torsdag, maj 20

Torsdag.....

Varmt har det varit idag, riktigt varmt...Åskan har mullrat lite runt om. Det känns som att det inte blir någon vår utan sommaren kommer direkt. Tänk om vi kunde ha den här värmen på solavslutningen eller midsommarafton. Idag har jag dragit upp detta vackra ogräs som har poppat upp i våran häck. Har aldrig sett den förut eller också har jag det fast jag inte har tänkt på den. Är det någon som vet vad den heter? 
Undrar om det är någon därute som vet något kul man kan göra på en grillkväll med en klass 6? Vi skall vara ute på samma ö där vi har sommarhus och där dom hade läger hos Frisksportarna. Någon kul lek? Någon kul tävling? Tar emot allt med tacksamhet när jag som person själv har väldigt svårt att hitta på sådana saker. Då kom jag tänka på er alla därute i cyber.......Ha en skön fortsatt fab torsdagkväll.

 Kram Anne

22 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Fint ogräs! Ja, brännboll är alltid roligt ... eller? (säger en som är värdelös på att träffa! *ler*)
:)

Bella sa...

Ganska fint ogräs :) men har ingen aning om vad det är för något... Här är det maskrosor överallt, jisses vad de växer och sprider sig, ööööverallt...

Helt plötsligt kände jag mig ganska gammal när jag insåg att jag inte hade en aning om vad 6:e klassare skulle gilla att göra ute på en ö, så några bra tips från mig får du inte idag :(

Bara älskar att det äntligen blivit sol och värme här i södra Sverige, me like...

Hoppas du haft en bra dag

Kramar Bella

Hem och Lycka sa...

Ingen aning om vad det kan vara för nåt men vackert i alla fall!

Brännboll är ju det klassiska, femkamp kanske?

kram Mia

Anonym sa...

Kanske en back starköl skulle göra dig till bästa mamman i världen.... moahahaha.... nä förlåt ;)

men typ något spel som kubb, brännboll samt en massa chips och läsk går väl alltid hem?

Ha det bra fina du..... vet ej vad ditt ogräs heter.....

Kram LJ

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Vad skoj! Kubb är ju skoj och brännboll! Ultimate (frisbee) är skoj också! Jättefia med knuff är skoj med (alltså med enorma prickar och eleverna är pjäserna, enorm tärning osv).

Ha en fin helg!

Kram Susanne

kardemumma sa...

Har ingen aning vad det är för ogräs men vackert var det iaf.
Familjen Larsson är en perfekt lek som alla kan vara med och leka.Liten som ,stor tjock som smal, kort som lång....hör av dig om du inte har koll på den leken. Du har säkert lekt den hundra ggr. :) och dessutom är langos perfekt att laga/bjud på om man är många. Vi har bjudit på det om vi har varit typ 35-40 stycken på kalas och sånt. Vill du ha recept så lämna en liten hälsning så fixar jag det!
Lååååångt inlägg blev det!
Ha en skön kväll!
Kram Carina

promenader på landet sa...

Hej gumman! Ditt ogräs ser ut som en fin sommarblomma tycker jag:) Trots att jag är förskollärare så har jag inga lekar på förslag, inte så här dags i alla fall... Godnatt! kramar från Maria

Signe 1 sa...

Raring, har mejlat tillbaka igen, säger bara LOVELY!!:-)

Jadu, vad ska man hitta på...har usel fantasi tyvärr, men som sagt, brännboll funkar ju alltid!:-)

Vi höres...

Kramisar!!

kardemumma sa...

Men du vännen!! Jag har halsfluss och ingen röst alls utan väser fram allt jag vill säga ;) fyndigt eller hur?!
Kram igen!
Carina

I mitt hjärtehem sa...

Låter mysigt med grillkväll ute på en ö, hade räckt för mig :0)
kram åsa

Myhome sa...

Fint bilde av ugresset, mener jeg har sett det før, men vet ikke hva det heter...
Flott bilde i innlegget under, med dørene åpne mot hagen, og kirsbærtreet i bloms..vakkert!!!
Lykke til med grillkvelden på øya!! Det høres veldig kjekt ut:)
Klem Anita

Godastunder-tokigaidéer sa...

