fredag, maj 21

Lovely friday.....

Ja så är det faktiskt.....Satt ute och jobbade idag efter lunch, underbart väder. Nu börjar jag få ordning på alla papper rmen det blir nog lite jobb i helgen. Lön har gjorts idag, såååå skönt när det är avklarat. Har hällt upp ett glas vitt, det är jag värd tycker jag. Lilla sonen är på disco och den stora är ute och cyklar på sommarpresenten ( dom får alltid en sommarpresent). Dom har fått en Bmx cykel tillsammans att dela på. Båda har fått nya cyklar innan, obs lillebror fick ta över storebrors jättefina cykel och storebror fick en ny som han kan ha i flera år. Idag har Wictor träffat sina nya klasskompisar inför hösten till 7:an, herregud vart tog tiden vägen? Han skall fylla 13 och börja 7:an. Han har blivit så stor och sakta men säkert förståndig. Känns lustigt att ha en kille som går på högstadiet och tänk vilken mamma och pappa han har, asgarv =).......Hoppas att ni alla får en forsatt fab fredag.

 Kram Anne  

17 kommentarer:

Aratorps Lena sa...

Hej gumman! SÅ skönt med fredagkväll, visst är vi vädra ett glas vin! Du har "mina" glas också, ser jag. Sa till Lars häromdagen att vi måste köpa dem. Jättefina! Må gott! KRAAAM!

Aratorps Lena sa...

Vädra... Ja, du vet ju att vi är värda...Kram igen.

Johi sa...

Här dricks det också vitt i nya fina glasen! Barnen växer så fort, vår lilla är snart 5 år... Kram

Fröken Fräken sa...

Ja, man tycker ju att det var alldeles nyss som man själv gick på högstadiet.. typ tre-fyra år sedan, inte kan det väl vara mer?!! ;-D

Fröken Tindra sa...

Njut nu av ditt glas vin efter fullgjort jobb idag!
Ang. vår utsikt så bor vi i 1,5 plans hus m källare som ligger med gaveln mot gatan. Inget kul att se där... Tomten på sidorna är väldigt smal = det är grannens tomt man ser. Och på baksidan har vi en slänt lutande från huset = man ser ingenting om man inte aktivt går fram till fönstret om det nu inte bara är andra hus man vill se. Jag skulle ju velat "ha in" naturen mer i huset. Funkar dåligt här...
Ha en skön Pingsthelg trots ev. arbete!
Kram!

Carin sa...

Hallå vännen! Klart att vi skall ha ett glas vin på fredagen! :))

Så du har oxå en gosse av den årgången... Ja, vart har tiden tagit vägen???

Ha en härlig helg! Kraaam Carin

Vitt och Blått sa...

Underbart med fredag och ett glas vitt! :) Ha en sköööön helg - kram Ewa

Grodmamman sa...

Låter härligt med ett glas vitt!:)
Jag kan knappt fatta att jag har en son i sexan till hösten. Jag som är så ung!:)
Ha en bra helg!
Kram

Bella sa...

Det gör du rätt i som sitter ute på altanen och njuter av fredagen :) Ett glas vitt och sol, kan det blir bättre??

Tycker kompisarnas barn växer och blir stora sååå fort, och jag kan tänka mig att man tycker tiden springer iväg när det gäller de egna :)

Hoppas du njuter av helgledigheten

Många kramar Bella

Limetwig sa...

Ja ibland undrar man vad ens egna barn tänker om sina föräldrar...:)
Ha en skön helg! Åse

Lilla gårdshuset sa...

Mmm vad gott det såg ut med ett glas vitt. Ja vart tar tiden vägen?!? Min stora fyllde 18 i mars....
Kramis/Heléne

Tigris Predikantan sa...

Ja, det säger jag med! Mina småttingar: halvvuxna! :(

mitt skärgårdsliv sa...

Hej på dig! Ja vad tiden går fort barnen blir äldre men själv blir man ju bara yngre ;) Ha en riktigt trevlig helg!

Helenas loggbok sa...

Ja hu vad tiden går. Min lilla tjej fyller ju oxå 13 snart. Idag ska de in hela kompisgänget, både tjejer och killar, till Luxemburg stad och äta på restaurang och kolla på kläder - kul!
Gissar att man kanske börjar högstadiet i 7:an där ni går. "Hemma" börjar de redan högstadiet i 6:an när de bytter skola och här börjar de Middle School i 6:an och går upp i High School i 9:an. Olika på olika platser!
Ha det gott!
Kramar
Helena

Gabriella sa...

Ja, vart tar den vägen? Våran äldsta son börjar ettan till hösten och det tycker jag är stort...Sjuan, jösses! Det säger ju lite om ens egen ålder också, hihi ;-)

Kram och ha en skön helg! Bella

♥ Fyra årstider sa...

Hej goding
Ser gott ut det där..måste börja dricka mer bubbel.
Kram Lotta

Linruz sa...

Måndag här och försöker läsa i fatt lite från helgen.
Låter som du hade en härlig fredag och jag hoppas att hela helgen gick i samma tecken.
Ta hand om dig nu och hoppas du får en fin start på veckan.
Kram Lina