSER sa...

Vilka härliga bilder! Imorgon...så kuuuul!!! Hi,hi...bubbla och tjattra, jag kan nog höra det ända hit... Ha det så superduperkul! Vill genast läsa morgondagens inlägg = )!

Stor kram till er = )!
L-L

Bella sa...

Härligt med goda vänner som råkar komma lägligt :)

Ja vart dagarna tar vägen kan man allt fundera på när man är ledig... Hoppas verkligen att sommaren bestämmer sig för att göra comeback nu, vill ha SOL!!!

Hoppas verkligen att ni får en supertrevlig dag imorgon, väntar på att få läsa om det imorgon!!

Ha det gott

Kraaaamar Bella

Helenas loggbok sa...

Hej Vännen!
Ni verkar bli många imorgon - Kul!
Kram
Helena

Lauras gård sa...

Smidigt med vänner med kantarellkassar... Vi får ge oss upp i skogen till helgen och leta svamp och blåbär. Ha det bra i dag! Kram Stina

Ocean showroom sa...

Herlig med litt service, ferdigplukkede kantareller høres behagelig ut:)
Er kjøkkenhånklene fra Himla, ligner de siste jeg kjøpte!
Veldig fine!!

Klem, Lene

mitt skärgårdsliv sa...

Kantareller tackar man inte nej till :) Borde ge mig ut och leta nå själv också och för att inte tala om blåbären som borde plockas... Kanske en ny dag :) Ha en bra dag!!

Syster Yster sa...

Ja jag står nu inför mina fyra veckors semester. Skönt att vara ledig i alla fall även om jag önskar min några dagar vid stranden när vi kommer dit med husvagnen. Får väl ge mig ut i skogen i mina nya gummistövlar och leta kantareller.

♥ Anette ♥

Fröken Tindra sa...

Vad gott med kantareller! Fina saker du köpt.
Ja, vart tar dagarna vägen?! Vi får allt hoppas att solen kommer tillbaka ordentligt.
Hoppas att ni får trevligt på er bloggtäff eller vad detär som är på gång! =0)
Kram!

sand mellan tårna sa...

Godmorgon!

Finfina fynd och kantareller är inte helt fel.....

Ha en bra dag! Kramar Linda

Annas Lycka sa...

Så fint du gjort med hjärtat och vilken fin burk/låda du köpt i Köpenhavn. Nä du vädret det är en helt annan historia...Jag fattar inte varför det är så kasst, svensk sommar. Du ska se sen när man börjar jobba ....då kommer solen!!!! Ha det nu riktigt bra och gör nåt kul trots regn och blåst( blåser som en tok här idag) Kram Anna

Jessica sa...

Finfina saker du köpt!
Visst går dagarna fort... Hade några toppenvarma och fina dagar, men nu är det mest moln å blåst.

Är det blogg-träff på schemat idag? Hoppas ni får en toppendag!

kram
Jessica

Hem och Lycka sa...

Kantareller som är så gott.. Fick ett gäng av mamma och pappa igår, mums!

Vilka fina köp du gjort i grannlandet!

kram Mia

Jannicke sa...

..ja, hva blir det i kveld?? Venter i spenning ;o)

Ike alltid så lett å skjønne hverandre, nei ;o)

Du kan jo titte på bloggen min og se hva som skjulte seg i bøtten ;o)

Klem til deg. J.

Ingrid sa...

Trist om ni ska ha regn på semestern, har i norr har solen varit en flitigbesökare sista tiden.

~Livet i byn

iLLi sa...

Ja, det är faktiskt lite sorgligt att sommaren är så kort här..

I år vill jag verkligen inte att den ska ta slut någon gång!

Kram

Anonym sa...

Hej! Jag har just hittat till din sida från "fyra årstider"... Jag upptäckte en härlig sida full med inspiration i min stil! Hoppas att det är ok att jag länkar till dig från min sida.
MVH Malin