lördag, maj 1

1:a Maj Välkommen, Åntligen......

Ja äntligen är april borta och nu hoppas vi att värmen smäller till ordentligt......Letar lampor till huset och fann denna lampfot (märke okänt) och lampskärm Olsson & Jensen, som absolut inte var Anne första gången jag så den. Man kan ta av tyget och vips blir det 2 lampskärmar fast med helt olika stil. Mmm gillar den och den passar till min Jeanssoffa. Båda är köpta hos min goa vän Sassa, Strömgatan 4. Vill ha en lampfot till och hoppas att det går att få tag i en eftersom detta var den sista. Nu måste jag få tag i lampor till barnens rum, men fy vad svårt det är att hitta något man vill ha. Hoppas att ni hade en bra Valborg alla bloggare och alla ni andra. Här var det lugnt med mat och eld, fyrverkerier......Ha en fab helg, här blir det nog en tur till landet. 

  Kram Anne

 ♥

46 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Och där stod den nya lyktan så fint. Lampor är roligt.
Köpte en lampa alldeles härom dagen, det blev som pricken över i.

LiseLotte

hemma hos lilla mej sa...

Ja det var en skitsnygg lampa.Ja nu är det 1 mal vad gott .Nu börjar den bästa tiden på året.Önskar dej en skön lördag kramar Rita ♥

Jenny sa...

Hej Vännen!
Jättesnygg lampa,gillar att den är helsvart:)

Hoppas du får en fortsatt trevlig helg!

Kraam Jenny

Ocean showroom sa...

Så smart at man kan ta "kle av" lampen litt:) Den var veldig stilig!
Nå er jeg tilbake etter en liten bloggepause:)
I dag har vi vært på en visning på et hus som ligger utrolig fint til, rett ved vannet med egen strandlinje, så nå bør lottoen slå til i kveld:)
Ha en fortsatt fin lørdag!
Klem, Lene

Hem och Lycka sa...

Superfin!

kram Mia

Tigris Predikantan sa...

Tjusigt!
:)

Grodmamman sa...

Jag tycker att det är svårt med lampor. De är ju sällan billiga så man vill ju inte ångra sig när man kommer hem!:) Jag vill ha nya lampor till vårt vardagsrum/kök sedan när det är färdigt.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram

HEMLÄNGTAN sa...

Å vad jag gillade den lampan. Jag lurar lite på att ta in Watt& Weke till webbutiken och de har liknande lampskärmar, helt underbara.
Hoppas ni får en härligt helg, låter mysigt med en tur till landet!
Kram, Jenny

MårsArt sa...

Har en likadan lampfot.
Hittade inget "märke" på min heller. Har köpt min på Colorama i Huskvarna(toppenaffär!!!)
Lampskärmen är ju jättesnygg!
(Jag har en annan svart)
Agneta

Anna-Malin sa...

Både skärm och fot är superfina!
Jag skulle inte tacka nej till Tine K:s jättelampa i siden att hänga i taket...Får fundera på saken. Har nämligen lite för många lampor just nu....

Ha det gott!

Kram kram.

Signe 1 sa...

Hoppas ni hade en fab kväll igår och att det blev succé för kidsen!:-) Lampan är så fin, passar perfekt i Anne-hemmet...

KramkramS.

Fröken Tindra sa...

Inget fel på den lampan! =0) Jag har precis fått en älskad skärm förstörd av "kattpensionatet". Grr... Men viist är det kul med lampor!
Ha en fortsatt skön helg!
Kram!

Ocean showroom sa...

Hej Anne! Ja, här hs oss var det också lugnt. Mina barn är lite för små för att uppskatta det tillfullo så vi var hemma och njöt god mat och vin. Mamma och pappa bor centralt så jag såg stadens fyrverkerier från verandan. :-) Kramkram alexandra

Emma - white avenue sa...

Hoppas att valborgshelgen har varit bra! :) Titta in hos mig - du har fått en utmärkelse! Den är du värd!

Kramar Emma!

Anonym sa...

Så stilig lampe!
Ikke lett å finne det man vil ha nei..
Men når man ikke skal/kan kjøpe noe, da finner man gjerne masse fint..

Ha en fin dag
Klem

kardemumma sa...

Underbar snygg skärm!!
Jag är dock svag för vita skärmar men modellen I like!!!
Lampor kan verkligen lyfta ett rum!
Ha en skön söndag!
Kram på dig!

Smultron på ett strå sa...

Hej, det var längesen jag var förbi, så nu har jag läst ikapp lite. Vad fina lyktorna är! Det är inte riktigt min stil, men jag vill ändå ha. Visst är det härligt att veta att man har hela sköna sommaren framför sej! Lampan är också jättesnygg. Ha en skön söndagskväll. //kram maria

Lilla gårdshuset sa...

Svårt med lampor ja!!! Håller verkligen med, men denna svarta som du har införskaffat dig var ju jätte-läcker.

Kramis/Heléne

Limetwig sa...

Fyrverkerier??? Är det vanligt till valborg? Har aldrig hört om det innan...
Gillade lampfoten den va fin!
Ha det bäst! Åse

Stämningsfullt sa...

Vertkligen jättefin lampa!

Engelska Villan sa...

Hallå där
Vilken underbar lampa! Precis en sån modell som jag vill ha. Watt & veke har en vet jag.
Ha en skön vecka, min vän
kram A

Fånga dagen sa...

Ja men den var väl alldeles bedårande den lampan.
Jag önskar dig en skön vecka nu med sol och värme.
Kram Lena

Ocean showroom sa...

