onsdag, januari 19

Brrrr, usligt väder....

Bra citat hämtat från ayuliyana 

Tjohoooo på er alla!! Idag är det usligt här i Östergötland..Hellre 10 minus grader än detta. Tack för tips på skor. Får dra iväg och få lite hjälp för att få en bra sko till mig och sonen. Formex ja, Formex nej, Formex ja, Formex nej...Jo det blir antagligen Formex på lördag efter många turer. Glömde berätta vem som vann i bowling för ca en vecka sedan. Hm ja inte var det jag iaf, tro eller ej så var det maken som slog mig med 10 poäng:(. Ja så kan det gå när man är kaxig. Vad gör ni en trist onsdag som denna? Vad skall ni äta till mat ikväll? Här tryter inspirationen. Tack alla ni som tittar in till mig varje dag....

Stor kram Anne

10 kommentarer:

Annes Foto sa...

Hej!

I matväg här ikväll blir det en gräddig gryta med Vildsvinsskav och till det inlagda rödbetor och potatismos :-)

Kl 20:00 ikväll blir det bänkat framför TV:n för att kolla på Sveriges Mästerkock!

Hos mig har det varit kalasfint väder idag och större delan av dagen har avnjutits i stallet i trevligt sällskap :-)

Hoppas du åker till Formex, så kan du rapportera sen, själv kommer jag inte kunna komma iväg...

Kram,

Anne sa...

NÄ! blev fel ID jue! Annes Foto skulle vara Anne - Huginotten :-) håller på att starta upp en ny sida, blev lite tokigt!

Grodmamman sa...

Här har det varit några minusgrader och gråmulet. Så trist!:(
Här ska kvällen tillbringas på föräldramöte i sonens klass. Skolresa skall diskuteras och med tanke på att vi är på väldigt olika våglängder, vi föräldrar i denna klass, så kan det bli mycket spännande!;)
Kvällsmat har jag ingen aning om, idétorka här med och grejen är att jag måste fixa det snart.
Kram

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Hej!!
Här ska det firas födelsedag, men först färsk kveite til middag!!

Klem Anna

Mamma C sa...

Här blev det bandspagetti med räkor i chilisås. Hot, hot, hot med gott.
Kram Mamma C

Levis o Vilda sa...

Formex låter ju kul, klart du ska åka!

Hmm, känner igen mig i det där med löpningen. Har under protest blivit anmäld till Göteborgsvarvet men ska tusan i mig ta mig runt. Så, hårdträning framöver...!

Kram Mia

Limetwig sa...

Tack själv för att du delar med dig :)
Till middag blev det thailax. Dvs. stekta grönsaker, lax och räkor i kokosmjölk och nudlar, barnen älskade det!
Hoppas din torsdag blir bättre! Åse

Fröken Tindra sa...

Men du! Hur kommer man in på Formex? Har förstått att man måste ha lämpligt företag eller vara bjuden. Hade så gärna velat dit.
=0)
Jag gjorde köttfärsgryta. Den innehåller förutom köttfärs då ;0)
morotsslantar, bacon, vitlök, tomatpuré, ketchup, grädde. Mmm...
Vi har precis bokat Miamiresan!! Hurra!! Yippiee! Nu gäller det att fortsätta att hålla i slantarna.
Här har vi haft sol idag. Skitna fönster, vad är det?
Sköt om dig!!
Kramisar!

alegni sa...

där fick vi dagens sanning - usligt väder! vi fick närmare 40 cm snö på mindre än ett dygn. gissa om jag gillar det?
kram
ingela

Hemmalycka sa...

Efter fantastisk thailandsmat i två veckor så står det helt still i bollen. Vad ska vi äta ikväll? Men men det får väl bli något enkelt med pasta tror jag. Usch vad kallt det är här hemma, längtar tillbaka till Ao Nang. Kul att du varit där, vi tyckte det var toppen.
Kramen Åsa