söndag, juni 27

I efterskott......

Klänning från Silke, armband Våga & Perla, Stockholm

Glad Midsommar i efterskott alla......Vi är nyss hemkomna från underbara Fiskebäckskil, västkusten där vi har turen att få vara hos våra vänner som har sommarhus där. Japp här är jag med min guddotters midsommarkrans på huvudet. Jag gillar inte att vara med på bild och jag är inte en sådan som tycker om att visa mig på bloggen som många andra gör. Men ibland kan jag poppa upp som gubben i lådan hihi.....Underbar klänning från Silke som finns i turkost, vitt och svart med trumpetärm köpt hos min goa vän Sassa . Hoppas att ni alla har haft en underbar midsommar. På vägen ner passade vi på att svänga förbi till Fritsla Tyglager, Lena som har bloggen Aratorp. Ojojoj om ni visste vad mycket fint dom har fått in där sedan jag var där förra året. Tack Lena för tårta och gott sällskap säger jag igen...Vad jag inhandlade där får ni se en annan dag. Vi hann med en sväng in till Lysekil på midsommardagen där vi brukar besöka klädaffären Penny Lane. Och fru K fick en jättefin klänning av sin make från Day.......Alla goa där ute!!! Ha en skön fortsatt kväll. Jag söker tips om hur man kan pigga upp sig, har som sagt innan känt mig så trött och lealös i kroppen och gör det fortfarande. Finns det något dundermedel där ute som kan göra mig pigg????

 Kram Anne

   ♥

27 kommentarer:

Jannicke sa...

SÅ fin du er Anne, og nydelig krans på hodet :o)!!

Hmm, ikke bra at du har følt deg energiløs over lang tid... kanskje du skulle sjekket stoffskiftet ditt (blodprøve hos legen)??

Ønsker den en fin kommende uke!

Klem J.

promenader på landet sa...

Hej vännen! Så midsommarsnygg du är:) Tips för att få energi......Jag känner ju inte dig så mycket, men jag tror du är väldigt snäll och kanske säger Nej lite för lite.. Så försök säg nej till saker du inte vill, sov mycket, promenera, var på platser du trivs på, umgås med vänner du trivs med och va ensam när du behöver det. Lyssna till ditt hjärta! Det var några små tips kanske något du kan använda! Må så gott och hoppas du har semester snart! Kram Maria

Signe 1 sa...

Hello snygging!! Lät som ni har haft det faaaab med C:s familj!!

Börja springa, det kommer ge dig energi så det räcker och blir över vännen, I Promise!:-)

Vi rings!:-)

Kraam Sofia

Malin sa...

My gosh, du är skitsnygg !!! (och klänningen med) Jag har hört att shopping är uppiggande ...skojar bara, gör ett litet läkarbesök nu innan semestern så ni kan lägga oron åt sidan och njuta av sommaren istället. Lika bra att ta tjuren vid hornen tror jag. Det kan ju vara så löjligt som järnbrist och då kan du shota lite smaskig Blutsaft ist för skumpa. Hoppas att det är en pre-semestertrötthet och inget allvarligt med dig iallafall, skickar en riktigt helande Di Leva-kram till dig från Mig, kram Malin

Sassa sa...

Klänningen är perfekt till Dig! Så gulligt av dig att göra reklam för mig. Klänningen gjorde succé på landet. Har bara 2 kvar. Vilken skön midsommar vi har haft. Ni ser också ut att ha haft tur med vädret. Hur skönt man än haft det sä blir det för mycket av både det ena och det andra. Kanske mår man bäst i vardagen med sina rutiner. Låter lite tråkigt .... men , men Gå in på mailen så..... får du läsa något kul!!Kram , kram från Sassa

Tulipa sa...

Hej Anne!

Det är väl bara så att man inte kan ha tid och full lust till bloggen hela tiden, det vore ju rätt konstigt annars...!

Sen med tanke på allt som pågår för er nu så är det ju INTE konstigt att annat pockar på tid och engagemang!

Så somrig och fin bild på dig, du gömmer dig lite där bakom glaset..*ler*...
Superfint!!

På tal om tröttheten så har jag inte så mycket att komma med, det enda som hjälper mig året runt är frisk luft och mycket motion...
Idag har jag simmat...mmmm...det är sommar det!

Må så gott!

Kraam Mariette

Grodmamman sa...

Vacker klänning, vacker krans och vacker tjej!:)
Hoppas att orken snart kommer tillbaka!
Kram

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilken fin bild på dig Snygging där!

Jag känner mig oxå ofta trött o hängig, gav mig ut i skogen o sprang idag, det var rikigt härligt! Testa vetja;)

Kraam Jenny

Sommerlyst sa...

Næmmen så kult å endelig få se deg!! Så fin ;)

Det er så vakkert det huset dere har kjøpt og jeg gleder meg til å se hvordan alle dine ideer ser ut..live!

Håper du vil føle deg bedre snart...B-vitaminer, kan hjelpe!

Ha det bra! Klem

HEMLÄNGTAN sa...

