fredag, maj 7

Netto.....


Lite suddig bild

Och det gör inget om jag misslyckas med det, 129:-. Har aldrig ägt ett olivträd, någon som har tips om hur man skall göra? Ica, avklarad check......Fredag, ljuvligt när allt är avklarat och man kan ta sig ett glas vin. Idag har jag haft 2 sjuka barn hemma, halsont....Tur att dom är så stora att dom klarar sig själva en stund så att man kan åka till jobbet. Annars har det inte hänt  så mycket i detta hem. Maken är på väg hem från Stockholm från Bolagsstämma. Ja det är min fredag, kortfattad. Hur har ni haft det idag alla raringar därute??
Grattis igen M som fyller år idag, hipp hurra.....

 Kram Anne

22 kommentarer:

MITT VITA HUS sa...

Köpte två häromdagen och min kompis tog med två, snacka om rykande åtgång till det billiga priset:) ja vatten itne för varmt typ, en bra vinterförvaring runt 10 grader med sol...mina heta tips men jag har aldrig lyckats över en vinter:/

Fin fredag på dig!

Kram M

Helenas loggbok sa...

Vilket fint olivträd och till vilket pris sen! Jag har haft ett i flera år, men som vi nu tog död på under den kalla vintern här i Luxemburg. Ska skaffa mig ett nytt, för de är så fina tycker jag. Det svåra är på vintern om man inte har bra vinterförvaring, annars älskar de ju sol och tål att torka till.
Jag har mannen hemma efter en vecka i Schweiz. Jag lär väl prata i kull honom efter en vecka ensam med barnen!
Ha en skön fredag!
Kramar
Helena

Linruz sa...

Hihi jag skrämde nog slag på dig där på parkeringen.
Blev bara så full i fniss när jag såg dig med olivträdet i högsta hugg!!!!
Ha en fortsatt fin kväll.
kram Lina

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket fint olivträd! Tror bestämt att det med fördel kan stå ute i sommar.

Under vintern plockar man väl in det i sitt orangeri.....skojar, jag har absolut inget sådant, men hade gärna velat ha ett.....!

Svalt plats inomhus på vintern, tror jag!

Lycka till
Agneta kram

Grodmamman sa...

Var sugen på ett sådant jag också, men jag har problem redan med vart jag ska göra av alla blommor under renoveringen, så jag avstod!:)
Här jobbar maken i helgen, så jag och barnen har fredagsmys!:)
Kram

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Vaaa?? 129kr!!

Jisses vad billigt, när jag köpte mitt kostade det 450 kr. Nästan så man blir lite förbannad ;)

I blomsteraffären sa de att trädet helst ska stå utomhus nu och i sommar, eftersom det trivs vid medelhavet. Det tål upp till ett par minusgrader och skall stå svalt och mörkt under vintern.

That´s all i know...

Lycka till med det fyndade trädet :)

Trevlig helg!
Kram

Här är vi 3 med halsont förövrigt, många som tydligen är sjuka nu har jag märkt.

Jenny sa...

Hej Vännen!
Ett sånt fint träd för bara 129?? Vilket fynd!

Har haft en riktigt långtråkig dag på jobbet, sköönt att det är helg!

Blir nog ett glas vin här oxå ikväll:)

Ha det gott!

Kraam Jenny

mi-rachel sa...

fint oliventre!
jeg har aldri hatt det.
tror jeg må kjøpe meg et.
håper du og dine får en fin helg.

Fru Fly * Heidi sa...

Jeg skal ha minst et oliventre jeg også, men de jeg har sett har vært så utrolig dyre! Skal sjekke litt mer rundt - så får du oppdatere om du holder din i live eller ikke:) God bedring til de små og god kveld til deg. Klem H

HEMLÄNGTAN sa...

Verkar vara många som är förkylda och hostiga. Här hemma kör vi med magsjuka istället...lilltjejen blev det på väg till Liseberg, å vad sonen blev besviken när vi var tvugna att vända hem igen.

Tips på olivträd... törs inte ge några tips, har ju inte direkt de grönaste fingrarna. Men ge den kärlek och vatten så går det nog vägen ;-)


Ha en underbar fredagskväll!
Kram, Jenny

Ocean showroom sa...

Hejsan! Jag har tre stycken som tyvärr stod ute i vinter och därför inte är så vackra längre. Men jag tyckte att de var väldigt enkla fram till vargavintern kom! :-)Vattnade dem knappt. Fin bild på din snygga lykta också...nu ska jag njuta lite vin framför havet! :-) Ha en fin kväll! Kram Alexandra

Engelska Villan sa...

Min fredag har varit bra, på jobbet men en rolig dag!
Hoppas du får en skön helg!
kram a

mitt skärgårdsliv sa...

Har inte heller ägt nåt olivträd så jag har tyvärr inga tips. Men ska läsa alla tips du får ifall ett sådant träd hittar sig hem till oss! Här blir det även ett glas vin :) Ha de bra!

Carin sa...

Hallå vännen! Jag är verkligen ingen stjärna på växter, men mitt olivträd har jag lyckats hålla liv i två år!!! Ut med det på sommaren och på vintern har jag det ståendes i ett utav köksfönstren... Säkert helt fel, men det lever än... ;))

Ha en härlig helg! Kraaam Carin

Fröken Tindra sa...

Har aldrig ägt ett olivträd så jag har tyvärr inga tips till dig. :0(
Hoppas att barnen kryar på sig!
Ha en underbar helg!!
Kramisar!

Annas Lycka sa...

Här är det en lugn fredag.Efter en hel dag ute är jag såååå slö. Men men snart dags att hämta dottern som fick åka till en kompis efter 1 veckas feber o hosta. Bra sliten är hon men väl värd att få lite annan luft i lungorna.

Imorgon skall det pysslas lite här hemma o så skall det bli grill!!Längtar!!

Ta det lugnt rara! Kramar till dig!Anna

Godastunder-tokigaidéer sa...

Jag läst på en annan blogg en tjej som också varit och handlat oliv träd på netto. Det är ju verkligen fynd pris.

Ha en trevlig helg
Kram Anna

hemma hos lilla mej sa...

Vad billigt olivträd och himla fint.Låt det stå där solen skiner det tycker dom om sol,jag tar mitt och häller i vatten i en hink och låter det drick tills det slutar att bubbla sedan gillar det att man srayar vatten på det.Ute med det på sommaren gillar ju värme och och i pannrummet på vintern.Hoppas att barnen kryar på sig ha det gott kram Rita ♥

Anneli Stålberg sa...

Inga tips för olivträd men ska försöka hitta ett själv, jag gillar dem.

Vi blev inblåsta, skulle ha blivit husbilspremiär men vi fick stanna hemma för det är ju så kallt.

Kram!

Fånga dagen sa...

Du jag har aldrig försökt mig på ett olivträd men haft lust så jag har ingen aninga om hur man sköter dem eller hur bra de klarar sig.
Låter skönt att bestämma att nu är det min fredag. Helt rätt.
Ha nu en skön lördag också.
Kram Lena

Smultron på ett strå sa...

Vilket fynd! Det får bli en sväng förbi netto idag, hoppas att de har några kvar! Jag har ingen aning om hur man sköter dem, jag har just lyckats ta död på min lavendel på stam, så jag har inga större förhoppningar...Ha en bra helg!//kram maria

Lilla gårdshuset sa...

Vill också ha ett sådant träd!!!

Kramis/Heléne