tisdag, maj 11

Solig tisdag.....

Ja nu blir trappstegen vita igen till övervåningen, ej färdig penseln skall nog gå över 1-2 ggr till....Vad maken slet med att få bort rödbetsen och den vita färgen för några år sedan för att få fram träfärgen. Och nu blir dom vita igen, lite snopet!! Men ner till källaren är trappan helvit och det blir mer enhetligt och ljusare. Får jag inte måla våra gamla fina furugolv hihi, så får jag ta vad jag får. Svårt att få en helhetsbild på en trapp när den svänger. Idag går tankarna till en av mina syskon som har det jobbigt, får tacka dom i våran närhet som har fixat och donat....Näpp nu är det dax att komma in i verkligheten och laga mat och ta hand om tvätt. Ha det gott alla snälla människor därute....

 Kram Anne

 ♥

34 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Min sambo suckar lite grann också. Fast han håller med väldigt ofta.

Vi håller ju på med huset på landet så hemmet får helt enkelt hoppas över just nu.

Trappan är jättefin!

LiseLotte

HEMLÄNGTAN sa...

Underbar trapp! Längtar tills min trapp blir vit också...
Lyktan gjorde sig riktigt bra där.

Vet inte vad som hänt, men hoppas att det ordnar upp sig!

Kram, Jenny

Anneli Stålberg sa...

Mycket ljust och vackert.

Kram!

Tigris Predikantan sa...

Ja, vi har det så konstigt med halar och trapp så börjar man få man ta ALLT och det lär ta flera månader, bara att fixa en sjättedel!
:)

Fånga dagen sa...

HA ha nu fick jag dagens skratt igen. Det har blivit en vanlig tanke i mitt huvud att kolla vad du hittat på för nytt.
Stackars make som slipat trappen bara för att du sen målar över den hi hi. Ja ja du är härlig i alla fall. Kram på dig tjejen
Lena

Grodmamman sa...

Här slet vi med två lager plastmatta och en massa lim för att få vår trappa trären. Sedan gick det ett tag och sedan målade vi den vit och la in eksteg istället.
Gillade din VI-vägg!:) Fast den är under uppbyggnad, eller?!?:)
Kram

Ulrika sa...

Jättefint med trappan, bokstäver och lyktan...underbar bild.
Alltid lika mysigt här på din sida :-)

Kram från Ulrika i Sandviken

Lilla gårdshuset sa...

Jättefin den vita trappen och allt därtill.

Kramis/Heléne

Fro (Idyll på landet...) sa...

så utrolig fint det ble! Og kjempetøft med bokstavene og bildene i trappeoppgangen! :)

Ha en fin kveld!
Klem

hemma hos lilla mej sa...

wow vad snyggt med vita trappan.Lyktan blev klockren där skitsnyggt.Vad fint med ordet vi oxå.Ja det var ett härligt inlägg.Önskar dej en skön kväll Kram Rita ♥

Anonym sa...

Det är sååååå fint med vita trappor. Kram Sofia

Unknown sa...

Ja det är ju fint med vitt! Fast ibland kan jag tycka att det träfärgde ger mer liv. Beror lite på hur det ser ut i övrigt. Men ombyte förnöjer:)

Din lykta är så fin och passar ju perfekt i trappen.

Kram

Vitt och Blått sa...

Vad fint det kommer att bli med viiit trappa! Vi ska beställa en ny till övervåningen snart, har ingen nu. :) Trappan ner i källaren ska vagnstyckena målas vita och sedan ska stegen kläs in med något tåligt. Vi ska grunda våra nya golv i helgen - vita! :) Underbart fin lykta du visar! Ha en bra vecka - kram E

Tulipa sa...

Hej Anne!
En kommentar som fälldes av både man och barn idag när de kom hem var; har du ändrat om igen?! Och då hade de inte sett mitt målningsprojekt längre in.. de vänjer nog sig (rättare sagt de har vant sig!) eller vad tror du..*hihi*

Snyggt med vita trappsteg, jag har målat våra grå och trivs rätt bra med det dock. Man ser inte skiten så tydligt heller!

Må väl!

Kram Mariette

Aratorps Lena sa...

Men Anne, vad du kör med honom;) Men fint blir det! Härligt med gamla trappor i trä! Fin bild, som vanligt.. Jag verkar inte få till det. Har nog inte någon kameraådra i min kropp, tyvärr... Tar ett glas rött efter en LÅÅÅNG arbetsdag. I morgon bitti blir det ansiktsbehandling och bryn-ansning med färg. Ska bli skönt. Ska försöka hinna med lite shopping också innan jag ska tillbaka. Tänkte bla köpa en IPhone -äntligen. Ha en go kväll! Kram Lena

Fröken Tindra sa...

