onsdag, juni 9

Äventyret.....

Godkväll.....Sitter här med blandade känslor av vad vi håller på med jag och maken. Nu kan jag ju berätta om vårat lilla äventyr. Yes, ni som har gissat att det handlar om ett hus, ja det gör det!!!!! Men inte om detta hus för det här är det vi bor i nu och som skall säljas i slutet av augusti. Ursäkta bilden men den är tagen i regnet. Veckan som har varit har bestått av budgivningar och spänning och igår fick vi reda på att den sista hade hoppat av. Idag har vi skrivit.......I detta underbara engelska radhus har vi bott i 12 år men sista tiden har vi känt oss trångbodda. För 2-3 veckor sedan såg vi att ett hus hade kommit ut som vi har sagt i flera år "tänk när detta blir till salu". Åkte på båda visningarna och det är underbart. Just nu har jag ångest över våra härliga grannar som vi har runt omkring oss, men vi skall ju inte till jordens ände utan bara 5-10 minuter därifrån med bil och det är cykelavstånd. Men man vet vad man har idag och inte vad man får. Vårat engelska radhus är byggt 1924 och huset vi har köpt är byggt 1914. Stort Kvänumkök med kakelugn, vardagsrummet är ca 70 kvm. Masterbedroom är stooort. Kan säga att det är ett vackert, genuint hus och mer än så säger jag inte. Kan tänkas att det kommer en bild imorgon hihi, ja jag vet att jag är en "teaser"

Kram Anne

31 kommentarer:

House number 15 sa...

Grattis till nya huset!! Guva spännande!! Låter som ett superfint hus och du måååste visa bilder. Klart att det är pirrigt men det hör till;)
För mig är det här 4:e huset och hoppas att det blir det sista, fördelen med att flytta är att man får det utrensat på allt skräp som man samlar på sig.

Ett litet paket är på väg...
Kramkram

Fröken L sa...

Ett stort grattis! Åh vad spännande med ett nytt hus. Kan knappt vänta på att få se bilder på er nya investering. Vad härligt att just det hus ni gått och sneglat på blev till salu och att ni fick det.

KRAM Dila

Jenny sa...

Hej Vännen!
Men guud vad kul, Grattis!!
Kvänumkök o kakelugn, aaah! Vill se bilder från huset nu!;)

Ert radhus är ju jättefint, det kommer inte bli några problem att sälja det!

Stoor grattiskram!
Jenny

Två systrar sa...

OJ OJ OJ VAD KUL!! Det ska bli spännande att följa detta äventyr! Kram / C&M

Hem och Lycka sa...

Ooo vad kul, stort grattis! Ser fram emot att få se det nya huset, visa så många bilder som möjligt är du snäll ;-)

kram Mia

HEMLÄNGTAN sa...

Ååå vad roligt, GRATTIS!!!
Huset låter ju helt underbart, skulle vara väldans roligt att få se bilder.
Är det inflyttning i augusti alltså? Det är ju ganska snart, skönt att inte behöva vänta för länge.
Kram, Jenny

Anna-Malin sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jag ryser!! Ett stort GRATTIS vännen!! Så roligt för er!!
(jag blir inte alls avis....;))))
Behöver du hjälp är det bara att höra av dig ;)))

Kul!!

Stor kram till dig!!

Fröken Tindra sa...

Hi, hi, precis vad jag misstänkte!! Åh, vad roligt! Grattis till er! Vad spännande det låter. Och tänk att "ert" hus blev till salu till slut och att ni kunde lösa det. Skall bli kul att få se ett foto.
Njut nu ordentligt av stunden Vännen!
Kramisar.

Jessica sa...

Hej Anne,
då gissade jag rätt ang. er lilla hemlis!
Det låter som ett riktigt drömhus ni köpt, du måste visa oss lite bilder. Snälla :)

Huset ni bor i nu är också jättefint, gillar den där stilen på hus.

Förstår att du haft mycket omkring dej med budgivningar och allt i veckan.

Må gott,
kram
Jessica

Signe 1 sa...

Ja huset är ju to-die-for, så please, lägg ut det imorrn och gör hela inredningsbloggvärlden gröööna av avund vännen!!:-)) Är så glad för er skull, det kommer bli kanon!:-))

P&K S.

Ullis sa...

Guuu va roligt, Anne! Jag har ju hållt tummarna å önskat att ni skulle få det!! Stort grattis :)

/Marcus sambo U

Stämningsfullt sa...

Hej!
Å vad roligt!!! Grattis :)
Låter som ett fantastiskt hus och det ska bli så kul att få se bilder sen!
Kram.

a piece of happiness sa...

