torsdag, juni 3

Fettet??

Ja så här blev mina Hunters....Tog upp dom ur källaren efter vintern och dom hade förvandlat sig till grå!!!! Annesingen har minsann en specialkudde som man skall smörja dom med och inte hjälpte det. Fick till svar att fettet kryper ut!!! Ur ett par gummistövlar? Har aldrig hört på maken....Det är bara att smörja sa dom. Javisst kan man det men inte varje gång man skall ut? Jag har ett par hederliga gummistövlar på landet och där behövs minsann inget fett hihihi.....Idag cyklade jag iaf förbi affären jag hade köpt dom på väg hem. Stannade till och gick in för att kolla. Där står rara Kelly som äger butiken och erbjuder mig ett par nya till hösten. Det är service kan jag säga....Hur trevlig som helst när man kommer in och frågar hur man skall gå tillväga med ett par "grå" Hunters. Kommer en ny modell i höst med något sorts solkydd eller vad det nu var=)....Ja någon gång skall man ju ha tur för det är inte för ofta. Hoppas att ni alla har haft en bra solig torsdag för det har jag....

Kram Anne

29 kommentarer:

Jannicke sa...

Ja, det var god service! Flott!

Ellers så er det faktisk helt normalt at Hunterstøvlene ser ut slik etter å ha stått en stund. Mine gjør også det. Jeg fikk beskjed om at dette skjedde pga av det er EKTE gummi.. Jeg kjøpte derfor med et middel som heter
"Entretien des botte en caoutchouc naturell".. smører det på både titt og ofte..
Klem J.

Lauras gård sa...

Här brukar vi ha siliconspray på gummistövlar då de blir "torra". Men du borde ju fått upplysning om att fetta in dem då du köper så dyra stövlar. Bra service du fick nu i alla fall. Kram Stina

Grodmamman sa...

Sådana affärer gillar man, där man får sådan service!:) Tur att jag inte har sådana stövlar för jag skulle aldrig komma ihåg att smörja in dem!
Menar du att du inte vågar satsa mer än 5 kronor?!?;) Hur lång tid får vi på oss att göra klart köket?:)
Kram

MårsArt sa...

Konstigt med stövlarna.
Vilken service om du får nya!
Tror aldrig att det skulle hända att man får nya här...
Här njuter jag av värmen, kan ju vara ute mycket på jobbet.
Kram
Agneta

flittiglise sa...

De blir ofte "som ny" etter en smørerunde! :) :)

Liker bloggen din :D

Anonym sa...

hej raring.....

Vilken tur med stövlarna. Jag ska också köpa hunter, de är ju grymt snygga!

Var ute och tränade då jag fick ditt sms, svarar på mailen imorgon....

KRAM!

Hem och Lycka sa...

Ojdå, synd att man inte blir upplyst om det när man handlar dem. Men finfin service att du får ett par nya!

kram Mia

Limetwig sa...

Det va verkligen bra service! Sånt gillar vi...
Ha det bäst! Åse

Lilla gårdshuset sa...

Ja det var verkligen fin srvice i den butiken. Sådant gör att man blir glad!

Kramis/Heléne

På landet vid havet sa...

Bra service, men tråkigt att de ska se ut så där efter ett år!

Trevlig kväll!
Kram Mia

Vita Lyckan sa...

Hejsan igen! Jag var bra sugen att gå på visningen av Klockrikehuset kan jag säga... Lika bra att jag inte gjorde det då. Kalla golv är DET VÄRSTA som finns! Men huset är en sann inspirationskälla. Jag sparade många bilder därifrån!

Tror du inte att det var små myrjäklar när jag gick in i sovrummet? Det är så sjukt många saker som drabbar mig sista månaden!

Angående dina gummistövlar (och alla andra plastsaker som kaffebryggare, TV-apparater, damsugare etc etc) så kan jag tipsa om sån vinylglans som man använder till bilinredningar. Det blir korpsvart, antistatiskt och glansigt. Mycket effektivt!

Imorgon kommer Mannen! Jag längtar som om jag vore nykär! Blir härligt att överraska med god mat, champagne och kanske, kanske, kanske lite "efterrätt" på det!

Ha det gott!

Annelie Johnsson sa...

Vad trist att de blev sådär, de är ju inte gratis direkt. Men ett stort plus för god service! Det växer inte på träd direkt...

Kram

Stämningsfullt sa...

Bra där! köper man saker som man antar att det är kvalitet på (och betalar därefter) så ska man få den servicen du fick idag! Bra!

Lauras gård sa...

