söndag, maj 9

Ideér, ideér.....

Bild, Day från nätet.....


Håller på att göra om i barnens rum.......Nu byts färgerna ut, vissa saker som deras blå Pappelinamattor åker till landet. Vi hittade jättefina skrivbordslampor och överkast på Nordik idag. Nu letar jag vita eller svarta trasmattor, någon som har en idé om var man kan hitta? Snyggt med kanske någon Daykudde till grabbarna, något neutralt. Ideérna spinner runt i huvudet. Är ute efter vita lampfötter, svårt att hitta det man vill ha. På mig sätter det sig på hjärnan tills jag hittar sakerna.....Har ni halla raringar haft en bra söndag? Här blir det plankstek, så gott ibland men mäktigt. Igår blev vi bjudna på lite Champagne och snittar på eftermiddagen hos våra kära C & H. Då fick vi chansen att fira vårat gudbarn M. Raring C vi ses för sällan men vi pratar ju i telefonen varje dag . Ludde stannade kvar över natten medans vi gled hem vid 19-tiden, obs maken fick köra och frun fick pimpla champagne..... Hemma hade vi 2 tonåringar, Wictor hade nattgäst. Ha en skön fortsatt söndag, här blir det mat och kika in vad ni har haft för er....

 Kram Anne


31 kommentarer:

Caroline sa...

Raring, visst är det härligt att ses!!! Och grabbarna är bara för goa mot varandra!!! Leker så bra!!! Kram vännen/ C

Anneli Stålberg sa...

Jag ska också förnya barnens rum så jag söker också inspiration. Det finns ju hur mycket som helst på nätet. Kanske för mycket:)

Kram!

Aratorps Lena sa...

Hej gumman!
Kul att ses på FB! Har du kollat in Grands kuddar på www.grandsweden.com? Kolla bild 12. Där finns en del snygga i grå/svart. Den enfärgade med "band finns även i beige. Snyggt att blanda. Ha det bäst! Ps. jag har vita lampfötter också... Kram

Ocean showroom sa...

Det låter som om grabbarna kommer att få det fint på rummen. Plankstek lät jättegott! jag är en sliten tjej idag (alltför mycket vin och sent i säng men väldigt kul) så här blir det film och hamburgertallrik. Ha en skön kväll! Kram Alexandra

Signe 1 sa...

Hello vännen! Lät som en härlig lördag med champagne, mums!:-)
Jag har målat alla mina lampfötter vita, det går fort och smidigt, hihi. Annars har ju CE;-). Kramkram S.

Fånga dagen sa...

JA men nu blir jag väl ändå snopen, du har fått en idé, det är ju inte ofta va :))))
Vad härligt att få pimpla lite champagne mitt på dagen så där, låter så gott.
Du får ha en bra vecka nu och låt hjärncellerna vila ibland så du inte tröttar ut dem med alla idéer hi hi
Kram Lena

Cathrin sa...

Känner igen det där med att det snurrar runt i huvet av alla inredningsidér som man vill få genomfört. Och Day har ju en hel del bra "svar"... Lät som du haft en fin helg. Champange kan ju aldrig bli fel!
Önskar dig en fin vecka också!
Kram
Cathrin

Grodmamman sa...

Vi ska göra iordning sonens rum senare då hans rum ingår i vår renovering av kök/vardagsrum. Hans rum ska få nytt golv. Därefter har vi lovat att han ska få göra om lite där inne. Enstaka saker är redan inköpta, men resten får vi ta sedan.
Härligt med lite champagne och snittar!:)
Kram

Ocean showroom sa...

Så herlig å skulle fornye litt på barnerommene!
Her er det mest aktivitet i hage og utvendig på huset nå. Men vi har tatt oss tid til noen utflukter i helgen:) I går var vi i dyreparken og i dag har vi vært på en vakker strand inærheten her:)
Hører det er meldt deilige sommertemperaturer til uken, så vi får se om kanskje det blir bikinipremiære:)

Ha en finfin kveld, kjære Anne!
Klem, Lene

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Vad roligt att göra om i barnens rum! Håller med föregående talare, Grand har mycket fint och massor fint på nätet med :)

Hehe ser att du också gillar Tropicana no bits :P Den godaste ju!

Och visst är det så, barnen blir stora så fort, tiden flyger verkligen förbi :/

Kram o ha en fin vecka!

Susanne

mitt skärgårdsliv sa...

Så roligt med projekt, hemtex har svartvita mattor men om de hade enbart svarta eller vita minns jag inte. Förstår du har många idéer nu och härligt med lite champagne ;) ha det bra! Kram!

Fröken Tindra sa...

Kul att ändra om hemma! Vi har varit i Sth och kollat Lady GaGa. Tänk oss gamlingar där på egen hand! ;0) Men kul var det!
Kram!

Tulipa sa...

Hej Anne!
Snittar och champagne, ja vad vore livet utan lite guldkant ibland?!

