fredag, maj 14

Jaha då är det dax igen....

Taklampa Watt & Weke,  Golvlampa Barometer, Ikea


Fredag......Finns det bara fredagar och måndagar? Jag gillar inte måndagar men fredagar. Sen vet jag att det finns några som gillar måndagar blink blink =).....Jobbat förmiddag idag sen en sväng på staden och kom hem utan någonting, perfekt hihi. Skämt åsido jag är på jakt efter mattor och lampor till mina grabbar och det är inte det lättaste. Men jag skall inte ha för bråttom utan köpa det som jag vill ha och inte bara ta något. Trasmattor är tydligen lönlöst att få tag på, vill ha enfärgat svart eller vit. Någon som har tips om ni har sett det någonstans? Ha en riktigt bra fredag alla ni goa därute. Här blir det grillade hamburgare med fetaost i, mums.....

  Kram Anne

 ♥

31 kommentarer:

Signe 1 sa...

hihi, imorrn flyttar nog en barometer hem till mig oxå, jag kommer nämligen få den;-) ha en fin kväll vännen! kramkram...

Linruz sa...

Här har det mumsats grillade hamburgare med....såååå mätt.
Visst är det bättre att köpa det man verkligen vill ha istället för ett subititut.
Ta hand om dig du goa.
Kram Lina

MITT VITA HUS sa...

Så det blev en inez:) ja den är bara sååå fin!

Vita trasmattor har jag köpt på Åhléns en till min emma och en till mitt gästrum! 399 som hittat! Dom är vita/natur inte helt kritvita men jättefina!

Kram Mia

Levis o Vilda sa...

Bra gjort att komma hem tomhänt från en stadstur...
Ha en härlig fredagskväll!
Kram Mia

Dicksonska våningen sa...

Jag har en helt vit trasmatta som jag köpte på Ullared för 29.-!
Men det är ju oftast ett ganska stort projekt att ta sig dit...

Undrar om det finns någon bloggare med möjlighet att tillverka? Då hade jag beställt!

Ha en skön helg!
Kram Annika

kardemumma sa...

Vi har haft fullt ös i butiken idag! Många som inte kom hem tomhänt idag från oss ;)
Jag älskar fredag och "röda dagar" *fniss*. Har du kollat Åhlens och Himlas sortiment?! (trasmattor,tänkte jag)
Här blev det kyckling/fetaostpaj(Julias favvo)
Ha en skön helg!
Kram på dig!

Sara sa...

Ja veckorna rusar på... önskar dig en fin helg.
Kram

Grodmamman sa...

Jag har också varit på stan, men jag kom hem med fem påsar!:) Som tur var så fick alla i familjen något!
Jag väntar också hellre och får det jag verkligen vill ha!
Kram

Huset vid ån sa...

Mums, vad gott med grillade hamburgare! Själv får jag "nedlåta" mig med pizza ikväll! Fniss....Du undrade hur jag hade det med huvudknoppen och det har varit besvärligt nu ett tag när vädret växlar så här mycket...Hoppas att du har det bra! Trevlig helg o Må så gott o njuta av helgen! Kramis Therese

sand mellan tårna sa...

Måndagar är ju veckans bästa dag!!!! Alla kategorier!

Jag har tagit ett par macro, en liten blåsippa finns på bloggen .... imorgon ska jag och Mille leta vitsippor.

Nu ska jag snart krypa ner i sängen och sova ..... är såååå trött efter dagens jobb!

Kram!

sand mellan tårna sa...

jut ja... jag köpte en stor vit trasmatta på ikea för ngt år sedan. De har även trasmattor i svart/vitt randigt såg jag i vintras.... tipselitips!

Godastunder-tokigaidéer sa...

Hej Anne,
I höstas köpte jag vita trasmattor på ikea, så ta en titt.
Du undrade om parkslide..vet inte om det kallas planta, det är en ört men äve n kallat ogräs som fok har en tendens att dela med sig av till andra. I vissa dela r av England är den förbjuden för om du har det i din trädgård så sprids det garantera vidarer till din granne. Det är ett rent ogräs. Slå parkslide på google så finns det massor av varningar...

HA en skön helg
Kram Anna

Unknown sa...

I min sons rum har jag en vit Hampen matta från ikea.
Ingen trasmatta dock, men den är både fin och väldigt skön.
Finns i både vit & svart m.fl
Ha en härlig helg
Kram Fia

Annelie Johnsson sa...

Har sett svarta trasmattor på Rusta, tror de låg runt 199 kr. Bra pris, eftersom åtminstone jag är ganska ombytlig...

Ha en fin helg!!