Hmm, jag var lite osäker på om jag skulle visa bilderna på klippningen. Det ser värre ut än vad det är. Älskar man djur och köper så dyra djur är man ju mån om deras väl. Skulle vi inte satt fast dem skulle risken vara att både öron och svans skulle ryka... Tur att de bara klipps en gång/år. Visst är det fullt upp nu. Svårt att sitta framför datorn då det är så underbart ute. Ha det gott! Kram Stina

Vitt och Blått sa...

Oj, jaa det var ju inte så roligt att de såg ut sådär efter en vinter. Vilken service med ett par nya, kanon! Ha en bra fredag vännen - kram Ewa

House number 15 sa...

Fy vad tråkigt på så dyra stövlar, har aldrig hört talas om att man ska fetta in gummistövlar. Men snacka om service...

Hur gick det med Tolixstolen förresten?? Fick du byta?

Kram C

Carin sa...

Det kallar jag service!!! Helt rätt butik att handla i! :D

Det har hänt att jag vänt på klacken och gått ut om jag får ett snorkigt bemötande.... Då kan dom behålla sina prylar! ;))

Kraaam Carin

HEMLÄNGTAN sa...

Känns komplicerat det där för ett par stövlar...skönt att du blev bemött med bra service iallafall.

Du frågade om kuddarna, tyvärr är det inga svart/vita kuddar på g.

Kram, Jenny

Godastunder-tokigaidéer sa...

Jag hade ett par i aubergin Lila men tröttnade på att hela tiden putsa....men mycket fin service må jag säga.

Ha det gott
Kram Anna

Mille sa...

Det är för att du är en vänlig själ....
What comes around goes around, det är Karma det :)
Så ta åt dig av den goda gärningen och skicka vidare till en annan i nöd :)

Tulipa sa...

Hej Anne!
Oj då, det var inte så kul.
Har aldrig hört talas om detta...

Vet alla som köpt dessa stövlar om detta?
Men vilken service du fick som ska få ett par nya! Det får nog inte alla...

De är ju supersnygga, men på det viset ska det ju inte bli.

Önskar dig en fin fredag!!

Kraam Mariette

kardemumma sa...

Vilken härlig service! Me like!
Du har iaf mail från mig!
Bättre sent än aldrig eller????
Kram Carina
PS:Tävling pågår hos mig!

Therése sa...

Hmm, det lät konstigt, har aldrig hört talas om att gummistövlar måste smörjas! Skönt att det löste sig så bra i alla fall. :-)

Sommerlyst sa...

Mine Hunter støvler blir også sånn, og jeg fikk samme beskjed som Jannicke - og må smøre de inn med det middelet. Da blir de bra igjen. Litt merkelig er det jo at man skal ha slikt ekstraarbeid med såpass dyre støvler...

Håper du har en fin dag. Jeg er hjemme i dag med Mikkel som er syk, men solen skinner fra blå himmel, så det er ikke så gale ;))

Aratorps Lena sa...

Hej gumman! Nu är jag hemma! Helt groggy...

Mina Hunter ser precis likadana ut. Jag fick tipset att smörja in dom med vanlig såpa och knyta in de i en plastpåse över natt. Voila - som nya! Kanske värt att pröva? Kramkram

Anonym sa...

Det finns en Hunter spray man kan gnida in de med så blir de fina. Mina blev lika dana men blev rek. den och hjälpte inte det skulle jag få nya! Mvh Maria

Anonym sa...

Hej hej!

Hade samma problem med mina stövlar och mailade Hunter i tron om att det var något fel och dom kunde reklameras. Fick ett svar att vissa leveranser är så och att man då ska köpa ett spray som man gnider in och då blir dom som nya. Detta kändes sådär men jag gick och köpte ett för 125 kr (rena rånet med tanke på vad dom kostade) och det funkade.. Nu står det i hallen och dom är nästan finare än när jag köpte dom.

Lycka till med reklamationen eller om du vill testa Hunters medicin och trevlig sommar!

Kramis Åsa D

Mia sa...

Hehe, förlåt, när jag tittade på bilden på dina Hunters så trodde jag att det var närbild på två höga vaser i behandlad metall (såna som man kan ställa ute och sätta hängblommor i så att de liksom rinner ut). Snyggt, såna vill jag också ha, tänkte jag. Men så läste jag att det var stövlar... Ojsan, tror jag måste till optikern en sväng.
Hoppas det löser sig med stövlarna!

Anonym sa...

Wow, det kallar jag service för alla Hunters stövlar (i alla fall de svarta) blir sådana när man börjat använda dem. Ett knep (som jag själv inte har testat ännu) att få de svarta och fina igen är att smörja in dem med olivolja. Hittade tipset på en blogg när jag googlade runt.