En lek som är roligt dock vet jag inte om åldern för den men vi har den varje år vuxna som barn i alla åldrar till midsommar. Packa pappas kappsäck. En väska fylld med gammla kläder som ska på.....springa en sträka av och ner i väskan och vidare till näste man och så är man två eler tre lag mot varandera...jag du vet kanske..

HA det gott
Kram Anna

Anneli Stålberg sa...

Att äta ett hallonsnöre utan att hjälpa till med händerna brukar vara kul :)

Kram!

Catherine sa...

That flower is sure pretty ~ even if it is a weed! :)

Graadskan sa...

Fast din fyrbente vän kanske skulle klä i en liten tyllkjol?!?
Hihi! Men du, kolla in hemsidan, för de har superfina kläder till killar också (även om det inte framgick av mitt inlägg...)

Kram Camilla

Carin sa...

Hallå vännen! Man jäklas inte med mig helt ostraffat... ;)) Kort stubin har jag ju oxå... He he he.... Annars får man nog inte för sig att springa ut på det viset... :D

Vi har inte haft bättre fantasin här vad det gäller barnen... Traditionell brännboll, korvgrillning och ibland har vi slagit på stort och haft tipspromenad med lite kluriga frågor.... Orkar man och är tillräckligt med folk kan man ju köra en fem kamp med lite stuk åt "fångarna".... Uppgifter att lösa.... Dom har fått skjuta prick med luftgevär tex.... Ha en skattkista med ett kodlås och lägg koden i ballonger, så får dom "skjuta" sig till lösningen!

Ni kommer nog på något! Kraaam Carin

Camilla sa...

God morgon!

Tycker du har ganska vackert ogräs;)

ja, det här med aktiviteter på klasssammankomster ja. Vi brukar också vara vid havet och då blir det alltid bad/grillkväll. Det spelar liksom ingen roll att vattentemperaturen är 12 grader...

Men i år har jag erbjudit vår loge som festplats - garanterat regnskydd och då blir det inget bad utan vi måste också hitta på något annat. Följer dina svar och tar tacksamt emot tips:)

Ha en skön helg vännen - kram kram!

Mille sa...

*Tipsrunda, det är super kul. Man kan ha frågor om ämnen de har i skolan men även om eleverna själva. Var de heter i andranamn, vilket adress de bor på, vad föräldrarna heter osv, lite socialt spel.
*Meta går alltid hem.
*Ro också
*Femkamp
-springa med simfötter
-snöre runt midjan m penna längst ner som ska ner i en flaska.
-rebus
-gissa längd på en tamp
-äta ett kinderägg och sätta ihop leksaken snabbt.
Ja det var väl allt från mig för denna gång, hoppas att ni får trevligt :)

Ocean showroom sa...

Flott bilde, Anne! Du er virkelig en proff!
Fint at du endelig kom inn på facebooksiden vår! Var noen gale innstillinger som måtte endres...

Nå skal v gjøre oss klare for å dra avsted til helgens bryllup, som er helt på andre kanten av Norge...:)
God helg til deg!
Klem, Lene

HEMLÄNGTAN sa...

Ja vad sjutton lekte man på alla läger man varit på... minnet är verkligen inte det bästa. Minns lite svagt några stafetter; potatis på sked, penna som är fastknyten runt midjan och som ska ner i en flaska...
Ha en underbar fredag!
Kram, Jenny

Home of Nina sa...

Visst är det härligt med sommarvärmen och hoppas på att det håller i sig till skolavslutningen, men man har nästan vant sig med att fira den med jacka och tycka synd om de fina eleverna som står i fina sommarklänningar och fryser! Barn bruka tycka om lite tävlingar med stationer med bland annat kasta stövel( om du vet vad det är)! Ha en riktigt härlig helg! Kram Nina

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Ovanligt fint ogräs du har..Fniss! Är dålig på lekar men jag håller nog med dom andra att brännboll är alltid trevligt! Önskar dig en riktigt fin o skön Pingsthelg! Kramis Therese