Liker å følge med på hus som er til salgs i nærheten av her vi bor nå. Har siden vi flyttet til dette huset tenkt på det som en "mellomstasjon", men det har ennå ikke dukket opp rett hus på rett plass og i rett prisklasse.
Det vi så på i går ligger en smule over i pris..., men en dag!

Ha en finfin kveld, Anne!
Klem, Lene

Engelska Villan sa...

Watt & Weke har en liknande lampskärm, som jag är sååå sugen på! Lampfoten finns oxå i nåt liknande därifrån :)
Kraaam

Jannicke sa...

Wow - nydelig lampe!!

Tenker du på hvordan jeg får 2 store bilder ved siden av hverandre? Isåfall lager jeg en liten collage inne på picnik.com
Det er gratis, og lett å finne ut av :o)

Ha en fin kveld, Anne,

Klem J.

Sassa sa...

Godkväll,
Tack för att du gör reklam för min lilla butik!!DET var ju din STIL. Lampan är ju hur fin som helst. Skall försöka hitta en likadan lampfot. Skärmen har jag ju redan !!
Ha en bra vecka. Stor kram från Sassa

kardemumma sa...

Thats my name!! Hihihi....
Och inget kryptiskt alls....

Jenny sa...

Jättesnygg lampa! Härligt med maj, äntligen!! Hoppas helgen varit bra, kram Jenny

Anneli Stålberg sa...

Jag tycker att lampan är jättesnygg.
Vi hade en riktigt skön valborg.

Kram!

Camilla sa...

Halloj!

Jo här har helgen varit lugn, god och härlig:) Hoppas ni hade det skönt på landet?

Lampan var super dumper fin tycker jag:)

Ha det gott vännen - kram!

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Vad snyggt det blev med det svarta mot det vita! Läcker kombination med lyktan bredvid som är så vit!

Mmm nu är maj här, och vilken fin söndag vi hade!

Kram o ha en fin vecka!

Susanne

Anna-Malin sa...

Hej, det är bara jag!

Hoppas du fått paket idag!!

Kram kram!!

Dicksonska våningen sa...

Jag tyckte faktiskt att ljuset har stannat längre på kvällarna nu efter 1:a maj :)
Lampan var snygg. Klart att du ska vara nöjd med den. Ibland blir såna saker favoriter, som man inte har gillat vid första anblicken.

Ha en bra vecka!
Kram Annika

Mycket annat & lite betong sa...

Jättefin lampa!

Om du vill får du hämta en award hos mig!

Trevlig kväll!
Agneta

Smultronlycka sa...

Hallå där!
Det var ett tag sen!
Hoppas allt är bra med dig!

Så snygg lampfot och lampskärm!!
Kul när man hittar nåt som man blir riktigt nöjd över :)
Kan tänka mig att det blev tuff ihop med din jeanssoffa :)

Här växer magen så det knakar :)
Måste införskaffa fler byxor!!
Jag ska söka havandeskapspenning och får jag det blir jag ledig 6:e juni!!
Förlossningen är beräknad till 6:e augusti!

Hoppas det kommer många soliga dagar nu och värmer dig!

Ta hand om dig vännen!
Kramar Anna

EllaNora på Tett sa...

Oj vilken underbar lampa:)

Vintage sa...

Vilken snygg lampa! kramar från susanne

Bella sa...

Jättefin lampa :) Är ju svag för allt som är svart och vitt så me like!!!

Hoppas du haft en bra helg och att ni haft lika härligt vårväder som vi haft här. Har haft svärmor på besök så det har inte blivit något bloggande på flera dagar, galet att man kan sakna det så mycket när man är ifrån ...

Ha det gott

Kramar Bella

Sara Mårtensson sa...

Så fin! Verkar passa bra in hemma hos dig :-)
Skulle behöva en massa nya lampor.. men nu kommer ju den ljusa tiden och snart är det ljust dygnet runt hos oss :-D Jippie!!
Ha en fin kväll!
Kram Sara

Carin sa...

Hej vännen! Det är inte bara du som har problem, jag kom inte ens in själv igår... Morr....

Funderar allvarligt på att byta över till blogspot....

Jo, det var varierade aktiviter på programmet! Hi hi... Sonen fiskade och dottern och jag på hopptävling... Gubben fick stå i vedhögen... :D Rättvist va???

KRAAAM Carin

Anna-Malin sa...

har det inte!!

ååå, då hoppas jag det dyker upp imorgon!! det måste det bara göra. annars får jag skicka dig ett nytt!!!

vi håller tummarna!!

kram!

Mille sa...

Romantisk och sexig... mycket snygg!!

Casa del Caos sa...

Den där lampfoten var absolut Annica! Jättefin!

Kram, Annica

Anonym sa...

Tack för din goa hälsning hos mig. Jätteläcker lampa! Såg jenssoffor i senaste Lantliv och blev förälskad. Vi letar ny soffa till TV-rummet och det ska vara något barntåligt. Är ni nöjda med era jeanssoffor? Blir tyget snabbt slitet eller? Kram Sofia

Fotograf Christin Eide sa...

Fantastisk lekker lampe!

Sara sa...

Hej, brukar kika in hos dig ibland och tänkte bara säga att för ett tag sen fanns lampan på PortHouse nätshop... och i deras affärer såklart, min favorit är outleten i Kosta.(jag har en likadan å gillar den skarpt) känner på mig att även jag kommer vilja ha en till när vi om ett tag får större boende... innerst inne vet man ju att krukor, ljusstakar och lampor skall köpas i par annars kommer habegäret smygande, iaf för mig :-)Tack för inspirerande blogg // kram Sara