fredag, maj 28

Ljusstakar PB


Skulle ju inte bli några blommor på bloggen, men nu blev det liljekonvaljer. Tog en tur på fälten med vovven som badade i ALLA dypölar, och då menar jag ALLA. Hittade lite konvaljer som ger mig flashbacks från när jag var liten. Var alltid uppe i skogen där mina föräldrar bor och plockade blommor och då framförallt liljekonvaljer. Nybadad vovve, omplantering av mina lavendlar på framsidan, maken är ute på krogen osv osv. Imorgon skall jag iväg på en liten marknad i regnet och på söndag skall maken och jag och titta på ett "äventyr" sen får man se vart det leder. Ha det gott alla och ha en fab fredag....

Maken tackar för all uppvaktning på bloggen

Kram Anne

17 kommentarer:

Vitt och Blått sa...

Hej vännen! Underbart med liljekonvaljer, här har de inte kommit än! Längtar - underbar doft.. Ha en skön helg och trevlig fredag! Kram Ewa

Carin sa...

Åååå, liljekonvaljer, ljuvligt!!! Har inte tagit mig för att titta efter dom än...
Äventyr... Spännande! Väntar på uppdatering! ;))
Ha en härlig helg, vännen!

Godastunder-tokigaidéer sa...

Vackert och helt underbart med liljekonvaljer. Doften är himmelsk. Jag har några i min trädgård men de har fortfarande inte slagit ut..

Ha en skön helg
Kram anna

Jannicke sa...

Et fantastisk fint bilde!!

Riktig god helg til deg og dine..

Klem J.

Tulipa sa...

Hej Anne!

Kikar in och önskar dig en mysig helg!
Ska ni titta på äventyr..inför ett äventyr kanske..*ler*...
Lät trevligt värre i alla fall.

Grattis i efterskott till mannen, sniffa på liljekonvaljerna och njut av Majsmirakel!

Kraam mariette

Elles blogg sa...

Hittade precis din blogg, superfin! Och vilken fantastisk bukett!!! Jag befinner mig i Spanien sedan några månader men ska åka tillbaka till Sverige i mitten av juni... man kan verkligen sakna den svenska våren och försommaren!
/Eleonor

Sommerlyst sa...

Nydelige blomster!!

Ja...vi har vært helt tom for energi de siste dagene. Bryllup tar definitivt på...Men nå er vi tilbake til normalen. Godt det også.

Ha en nydelig helg me alle dine planer!

MårsArt sa...

Liljekonvaljer tar mig tillbaka till mina egna skolavslutningar.
Känner doften bara av att titta på bilden.
Här är det Jönköpings marknad i 2 dagar.
Äventyr...låter spännande.
Ha en riktigt skön helg,
Agneta

Fröken Tindra sa...

Liljekonvaljer är ljuvliga! hund i dyngpöl är mindre ljuvligt... Tur att de går att bada.
Äventyret låter spännande!
Hoppas att det blir trevligt på marknaden.
Ha en skön helg!!
Kramisar.

Linruz sa...

Älskar med liljekonvaljer.
Hade det in min brudbukett när vi gifte oss.
Ha nu en fin fin helg och lycka till med äventyret.
kram Lina

Gabriella sa...

Underbara liljisar! Plockade mina förra helgen och de är fortfarande lika fina där de står på köksbordet :-)

Ljusstakarna var fina också!

Kram, Bella

Grodmamman sa...

Ljuvliga liljekonvaljer!
Måste varit underbart att komma hem med Millie efter den promenaden, not!:)
Kram

Hem och Lycka sa...

Älskar liljekonvalj, har några i trädgården som jag fick från farmor och farfars ställe innan det såldes för några år sedan. Har inte velat ta sig förrän i år så står bladen fina och stolta men inga blommor. Än kanske..

Spännande med äventyr!

kram Mia

Jorid + NOE Blog sa...

Nydelig bilde :-)

Ønsker deg en super kveld!
Klem J♥

kardemumma sa...

Men Anne! Du är ju som jag fast jag har en "bakblogg" och du en "blomblogg" ;)
Underbart med liljekonvaljer!
Här ska grillas i regnet!
Kram på dig!
Carina

Levis o Vilda sa...

Hoppas du hade det bra på marknaden (kanske vi var på samma?). Önskar dig en fortsatt bra lördagskväll.
Kram Mia

Helenas loggbok sa...

Vilka fina! Har inte sett några här i naturen, däremot i affären kan man handla några små stjälkar till dyrt pris, men de doftar ljuvligt!
Hoppas ni har en mysig helg! Måste få höra vad du säger efter äventyret....
Kram på dig vännen
Helena