fredag, juli 3

Lugn torsdagskväll....

Hm, sakerna följde med ner till sjön, om jag
badade sen är en annan femma. 26 grader,
skulle inte tro det är man badkruka så är man....
Jag skulle aldrig i mitt liv simma dit ut.........

Galningar....



Härlig korg inköpt på Strömgatan 4 i Linköping

Det var så härligt ute på landet igår kväll, lugnet, sjön var spegelblank. familjen badade, tvättade sig utom frun i huset förstås. Badkruka som jag är.....Maken och jag satt på altanen och njöt av att blogga, lyssna på musik och ett glas vin. Vi tog semester idag och tänkte få en härlig dag. 30 grader visade det i skuggan imorse. Glatt gick vi ner till sjön, men efter en timme kom åskan och molnen tornade upp sig. Ja nu börjar jag min semester och då kommer det sämre väder. Nu skall jag titta in till er och se vad ni har gjort idag.
Kram Anne






20 kommentarer:

Fröken Tindra sa...

Åh vad gulligt av dig ang. min Pilgrimsring! Jag gillar verkligen några modeller av deras ringar. Skall se om jag kan ta ett ungefärligt mått på någon av de stenar i samma storlek som sitter kvar. Men är din ring ok är det ju synd att förstöra den!
Ha nu en skön semester oavsett vädret!!
Bamsekram!

Bella sa...

Sååå härligt vackra bilder du tagit!!!

Jag är verkligen ingen badkruka så här har det badats i dessa varma dagar, verkar ju tyvärr som om det fina vädret ska bli sämre, såå tråkigt nu när du börjar din semester, men jag tror solen kommer hitta tillbaka innan vi hunnit sakna den!!

Stor kram till dig denna fredagkväll

Bella

alegni sa...

hälsningar från en badkruka till. förra sommaren badade jag inte en endaste gång. får se hur det går i år. nu känner man i alla fall inget behov av att gå ut i vattnet, för temperaturen har droppat tio grader!
jag hoppas verkligen semestervädret kommer tillbaka nu när det vi väntat på i elva månader äntligen börjar!
kram
ingela

Jannicke sa...

Så deilige badebilder!
Og det første bildet var utrolig fint!

Snart ferie på meg også nå...

Klem og god lørdag til deg. J.

Britt sa...

Vilka fina bilder, den med lampan och den röda stjärnan var ju läcker!

Här har det badats varje dag, alla tidpunkter och i alla sjöar...
Skulle inte klara av att låta bli! ;-)

Ha det bra

Kram britt

homebylina sa...

Härligt med semester! Hoppas du får en solig, varm och avloppöande semester! Kram Lina

Anonym sa...

Hej Vännen!!
Ser verkligen njutbart ut på dina bilder.
Härligt att gå ner til sjön och tvätta av sig efter en varm och svettig dag. Själv har jag ju utvecklat en viss form av badkruighet oxå de sista åren. ;) Men när vi tvättar av oss hoppar snabbt i.....
Hmmm den afären har jag misat! Måste kollas in. Har dom mycket?
Ha nu en fin helg.
Kram kram

Vitt och Blått sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på! :) Själv är jag ingen badkruka men nu med stygn på mage och rygg får jag hålla mig borta från bad i två till tre veckor. Kom på i efterhand att det nog inte var så smart att göra det här mitt i varmaste sommaren! :) Men nu är det gjort!

Ha en sköööön semester, jag har två veckor kvar, (jobbar hela helgen till fem) sedan väntar tre lediga veckor!

Kram E

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bloggar från stugan med mobilt bredband, lite segt! Härliga bilder du bjuder på, just nu är vi en galning och en badkruka. Det är jag som är krukan! hihi.. Tror det kallas flugskåp för att man hade bröd och mat i dom. Hoppas ni har det skön och kram till dig vännen.
AnnaMaria

Anonym sa...

Tack för din fina kommentar hos mig. Vi hade också åska här i Stockholm igår och riktigt rejält dessutom. Min 2 åring hann bli lite ledsen när det mullrade som värst. Ha en skön kväll! Kram Sofia

susanne sa...

Vilka härliga sommriga bilder! Ser ut som om ni har det riktigt bra trots åska oc h regn!

Kram

Fröken Fräken sa...

Det där såg ut som en riktig drömsommarkväll ska se ut! Härligt! Och badande ser ju alltid bäst ut på bild, att själv doppa sig kan kännas lite kallt... ;-)
Jorå, första semesterdagen här med och vilket väder då? Mörkgrå himmel och typ 14 grader... Morr!

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Visst är det härligt att bara vara...Slippa alla måsten...Vilka fina o härliga bilder du bjuder på....Ha en fortsatt trevlig helg! Många Kramar Therese

Huset vid ån sa...

Åh, kan det bli mer somrigt än en sjö med solnedgång...ljuvliga sommarbilder! Tänker på Pripps Blå Reklamen...Det var väl ett gott betyg! Fniss! Ha en fortsatt trevlig helg! Många Sommar Kramar Therese

Jessica sa...

Hej i värmen!
VIlka härliga bilder du visar, både med bad och urfina inredningsprylar!

Hoppas det fina vädret fortsätter nu när du har semester!
Har haft semester en vecka, och ska nu jobba några dagar, sen är det ledigt i några veckor - härligt!

Må gott
kram
Jessica

VITA NYANSER sa...

Vilka underbara bilder!!! Och hunden....såååå fiiin! Det ser ut som rätt plats för dig! Vad underbart med semester!!!

Ha det bra!
Kram L-L

Ingrid sa...

Vilka fina och somriga bilder :0) SÅ härligt ni verkar ha det!!

Harkel och host, det shoppas nog en hel del är jag rädd...

~Livet i byn

Jenny sa...

Hej Anne!
Vad skönt att hitta en "tvillingsjäl":) Jag är oxå värsta badkrukan, hihi! Både sambon och bonusdottern är som sälar i vattnet men inte jag..jag tycker bara det är kallt o det tar typ en halvtimme innan jag har doppat mig:)

Eran hund är såå fin!

Ha en jättehärlig semester,
kramis Jenny

HEMLÄNGTAN sa...

Vilken dröm att sitta på en brygga i solnedgång. Förstår att ni njöt.
Hoppas att du får en bra semester!
Kram Jenny

Jannicke sa...

...ville bare stikke innom og ønske deg en fortsatt deilig sommer, Anne.

Nå blir det pause her fra meg en stund.

Klem J.