lördag, juli 25

Kompis kompis.....

Ny kompis...Kan ni gissa vad det är????


Hallå alla raringar där ute......Har varit dålig på att blogga och svara på mail. Har en ny komis på första bilden!!! Vet någon vad det är?? När vi åker till landet så är det fullt med får och lammisar i alla hagar. Dom är så underbara...Dom hoppar och skuttar överallt. Helt underbara..Har varit och klippt 4 st settertassar, hm skulle även behöva ta Millie´s. Ha det gott nu åker vi till landet och skall blogga.

Kram Anne

14 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Nä guuuud så söööta! Maken hade små lamm i köket när han var liten som de matade med mjölk, han minns det som mycket mysigt ;-)

Ingen aning om vad det kan vara på första bilden men nu blir jag ju vanvettigt nyfiken!

kram Mia

H A J sa...

Låter ju helt underbart med små lamm!! Själv har jag haft en Tycho Brahe dag idag. Började med att jag skulle köra A:s waveboard och stöp som en fura. Bokstavligt talat, har skrapat upp ena knäet och har ett fint blåmärke i ena handflatan.,,,,, Är ju alltid snyggt såhär i sommartider......... Men å andra sidan är jag glad att alla ben i kroppen är hela...
Sen var jag inne och fixade naglarna som inte blev bra. Avslutade med en spinka i foten som satt djupt. Fick klippa och gräva för att få fram spinkan, eller spetan eller stickan eller vad man nu kallar den. Dagen är för visso inte slut ännu men jag hoppas att det inte blir mer... I går hade jag sönder ett glas men vet inte om det räknas.
Kram J i H A J

Mitt smultronställe sa...

Mem såå söta!!
Hoppas du får det bra på landet!!!

Ha det gott, kram Camilla.

Jannicke sa...

Hmmm,
en ny venn??
kanskje et pinnsvin (usikker på hva det heter på svensk, men du vet et slikt lite dyr med masse pigger ;)..
Lam er så nusselige!! Flott bilde!

Klem J.

Jenny sa...

Hej Anne!
Vilka söötisar, är galen i får o lamm:)

Hmm din nya kompis..vad kan det vara?? En bunke du plockar svamp i??? ;)

Ha det gött i stugan,
Kram Jenny

Fröken Tindra sa...

Ingen aning vad din nya vän är för något... Men jag blir ju onekligen nyfiken.
Så himla söta lamm!!
Ha det gott på landet! Vi åker till Danmark i morgon bitti. Skall bli skönt!
Kram!

Signe 1 sa...

Men vännen vilka söta lamm, som tagna ur lambi-reklamen, hihi... Näe, nu får du berätta vad du har fått för ny kompis, du vet ju att vi blir sååå nyfikna;-). Hoppas att du har hunnit 'landa' lite sen vår bloggträff, jag har hunnit haft kompisträff emellan oxå, phu, börjar bli gammal känner jag *ler*. Kraam på dig! Sofia

Annas Lycka sa...

Vad kan det vara....Står still i skallen. Har inte den blekaste...Hoppas att allt är bra med dig och att du har det gott där ute på landet :) Så underbara lamm....Dom är så söta så jag ....Jisses. P&K Anna

alegni sa...

jag är urkass på att gissa, så jag väntar snällt tills du berättar mera om din nya vän. o gör det fort ;)
i skärgårdsbyn som min man kommer i från finns en massa får. under sommarmånaderna bor fåren ute på holmar där de får äta sig feta. vi ser nästan alltid får när vi åker båt ut till stugan.
ha en skön söndag!
kram
ingela

Hanna sa...

Åh så söta.
Hanna

Anonym sa...

Hmm en liten Igelkotte kanske???
Det är det enda jag kan komma att tänka på.
Hoppas vädret blir stabilare så du får njuta av sol och bad nu när ni är i stugan.
Själva stannar vi nog i stan ett par dagar nu.
Känner mig onekligen trött på att packa väskan.
Maken har sin sista vecka nu och sedan är jag själv med killarna en vecka.
Ha det topppen skönt och njut av ledigheten.
kram kram Lina

Ingrid sa...

Nä, ingen aning om vad det är på första bilden. Den andra ser jag dock klart och tydligt försetäller lamm :0)

~Livet i byn

homebylina sa...

Vilka sötisar =) Ha det gott! Kram Lina ps. blir nog snart en tävling igen..=)

susanne sa...

Vilka små sötnosar. Hoppas att ni får det ljuvligt på landet

Kram S