torsdag, juli 2

Värme.......Vädret???

Jättekula.....
Ej inkopplad.....
Efterlängtad Kartellampa över köksbordet

Hallå alla i värmen...Det är knappt att man orkar blogga, hihi. Nu skall vi inte klaga för Anne går på semester imorgon kväll och vad jag förstår skall det bli sämre, tar nog hela morgondagen istället och jobbar på måndag ?? Är det någon som har koll på vädret hur det ser ut?? Min vovve lider av värmen i alla fall så ikväll får det bli att bada på landet, dom har mätt 26 grader. Lite för kallt för matte i huset. Visar min nya fina Kartell lampa som i alla fall hänger uppe men inte är ikopplad. Är det någon som har en elektriker på lut i värmen?

Kram Anne



20 kommentarer:

Sommerlyst sa...

Grattis med kanonfin lampe!!! men har dessverre ingen elektriker til overs ;)

En liten tur innom for å ønske deg en god sommer! Vi drar avgårde i morgen tidlig og vender snuten til Åland. Tar ett stopp over natten i Karlstad så ungene får en pause... Blir spennende å se hvordan det går - for vi har aldri hatt kidsa med på så lang tur før!

Nå blir det noen ukers bloggepause hos meg - så riktig god sommer til deg og din familie!!!

Vi "snakkes" etterhvert!

Sommer klem fra meg!!

Sommerlyst sa...

Ett lite spørsmål...Vi skal innom Borås (og dyreparken) på veien hjem - har du vært der? Er det noen butikker/handlegater som er verdt ett besøk??

;)) M

Annas Lycka sa...

Ja så snygg lampa.....Letar efter en lampa jag oxå till köket....Gillar den...hmmmm Imorgon är det semester även för min gubbe, vilket skall bli så skönt. Fira med bubbel....nåt tips??? Ha en skön kväll. P&K Anna

Tulipa sa...

Den där lampan är såå snygg!

Jag tycker det är lite svettigt..men samtidigt UNDERBART!
Det är ju så här livet ska vara!

Skönt att gå på semester!
Jag jobbar en vecka till!

Kram!!!

Jannicke sa...

Flott lampe!!!
men heller ikke jeg har en eletriker på lur ;o)

Riktig så god ferie, Anne!!

Kose deg masse!

Klem J.

VITA NYANSER sa...

Hej badkrukan! Men du 26 grader!!! Det är ju supervarmt = )! Det sägs bli sämre väder i helgen. Men det gör ingenting här. Anders får semester och det känns som att vi alla får det då, underbart. Kan gå hemma och skrota i helgen och ta reda på en hel del som blivit liggandes alla fina dagar som varit. Men jag hoppas du får SOL på landet!!! Stackars hunden, här har vår katt haft värmeslag i veckan, de har inte det lätt i värmen. Nu är hon mycket piggare och skuttar omkring som om det har satt sig i huvudet = )...

vilka fina lampor, supersnyggt! Vad fint ni har gjort med huset med nya markiser! De kommer väl till pass nu ju!

Ha det bra vännen och sköt om dig, samla på alla härliga ögonblick och fyll ditt hjärta med dem!
Stor kram L-L

Sommerlyst sa...

Takk for tipset!! Jeg har jo Aratorp på min favorittliste også ;) Må prøve å lure med meg mannen og barna dit - høres virkelig ut som ett sted jeg vil besøke!! :)))

Ellers skal jeg innom Freeport utenfor Gøteborg - gleder meg!!

Klem igjen!!!

kardemumma sa...

Åhh,vad längesedan jag var och kikade in hos dig! Vad mycket härligt du visar! Skorna var lovely som du visade i ett tidigare inlägg!Jag har varit sååå ledig!
Kramar C

mammigranten sa...

Här badar vi när det är 16 grader i Atlanten!
Får man våga sig på att kalla dig badkruka om du inte ens badar när det är 26 grader?? ;) Skämtar bara...

Anonym sa...

Ja nu börjar det faktiskt tära på även mig. Jag som annars älskar värmen.
I går när vi skulle lägga oss var det olidligt.
Härligt med semester, själv får jag jobba en vecka till...sen ska jag njuta.
Trevlig helg på er.
kram kram

Anonym sa...

Vilka fina lampor du köpt. Tyvärr har jag ingen elektriker i värmen...:) Ha en skön dag! Här är det varmt men molnigt idag. Kram S

Anonym sa...

Lampan....vill ha vill ha! Annars en superskön blogg som jag gärna kommer tillbaks till!

Agneta från Österlen

Engelska Villan sa...

Hej Anne!
Vädret skulle bli sämre sen bättre igen framåt slutet av nä vecka. Hoppas på det. Nu åskar det här.
Men Anne, tycker du 26 grader i vattnet är för kallt?! Näe, prova att bada du, det är ju ljuvligt.
Kram Anna

Fröken Tindra sa...

Fräcka lampor! Elektriker är det värre med men just lampor brukar jag kunna fixa själv. =0) Det är värre med vårt renoverade lilla badrum som stått utan el länge nu...
26 grader i vattnet tycker jag låter underbart! =0)
Kram!

Annas Lycka sa...

Tavk för tipset....Får se vad det blir. Den där påsens innehåll.....inte det du föreslog, något betydligt enklare....Vilka förväntningar jag skapat nu, vet inte om det lever upp till det!!!!Hahahaha Ha en grym dag!! Kram Anna

Vitt och Blått sa...

Ååååh vilken snygg lampa! Sån vill jag också ha! Har varit sugen på en Bourgie, men när jag köpte en genomskinlig var den alldeles för stor där jag tänkt ha den! Så den åkte tillbaka till affären, men någon gång vill jag ha en när jag hittat det perfekta stället! :)

Lilla sötnosen är svår att fånga på bild kan jag lova.. :)

Kram E

susanne sa...

Jag hoppas att du/ni får en underbar semester. (lampan är så snygg, har spanat in den själv)

Kram S

Helenas Hem -Livet på landet sa...

Hej!
och GRATTIS till seemstern, om den har börjat nu? :)

Jag har faktiskt inte badat en enda gång i år. Jo...på Kreta förstås, men inte i Sverige. :)
Idag var det t o m "kallt", bara 20 grader i luften -nästan så att man fryser!

Du, lampan är skitsnygg!

Ha det bra!
Kram
/Helena

blogg.helenashem.se

sand mellan tårna sa...

Halloj i värmen.

Prison break är en grymt bra serie. Jag tittar nu på avsnitten efter att de satt på sona .... Har följt allt som någonsin visats på fox och nu när denna sista säsong är över så kommer filmen som följer upp alla lösa trådar. Den ska bli spännande.

Kram

MITT VITA HUS sa...

så fin lampan blev:) Du kan få låna min handyman i värmen han e elektriker;) KraM M