onsdag, juni 16

Godkväll alla ni därute...Har varit lat några dagar, näe om jag skall vara ärlig så har jag varit sååå trött på kvällarna, en trötthet jag inte är van vid. Idag känns det lite bättre.....Fick en bukett av min goa granne M igår bara sådär över staketet. Kan säga att det växer mängder med vackra blommor i deras trädgård medans det är väldigt dåligt av den varan på andra sidan gatan hihi....Maken har fått utlåtande från röntgen idag och det var "du är en latmask" från läkaren. Han sa faktiskt så. Den diagnosen hade frun kunnat ställa direkt och det hade jag gjort innan han åkte still Stockholm för att röntgas. Missförstå mig inte nu men min man är väldigt aktiv med att snickra, måla osv osv men att träna sin kropp är värre. Nyss hemkommen, har lämnat massor av saker till en loppis, så skönt att rensa och det är nog dax för fru K att ta tag i den varan om hon skall flytta ur detta hus. Ha det gott alla...

Kram Anne 

19 kommentarer:

Lilla gårdshuset sa...

Men jösses vilket hus ni har köpt! Ser bilderna till höger på bloggen. Sååååå fint det ser ut.

Kramis/Heléne

Grodmamman sa...

Så skönt att det bara var "en latmask" som besvärade maken!:)
Så härligt att rensa också. Tänker göra detta nu när jag sakta, men säkert börjat plocka upp ur flyttlådorna.
Kram

Mycket annat & lite betong sa...

Oj, vilket fint hus ni köpt! Det ser väldigt stort ut. Så kul och spännande!

Ha det bra!
Agneta

Tigris Predikantan sa...

Oj ... hoppas ingen doktor kallar mig lat ... räcker att de skrivit "mullig" på remisser *ler*!

Annelie sa...

Men shit vilket hus ni köpt! Helt underbart vackert!

Måste ju kännas fantastiskt!

Stämningsfullt sa...

Haha min sambo brukar säga att någon har blivit biten av latmasken.
Tur att det inte var något annat iaf!
Å så du behöver rensa? Du kommer väl att ha maaaassor av utrymmen att fylla sen i ert nya, vackra hus ;)
Kram!

Tulipa sa...

Hej Anne!
Ser först nu bilderna på huset utifrån..jösses så fint!

Klart det kommer att bli bra, vet en som skulle flytta till ett fantastiskt fint hus och oj vad hon grät...

Det är väl separationsångesten från det gamla fina som man måste lämna en bit kvar av som känns hårt...

Kan man få diagnos latmask om man är hyggligt aktiv?

Det där med häslan är inte lätt. Jag kämpar hårt med min motion i alla fall, det får mig att må bra!

Kram mariette

Jenny sa...

Hej Vännen!
Skönt att det inte var nått värre än en latmask doktorn hittade hos din make:)

Vilken vacker bild! Jag visar oxå blåklint idag*fniss*

Sköt om dig!

Kraam Jenny

Sassa sa...

Vilken tur att det bara var latmasken!!! Roligt att du lagt in bilden på ditt nya fina hus. Jag förstår att du längtar att sätta klorna i det!! Det är inte roligt att rensa, men ack så skönt när det är gjort. Du skall vara jätte välkommen i morgon. Kram från Sassa

House number 15 sa...

Ibland vill min Darling höra sanningen av någon annan än mig;)) Det kanske är vanligt vad jag kan se...men skönt att det inte var värre än att börja träna.

Jag skulle också behöva göra en rensning här hemma, i garaget kommer inte ens cykeln in för allt bråte...semestergöra kanske.
Kramis

Birgitta sa...

Vilken tur att inte läkaren kallade mej latmask idag. Men han sa att jag faktiskt behövde röra mer på mej. Men det är inte så lätt när inte orken finns.
Vilka fina blommor du fått.
Kram Birgitta

H A J sa...

Stackers T!! Jag skulle säkert fått samma diagnos. Har fått nackspärr. Goglar man nackspärr står det att det att man ska röra på sig. Hmmmm.......
T, vi får väl lägga oss på kål - så kryper latmasken ur oss!!

Kramar
J i H A J

. sa...

Jag har lyckan att ha en granne som ÄLSKAR blommor. Och efersom häcken oss emellan inte har växt upp än så ligger jag i hammocken och njuter av utsikten till de vackra blommorna...

kramkram
Ullis

Carin sa...

Hallå vännen! Den diagnosen kan vara nog så jobbig... ;)) Då måste man ju ändra på sig... *fniss*...
Alla skulle nog behöva flytta ibland... Gud vad skönt att verkligen få rensa bland sina saker! Det är så lätt att bara stoppa undan annars...

Ha en härlig dag! Kraaam Carin

Signe 1 sa...

Vad härligt att få rensa, det är det bästa jag vet!!:-)

Ja nu får nu mr T ta och shap up lite, haha...

Ha det bäst vännen!

Kram Sofia

Levis o Vilda sa...

Ja, jisses vad man samlar på sig genom åren. Vi har inte ens bott hälften så länge som ni gjort i ert nuvarande hus MEN vi hade ENORMT mycket grejjer att rensa-kasta-ge till loppis... O massa kvar... Fast skönt att liksom börja om från start igen i nytt hus, där minsann ska jag hålla ordning ; )
Kram Mia

Therése sa...

Hmm, ja det här med att rensa är tydligen något man aldrig blir klar med... det känns som ett ständigt pågående projekt hos oss och faktiskt är det något jag gillar också - jag har kommit fram till att ju färre prylar desto lättare blir det! :-) Det är en fördel med att flytta ofta som jag har gjort, att man ständigt rensar undan saker. Lycka till med rensandet! ;-)

HEMLÄNGTAN sa...

Skönt att det inte var något värre med ryggen. Lite träning skulle verkligen behövas här också.
Skönt att rensa ur lite. Jag har en massa barnsaker som jag har tänkt att sälja på Blocket, men det blir liksom aldrig av. Det bara står här och tar plats...
Ha en underbar dag vännen!
Kram, Jenny

Malin - I min trädgård sa...

Hahaha, vilken diagnos :-). Skönt att han bara drababdes av latmasken och inget värre iallafall.

Ha det gott! Ikväll ska vi grilla hamburgare. Mums! Sommaren är här!

Kram M