HA HA Grattis!
Det gamla är ju jättefint men det nya smäller högre tror jag

Stor Kram LiseLotte

Sara Mårtensson sa...

Grattis till huset!
Blir bara liiite avundsjuk ;-)
Vill ju också ha ett hus! Ska bli kul att få se bild på det nya huset och hänga med dig på bloggen då ni flyttar.
Kram på dig!

MITT VITA HUS sa...

Inte illa pinkat, vilken dröm, fast det ni har nu med är ju sjukt fint! Hi hi jag gissa rätt alltså:) stort grattis! Blir det à la philia style med kvänum kök och grejs;) ska bli spännande hur som haver! Grattis igen, kram kram

Jannicke sa...

Wow, Anne!!! Gratulerer! Gjett om jeg gleder meg til å se huset :o) Og SOM dere fortjener dette!!! Jeg vet jo at dere lenge har vært på utkikk, og nå dukket frømmehuset opp :o) fantastisk!
God klem fra J.

Annas Lycka sa...

Sååå roligt Anne!!! Och jag vet hur det nya ser ut!! Hihihi

Passar dig som hand i handske min bloggvän...trots att jag inte känner dig så jätte jätte....Skall bli roligt att få följa med dig på denna nya resa.....

Kramar till dig! Är så glad för er skull! Anna

kardemumma sa...

Men jag smäller av nyfikenhet!! Gud så roligt och ett Kvänumkök OCH kakelugn. Jag blev visst lite grön av avund!!! Can´t wait til tomorrow. Tror du man kolla direkt vid midnatt eller ;) något inlägg då kanske....
Stort Grattis och Stor kram!
Carina

Tulipa sa...

Men Åhh så spännande!!!

GRATTIS!!

Snälla släng fram den där bilden snabbt! Låter som det totala drömhuset ju...

Oj oj oj, kan du sova om nätterna!?!

Kraam mariette

Johi sa...

Stort grattis och jag är så nyfiken! Måste säga att ert nuvarande hus ser underbart ut det med. Får jag lov att fråga vilken stad du bor i? Kram

Gotlandsliv sa...

Åh vad spännande! Grattis! Det nya huset, var är det, var är det?! :)

Det kommer att bli toppenbra, ska du se. Man behöver såna här nystarter i livet ibland.

Kramar!

Birgitta sa...

Grattis till husköp och husförsäljning. Ska bli roligt att följa dej på vägen till nya huset.
Kram Birgitta

Anneli Stålberg sa...

Grattis! Vad kul. Vilket fantastiskt fint hus ni har nu. Det ska bli så spännande att se ert nya. Det låter helt otroligt trevligt.

Kram!

Casa del Caos sa...

Men Guuuuud vad fint hus ni bor i just nuuuu!!! Jätteavis!;)

Men Kvänumkök och 70 kvm vardagsrum är ju inte fel heller!

Älskar gamla hus!

Kram, Annica.

Helenas loggbok sa...

Hej Anne!

Grattis, grattis - jag visste att det skulle blir ert. Det står "Anne" på det huset! Det kommer bli kanon och nu kommer ni ju få plats iallafall! Följde budgivningen på nätet och såg att ni stod sist och sen helt plötsligt var huset bortplockat. Gissa om jag har hållit tummarna!
Ha det gott vännen!
Kramar
Helena

Therése sa...

Oj vad spännande, kul att få flytta in i ert drömhus! Tycker ju att ert gamla hus ser urfint ut också, skulle inte säga nej till det heller så det nya måste vara något alldeles extra. :-) Ser fram emot bilder!

Kram Therése

hemma hos lilla mej sa...

Grattis till erat nya hus.Vad spännande att få se bilder.Önskar dej en fin dag Kramar Rita ♥

Levis o Vilda sa...

Nae, va roligt!!! Sitt drömhus är inte varje dag man går o köper, fy va KUL!!! Stort GRATTIS! Nyfiken såklart hur det ser ut, väntar med spänning på fortsättningen...
Kram Mia

himmel och hav sa...

Stort grattis till husköpet! Väntar ivrigt på att se det nya!

Ha det gott!
Kram Veronica

Hemmalycka sa...

Grattis vännen till nya huset, åhh vad jag gläds med er. Jösses vilket stort hus ni har slagit till med oxå, kommer ni att hitta varandra? :). Låter jättespännande och ni får säkert nya fina grannar på nya stället.
Må så gott i glädjeruset, ser med spänning fram emot bildbevis.
Kramen Åsa

Stjärnor & Champagne sa...

Tack rara Ullis...Ja nu har jag fått mitt drömhus. Ha det gott och hälsa din fina familj.../ Kramis Anne