Vilken fin midsommartjej!!! Låter som att du haft en härlig helg. Hoppas att energin kommer tillbaka snart. När jag känner mig orkeslös och nere tvingar jag mig ut i motionsspåret, det hjälper faktiskt!
Ha det gott!
Kram, Jenny

Hemmalycka sa...

Vad söt du är vännen och riktigt midsommarfin. Vad jobbigt att du inte känner dig riktigt kry, hoppas det vänder snart och du känner dig piggare till sommaren.
Kram Åsa

Anneli Stålberg sa...

Det låter som en riktigt härlig midsommar. Vi brukar också vara i Fiskebäckskil på somrarna.

Kram!

Anonym sa...

Din blogg bombar mig, genom skärmen, med livsglädje & sinnlighet... Så vacker inramning Du har till Ditt liv, jag bara dör!!

Agneta, Österlen

Aratorps Lena sa...

Ååå Anne, vilken härlig bild! Tack igen för "stoppet"! Hoppas vi ses snart igen! Som du kanske förstått är jag också supertrött. Många faktorer som bidragit till det, men jag önskar desperat att få orken tillbaka... Och lusten till allt, du vet. Tror jag ska göra som Sofia och börja springa igen! Ha en underbar början på denna soliga vecka, vännen!

Levis o Vilda sa...

Fina du! Jobbigt att du fortfarande inte känner dig helt kry. Hoppas lite semester o vila gör susen!

Kram Mia

Casa del Caos sa...

Oj, vad kul att få se dig då! :)
Jag gillar inte heller att vara med på bild...

Fritsla Tyglager är helt fantastiskt!

Krya på dig och hoppas du mår bättre snart! Har inga tips på hur man mår bättre - har själv råkat ut för historiens värsta förkylning! Haha! Host, host! Snörvel!

Carin sa...

Hallå snygging! Vilken Midsommarbrud! Som hämtad ur en saga....
Visst finns det sååå mycket fint hos Lena?!? Man kan liksom inte få nog.... ;))
Det där med tröttheten låter inte bra... Tycker nog att du skall låta farbror doktorn ta lite prover och kolla så allt står rätt till... Jag själv blev ganska svårt sjuk för 5 år sedan och då var de första symptomen just en ofantlig trötthet... Men jag kände på mig att något var riktigt galet... Kände inte igen mig själv överhuvudtaget... Men självklart får vi hoppas att så inte är fallet!

Kraaam Carin

Fånga dagen sa...

Hej Anne!
Vilken fin midsommarbild av dig, så söt.
Och det första jag tänkte var, jaså så ser hon ut tjejen med det vackra huset, hi hi.
Låter som om ni också haft en trvlig midsommar, så ska det vara.
Receptet på att bli pigg igen, ja du.
Själv gjorde det susen med långa härliga promenader med kärleken i romantiska miljöer. Bara strosa omkring, glömma vardagen och få ny energi.
Skulle känna likandant om jag ginge omkring i Fiskebäckskil.
Ha nu en riktigt fin vecka min vän.
Kram Lena

MårsArt sa...

Västkusten är fin.
OCH östkusten-har hittills tillbringat mest tid i Östgötaskärgården.
Har en dotter som bor på västkusten, så nu blir det fler resor åt det hållet.
Orkeslös...kanske orsaken är för mycket jobb och för lite egentid.
Är själv för mycket "syster DUKTIG" som ska hinna allt!
Jag brukar peta i mig Rosenrot,Blutsaft el liknande och ta mig tid att baravara...och sova ut...och träna på att säga NEJ-men DET är svårt!
Mina barn springer bort tröttheten (vilket jag inte kan med ett trasigt knä).
"Pigga" på dig!
Kram
Agneta

På landet vid havet sa...

Vad fin du är Anne! Ni verkar ha haft en underbar midsommar!

Kanske järnbrist?

Hoppas du piggnar till!
Ha en fortsatt bra dag!
Kram Mia

Anna-Malin sa...

så fin du är!

här har du en till med energin i botten. men jag drabbas av samma trötthet varje vår och sommar...
recept har jag inget, tyvärr.
ägna dig åt saker du tycker är roligt och strunta i det som är tråkigt så långt det går.

kram på dig.

Lilla gårdshuset sa...

Vilken härlig midsommarbild på dig. Du efterlyser bli pigg-tips! Promenader är ett bra tips tycker jag.

Kramis/Heléne

Hem och Lycka sa...

Tjena snygging! :-)

Spa kanske? Unna sig lite massage och ompyssling gör nog susen!

kram Mia

Mycket annat & lite betong sa...

Fin somrig bild!

Att köpa och sälja hus tar på krafterna tycker jag. Du kanske blir piggare när allt är klart.

Soliga hälsningar
Agneta

a piece of happiness sa...

Hej hopp!

Fin bild, du skakade väl kransen innan du tog på dig den ;)

LiseLotte

alegni sa...

fina anne!!

Unknown sa...

Känner igen mig i att inte vilja vara med på bilder och inte på bloggen. Vet inte om någon kan hitta mig över huvudtaget, på ngn bild. Är skygg framför kameran.
Men ni verkar ha haft det verkligen trevligt.

Ha det så gott

Annelie
radhusochstuga