HEMLÄNGTAN sa...

Jag var inne på europamöblers hemsida för några veckor sedan och tyckte att de hade en del fina mattor, Pastill exempelvis.
Visst blir man lite ivrig när man väl bestämt sig för att göra om ett rum, men det är smart att ändå vänta tills man hittar det rätta.

Ha en underbar helg!
Kram, Jenny

♥ Fyra årstider sa...

Inga bra ideer på mattor, I like friday!
Kram Lotta

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad gott det lät med grillade hamburgare med fetaost!


Ha en skön helg gulliga Anne!

Kramis Jenny

Anneli Stålberg sa...

Jag tror att det är väldigt klokt att ta det lugnt och hitta precis det man vill ha. Annars tror jag inte att det blir bra och så vill man snart göra om igen.

Lycka till med mattorna jag har tyvärr inga tips just nu.

Kram!

Fånga dagen sa...

God morgon tjejen!
Det är nog ingen idé att jag tipsar dig om något eftersom jag inte tror att du har vägarna förbi mig. :)
Men det är väl en bra tanke att vänta tills du finner det du verkligen vill ha.
Vad gott det lät med hamburgare och fetaost. Mums fillibabba.
Ha en skön lördag nu
Kram Lena

. sa...

Tyvärr, tyvärr inga bra idéer vart du kan hitta trasmattor. :(

Däremot gillar jag fredagar. :)

Och ännu bättre är att komma hem tomhänt från stan... :) :)

Nu hoppas jag på bättre väder så att potatisen kan få stoppas ned i jorden.

Kramkram
Ullis

Jannicke sa...

SÅ fint bilde :o)

God helg kjære bloggvenn!
Klem J.

Helenas loggbok sa...

Jag har ju inga tips på fina saker att köpa. Är ganska less på utbudet som finns här i Lux och längtar hem till alla Sveriges fina affärer!
Jag kom hem tomhänt från IKEA igår. Har nog aldrig hänt förut. Tänkte köpt värmeljus men kön var ENORM, så det får vänta. Fick ändå med en tröja från Tommy Hillfiger på utflykten, så helt tomhänt var det ju ändå inte, hi, hi! Visst mår man bra av shopping?!
Ha en skön fortsatt helg!
Kramis
Helena

Fröken Fräken sa...

Ja, tack, varför är det så svårt att hitta fina trasmattor? Jag hade hittat en jag ville ha, men då slutade de att tillverka den innan jag hann köpa..

Ocean showroom sa...

Vi hadde også burgere i går:)
Bra med bytur uten å kjøpe noe! Håper du finner det du vil ha!

Forstår ikke at du ikke finner vår facebook-side...skal prøve å undersøke litt nærmere...!

Ha en fortsatt fin helg!
På mandag er det nasjonaldag her hos oss:)
Klem, Lene

butiksofie sa...

I just found your blog and what can I say???I love it!!! Hughs from Germany, Anja

Camilla sa...

God lördags afton!

Å det lätt super gott - hamburgare med feta ost mmmm.

Vilka ljuvliga bilder du visade tidigare - såg lite Tine K ut men det var det nog inte...super snyggt i alla fall.

Hoppas du har en skön helg - kram kram!

Ocean showroom sa...

Nå har jeg fått litt ekspertise-hjelp fra Jorid angående facebooksiden vår!
Se om du ikke får det til nå!:)
Ha en fortsatt fin kveld, Anne!
KLem, Lene

Vitt och Blått sa...

Håller med dig! Det är verkligen bara måndag och fredag!! Jag har den lilla Barometer från IKEA, de är såå fina! Kan kanske bli en sådan som du har som läslampa i vardagsrummet när det är klart! Ha en fortsatt trevlig helg - kram E

Bella sa...

Det lät ju inte fel med hamburgare med fetaost i, hoppas de smakade gott :)

Tycker du gör helt rätt i att vänta med att handla tills du hittar det du söker, ibland känner jag att mitt tålamod sviker mig och att jag inte har ro att leta och vänta, vill få klart saker direkt och andra gånger kan jag inte bestämma mig och velar så då tar det onödigt lång tid istället, antigen eller liksom...

Hoppas du hittar några fina trasmattor, har sett vita på Åhlens, men inga svarta...

Hoppas du har en riktigt skön helg

Kramar Bella

Huset vid ån sa...

Hallå vännen! Hoppas att du haft en bra o trevlig helg! Ha en sköön söndag! Kramis Therese

Fröken L sa...

Jag gillar definitivt fredagar bättre än måndagar, trots att jag är mammaledig. Har försökt lära mig att gilla måndagar, men det går så där.

Kram Dila