lördag, februari 25

Vårtecken hos oss...


Härligt när man hör markiserna åka ner när solen
 ligger på + en väääldigt smutsig Countryman... 



Poolen ligger under vinterkläderna....


Millie ligger ute i sin Biabädd.....


Chokladbrownie med hallonmousse
 och lite passionsfrukt till ikväll.....


Härligt med vårtecken....Kan bli bakslag för det är ju bara februari. Men idag får vi njuta i alla fall ordentligt trots att jag är inne och far runt med dammvippan, lagar mat till ikväll.

Gamla grannar kommer....Jag tror att menyn blir mums, recept kommer om den är godkänd. Snabbt drog jag ihop en 3-rätters igår. Efterrätt och rödvinssåsen gjorde jag grunden till igår och övervåningen är städad. Man tror att man har så mycket tid jämnt men vips så kommer gästerna och man torkar svetten i pannan och sjunker ner i en fåtölj med ett glas champagne.

Ha en riktigt härlig vårlördag alla goa så ses vi imorgon. Då ska jag kika in till er för idag hinner jag inte.


Kram Anne

5 kommentarer:

Jenny sa...

Så härligt det ser ut!! Här är det grått och regnit :( Så jag sitter inne en stund till, skulle behöve städa bilen, men inspirationen har liksom runnit av ;)
Ha en finfin fortsättning på helgen, kram Jenny

Vanilj med lite rött sa...

Låter härligt!
Vi har oxå vårväder men det blåser. Man får verkligen vårkänslor en sån här dag...hittade snödroppar i trädgården :)
Nackdelen är att men ser hur smutsiga fönstren blivit över vintern...

Hoppas ni får trevligt i kväll!

Kram Malin

mitt liv som jag sa...

Underbart med vårtecken. Idag skiner solen för fullt här, men uj vad det blåser, det är inte alls skönt ute :(, men jag är gld ändå över att solen lyser så vackert!

Åh, vilken efterrätt, kanon! Hoppas ni får en riktigt trevlig dag/kväll! Kram Jennifer

mammaxtre sa...

Vårtecken helt klart. Men nog måste vi få lite mer vinter innan våren tar vid på riktigt :-)

Ha det gott

Hemma på Sjuan sa...

Känner igen det där, jag tror alltid att jag har gott om tid och sen blir jag nästan hysterisk för att jag inte hinner... :)

Kakan såg jättegod ut, vore inte fel med ett recept.
Hoppas ni har en trevlig kväll! Kram Suss