Härlig trappa! Vår skulle definitivt behöva sig en omgång av din kära make! ;0)
Hoppas att det löser sig för ditt syskon oavsett vad det är som stökar till det.
Kramisar!

Mille sa...

Men så fint du har gjort i trappen. VI underbart!! :)

Anna-Malin sa...

så härligt med en vit trappa!! det ska våran bli till sommaren. (en dag när mannen är bortrest kanske ;)

absolut att du ska få se den live :) (men den kanske inte hänger just där då....hi-hi)

jag har suttit hela dagen och tillverkat hjärtan. oj, så fina färger jag hittade i helgen! jag vill behålla alla själv :)))

kram kram!!

Ocean showroom sa...

Så fin trappan blir. Ja, varför blir vi aldrig nöjda hihi?? Jag tycker din Vi-vägg är så fin det är en sådan "bloggbild" som jag tänker på då och då. Ha en fin kväll vännen! Kram Alexandra

Godastunder-tokigaidéer sa...

Ja vi är väldigt ombytliga det säger min make alltid när han skojar, ok jag gör det väl men vet att jag om ett tag får göra om det igen i annan färg....osv
Tur att de känner oss så väl.

Ha det gott
Kram Anna

Snäckskalsdalen. sa...

Jättesnyggt! Även fast jag har gjort mig av med trappor i mitt liv så tycker jag det är ursnyggt!
Agneta kram

Jannicke sa...

Jeg elsker denne trappeoppgangen din, Anne. Nydelig i hvit - det er bare lekkert.. Liker også kontrastene du har hengt opp på veggen. Du er flink!
Nei, nå må jeg legge meg - snart midnatt.... ha en riktig god onsdag i morgen... torsdag er helligdag her i Norge, er det det i Sverige også?? (her kalles dagen for Kristi Himmelfartsdag).
Klem J.

Carin sa...

Hallå Anne!

Trappan blev sååå fin vit! Och maken gör säkert så gärna det jobbet för din skull... Hi hi... Tror du inte det???

Hoppas det ordnar sig för dit syskon, det är alltid jobbigt när någon i ens närhet har motgångar.

Kraaam Carin

Annelie Johnsson sa...

Vad snyggt det blev! Det är min dröm oxå, en ny vit trapp, vår är ganska skranglig, men kanske nån gång så...

Hoppas du får en fin långhelg!!
Kram Kram

Camilla sa...

Hej rara Anne!

Å så fint - enkelt, stilrent och supersnyggt och sååå kul att se lite bilder ifrån heminteriören:) Lyktan är ljuvlig!

Hoppas det ordnar upp sej för ditt syskon - det är då ens familjen är så otroligt värdefull.

Ha det gott vännen - kram kram!

Anonym sa...

duktigt... jag minns vad vi slet med att måla vår trapp... och då behövde inte vi få bort ngn röd bets!
Men skönt när det är gjort och fint blir det, med en vit trapp!

Kram pernilla

Ocean showroom sa...

Flott trappeoppgang! Og fin pynt på veggen!
Her skal det ryddes og ordnes litt i dag! Hadde en liten sønn som kastet opp i natt, usj, men heldigvis tilbake i god form nå:)
Ha en finfin dag, Anne!
Klem, Lene

VITA NYANSER sa...

Så fiiint trapp ni har! Åh, tänker på honom och undrar hur det har gått...

STORA KRAMEN

L-L

Home of Nina sa...

Superduperfint! Jag målade våran trapp vit för några år sedan och jag har absolut inte ångrat det! Ha en trevlig kristihimmelsfärd! Kram Nina

Rikke sa...

Åh så snygg blogg!!
Ta en titt innom oss på Scandinavian Chic også:)

House number 15 sa...

Trappan blir ursnygg!! Visst vill man ändra om mest hela tiden och raringen här hemma suckar mest;=)

Fast jag har lärt mig att ta det lugnare och njuta av det jag har..

Kramkram

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Vad fint! Ja det där med trappor e ett helsicke :) Mycket jobb.

Er blev superfin!

Här ska det oxå tvättas

Trevlig helg

Kram

Malin sa...

Trappan var jättefin som vit! Drömmer också om en trappa, och en övervåning!

Anna sa...

Suuuperfint med vit trapp!

Kram.