söndag, juli 19

Lite mer semesterbilder....


Äppleodling utanför Kivik vid Knäbäckshusen.
Ser ut som en vinodling i Syd-Afrika

Vackraste stranden vi har varit
på i Sverige, Knäbäckshusen



Hallå i regnet...Vi röjer i källaren, passar på lite. Antar att vädret är lika trist överallt. Lite mer bilder från våran minisemester i södra Sverige. Vi hamnade på stranden Knäbäckshusen inte långt från Kivik och Stenshuvud. Jag såg bilder från den på en annan blogg. Kan säga helt underbar.......När vi kom ner för trappan kändes det som att vi var på en strand i Thailand. Kan bara rekommendera att ni åker dit om ni har vägarna förbi Österlen. Nu är det bäst att jag lyfter på bakdelen innan maken jagar bort mig från stolen, tror att han tycker att jag skall göra lite nytta.
Kram Anne

24 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Hei...så kult å se bilder fra Kivik..har akkurat vært der en tur i dag...Utrolig hvor vakkert det er her i Østerlen...Sveries provence...Fortsatt god ferie til deg fra Maliva

Hem och Lycka sa...

Å så vackert.. Visst är Sverige fantastiskt!

kram Mia

Aratorps Lena sa...

Oj, vilken strand! Den missade jag förra veckan... Men det var inte sista gången i Kivik för mig. Jag har fått bästa tipset på ett B&B precis utanör, i Södra Mellby och där finns även en restaurang i slutet av en väg som heter Fridens. Måste dit...
Underbara bilder, som alltid Anne! Ha det mysigt i regnet! Kram

Signe 1 sa...

Hej vännen! Provade slå dig en pling precis, men kom inte fram- Har du lust får du gärna ringa mig (på mob):-) Fina bilder, vad härligt ni verkar ha haft!! Kraam Sofia

Jessica sa...

Vilka fina bilder, stranden ser verkligen ut som den låg i Thailand!
Är väldigt sugen på att lägga en vecka i Skåne nästa sommar!

Ha det gott och lycka till med källar-röjningen!
Kram
Jessica

Helenas loggbok sa...

Hej Vännen!
Vilka fina bilder! Visst är det fint runtomkring Österlen?! Synd att man sällan kommer dit, det ligger ju lite avsides kan jag tycka!

Lycka till med röjandet i källaren! Fattar inte var ni röjer som har så fint!
Kramar
Helena

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Anne!
Kul att kika in hos dig igen. Vi har varit bortresta till Toscana i Italien, så jag har visat lite bilder i de tre senaste inläggen. Vilka underbara bilder från er semester. Vi var i Kivik för ett par år sedan, men det regnade då. Stranden ser verkligen ut som i Thailand. Vi ska ner mot Lund i slutet av veckan. Vi ska på bröllop och dop, vi får väl se om vi kan ta den vägen hemåt.
Ha det gott!
Kram Susanne

H A J sa...

Hej på dej Anne!
Vilken strand!!!! Nu är det bara att packa om väskan ser jag. Kom hem från vår tripp till Malmö idag. Är lite trötta..........mycket bubbel blev det.......
Vi hörs!
Kram på dig o resten av familjen!
H A J

Anonym sa...

I dag har ju varit en perfekt röjjar dag med tanke på allt regn vi fått!
Åh Österlen och just Kivik är underbart.
Sa just till maken att jag skulle vilja åka dit men vädergudarna vill ju inte ge oss vackert väder.
Kram kram Lina

Anonym sa...

Oj det såg inte ut att vara i Sverige. Vad härligt att hitta sådana smultronställen här. Söt bild på dina grabbar. Kram Sofia

Caroline sa...

Hallå raring! Hoppas du har det bra! Vilka fina bilder från vackra skåne! Idag har jag fått en ny spegel som ska lastas in i bilen imorgon så jag får med den hem till dig och hälsa T att jackan får följa med. kram C

Caroline sa...

Hallå raring! Hoppas du har det bra! Vilka fina bilder från vackra skåne! Idag har jag fått en ny spegel som ska lastas in i bilen imorgon så jag får med den hem till dig och hälsa T att jackan får följa med. kram C

Fröken Tindra sa...

Vilka läckra foton! Ser ju ut som utlandet. =0)
Undrar om inte vi varit på den stranden eller i dess trakter för bra längesen?! Svinkallt i vattnet var det då iallafall. Hutter!
Kram!

Bella sa...

Så fina semesterbilder du visar från er resa i södra Sverige, vill också åka till Österlen i sommar, har operation övertalning med sambon för tillfället då vi förmodligen ska till Helsingborg och hälsa på vänner och då vore det ju perfekt med en avstickare till vackra Österlen och ett besök på Knäbäckshusen är ju givet efter att ha sett dina bilder på tycker jag:)

Hoppas röjningen i källaren gått, enda fördelen med detta trista väder är väl att man får gjort saker inne...

Ha det bra i regnet

Kramar Bella

Tulipa sa...

Vilken vacker strand!
Såg inte ut som Sverige!

Hoppas ni har det riktigt bra!

Kram Mariette

♥ Fyra årstider sa...

Tack för det tipset..ska försöka spara det i minnet..Österlen skulle vara kul nästa sommar då vi ska semestera i Sverige..som vi sagt nu i alla fall.

Vi ses imorgon..ska bli så kul.
Kram Lotta

Mjuka sa...

Jag har också hört Om Knäbäckshusen. Får nog bli en tur dit!!
Finfina bilder
kram Malin

Vitt och Blått sa...

Vilken underbar strand! :) Dit skulle jag vilja åka någon gång också! Hihi, känner igen det där med att makarna vill att man ska göra lite nytta och inte sitta vid datorn.. :) Jobba på i regnet, min sista arbetsdag idag! Jippi! Kram E

VITA NYANSER sa...

Hej vännen!

Åh vad härligt att se så fina bilder! Du är ju så duktig på att fota! De stränderna är UNDERBARA!!! Vad mysigt att se Kiviksskylten = ), jag blir varm i hjärtat, älskar Österlen!!!

Hoppas det gått bra med röjningen! Så skönt att röja upp lite, det känns rent i hela huset sen. Idag ska jag till frissan, ska bli så skönt att bara sitta och bli ompysslad = )! Här är det REGN så vi myser inne i stan idag.

Ha det superbra!
Stora kramen L-L

Jenny sa...

Hej Anne!
Åh vad vackert, man kan knappt tro att bilderna är från Sverige:)

Jag o sambon drömmer om att ta hojen ner till Österlen nästa sommar, då måste vi definitivt besöka Knäbäckshusen!

Näe, nu får jag oxå ta o slita mig från datorn, dammsugaren o sängar som skall bäddas väntar på mig;)

Kramis Jenny

Nettan sa...

Å vad det är mysigt nere på Österlen!! Brukar åka en tur dit i stort sett varje sommar..få se om det hinns med i år!
Kramkram Nettan

Fröken Fräken sa...

Åh så vackert! Mina tankar går till en underbar film som jag nyligen sett "A good year" som utspelar sig i Provence, och handlar om en karriärist som ärver en vinodling. Rekommenderas!!

Helenas Hem -Livet på landet sa...

Åh vilken härlig strand! Jättefina bilder.

Det ser ut som att ni har haft en riktigt mysig semester! :)

KRAM
/Helena

blogg.helenashem.se

Lauras gård sa...

Vilka härliga semesterbilder du bjuder på! Vi åker på en liten semester i morgon. Älskar att åka omkring i Sverige, det finns så mycket fint att se! Hoppas ni får det bra i morgon! Kram Stina