Lycka till med att hitta fina och de rätta sakerna! Det är viktigt...annars går man bara och sneglar missnöjt...*ler*...

Kram!

Bella sa...

Alltid kul med förändring och halva nöjet är ju jakten på de perfekta inredningsdetaljerna :)

Låter som du haft en riktigt trevlig helg, här vet jag inte riktigt var tiden tagit vägen, men söndagkväll är det redan och ett besök för att fira min kära pappa har hunnits med idag!

Hoppas du får en mysig söndagkväll

Kramar Bella

a piece of happiness sa...

Tittar som snabbast in efter två dagar på en träbänk i en svettig handbollshall men hur många lag som helst. Träsmak och lite sus i öronen efter allt ljud.

LiseLotte

Godastunder-tokigaidéer sa...

Låter som ni hade en toppen dag med vänner. Det är roligt att få göra om till barnen, nr jag läser ditt inlägg upptäcker jag att jag aldrig har visat mina barns rum...det får det nog bli ändring på.

HA en skön kväll
Kram anna

Smultron på ett strå sa...

Härlig bild du visar, vill ha-faktor på allt på den! Det låter snyggt som du beskriver att du ska göra. Har inte några riktigt bra idéer på svartvita trasmattor, men otippade ställen typ Jysk, Rusta och Ica Maxi eller Coop kan ibland vara riktiga guldgruvor... Ha en bra vecka!//kram maria

Njut i din trädgård sa...

Day - måste kika in på hemsidan - ursnygga grejer!

Bubbel i gott sällskap är aldrig fel.

Helenas loggbok sa...

Vad kul med lite förändringar i rummen där hemma. Det måste du visa bilder på när det är klart. Jag behöver verkligen inspiration på just pojkrum, är inte så nöjd med Hjalmars rum, men vet inte hur jag ska komma vidare!
Ha en bra start på veckan! Skönt med kortvecka!
Kram
Helena

Den där Marie sa...

Vad kul att göra om lite!
Det finns massor med fina mattor hos nylandersmattor.se!
Ha en bra dag!
Kram från Jonna ♥

alegni sa...

det tycks vara full rulle hos er också. mest hela tiden :)
låter avkopplande det där med att dricka skumpa. fast det fick ju jag också göra igår (men bara en liten mängd) ;)
kram
ingela

Anne sa...

Härligt med champagne och snittar, det fick jag senast på Valborg då jag var på min storebrors storslagna bröllop i ett slott, minne för livet!

Kul att förnya och göra om! ska bli spännande att kanske få se lite bilder sen?

Kram Anne

Pia sa...

Hur gamla är dina barn? Mina killar är snart 7 och 10 år. Jag håller oxå på att fixa i deras rum och jag tror att jag kommer att hålla mig till svart och vita färger...men det kan ju ändras under tiden.Är lite inne på blått men det känns tryggt att hålla sig till en färglös grund...Det ska bli kul och se hur ditt resultat blir (om du bjuder på några bilder förstås). Hur ser det ut i deras rum nu ?

HEMLÄNGTAN sa...

Roligt att göra om! Alltid kul med lite förändringar.
Låter som att du haft en jättebra helg. Här har helgen ägnats åt magsjuka...
Kram, Jenny

Sara Mårtensson sa...

Vad roligt att fixa i barnens rum! Vår lilla bebis får nog vänta ett tag på att få ett eget rum.. Men den dagen jag får börja fixa så ska det bli så roligt! *längtar*
Plankstek är ju det bästa som finns! Kan aldrig bli mäktigt!!
Ha en härlig kväll!
Kram

Två systrar sa...

Snyggt som alltid! Såg bilden på lyktan och olivträdet. Jag köpte ett träd för 299 på kvantum, det var jättehögt! Superbilligt!
Hoppas du trivs med lyktan, den såg utt att göra sig hos dig! :-) Kram C

Limetwig sa...

Mmmm vet vad du menar... Har jag en tanke om hur något ska se ut så är det det jag ska hitta och det är inte alltid så lätt!
Så kul att ändra om. Rusta vet jag har några vit-svarta mattor till bra priser.
Ha det bäst! Åse

VITA NYANSER sa...

KRAAAAM!!!

L-L

Sabina sa...

Jag borde också göra om tjejernas rum, men tiden vill inte räcka till! Tyckte det var en stor prestation redan när jag fick fönstren tvättade, hihi...
Hoppas du hittar det du söker! Jag såg en svartvit bomullsmatta på Hemtex för en tid sedan... kanske du kunde hitta där?
Kram S.

Camilla sa...

Halloj vännen!

Å det låter som du hade en riktigt skön helg:)

Och med alla fina tips ovan och din goda smak så kommer rummen att bli super fina:)

Ha det gott - kram kram!

♥ Fyra årstider sa...

Skickar en kram <---------> och en liten puss *blink*
Kram Lotta