fredag, januari 28

Fredagsmyset har börjat...

Härliga fredag....Kroppen slappnar av från alla måsten och blir som en degklump hihi. Dålig tagen bild på köket. Åååhh vad jag längtar tills vi har bytt båda dessa bänkskivor som syns på bilden och bort med panelen. Men allt har sin takt i detta hus. Just nu har jag 3 olika skivor, 2 olika sten och ek. Men slutresultatet kommer att bli bra. Jag är en diskbänksmänniska så en sådan skall det bli och mindre sten annars tror jag att det blir för hårt och det är nog snyggt med en diskbänk att bryta av med. Den låga bänken på bilden är en samlingsplats för familjen. Maken och jag brukar sitta på varsinn och ventilera, Ludde brukar sitta eller ligga på den. Bra höjd för Millie att sätta nosen på tyvärr:(. Idag har hon försökt att klippa en stackars koltrast som hade gömt sig i en buske där vi matar fåglarna. Ack vad fjädrar det rök och pippin kom undan med förskräckelse. Och som om inte det var nog så nosade hon upp den igen....Jag blir lika rädd varje gång, stampar med foten och blir arg. Nu kommer hon alltid springa ut dit i tron om att den är kvar, hihi det lilla rikspuckot.  Alla GOA, ha en fab fredag. Ikväll skall jag titta in till er,


Kram Anne

26 kommentarer:

sussi sa...

Gud så fint. ha en bra fredag kram Sussi.

HOUSE of ADELA sa...

Sanslöst fint! Hmmm....känner igen det där med att jaga pippi...=)

Kram fina du;)
Adela

Signe 1 sa...

tack själv för pratstunden vännen! mysig bild! kramis s

a piece of happiness sa...

En bänkskiva ser ut som sten ska den också bort? Den är jättefin tycker jag
:) LiseLotte

Angelica sa...

Jag tycker minsann att det låter som en underbar plan - myyyys i massor!!! Det ska vi också göra tillsammans med en stock bit kött, potatisgratäng och bubblor :D

Jag tycker att det ser jättefint ut i köket! Hemtrevligt till tusen! Men man har ju såååå många nya idéer hela tiden. Ibland undrar jag om jag kommer att bli nöjd någongång... *skrattar* Jag tvivlar på det!

Pussa lilla rikspuckot - hon verkar leva livet!!!!

Kraaaaaaaaaaaam från ett härligt Mallorca!

Grodmamman sa...

Fin din ljusbricka är! Här är våra köksbänkar fulla av all möjlig bråte. Kanske får bli morgondagens jobb att rensa lite där?!?
Rolig hon är, Millie!
Ha en bra fredag.
Kram

Hemmalycka sa...

Fab fredag till dig! Älskar den där ljuststaken el ljusfat el vad du kallar den. Superfin.
Kramen hela helgen!
Åsa

mammaxtre sa...

Ljusfatet gillar jag. Väldigt fint.

Ha en fin fredag

Martina sa...

Våra två katter jagar alltid fåglar och ibland tar dom in dom för att visa upp dom, då blir jag rätt så arg ;-)

Carin sa...

God afton, vännen! Hi hi.... Så det är inte bara min lilla byracka som hittar på bus??? :D
På tal om Selma började hon löpa i dag.... Kul.... Not...

Jag är oxå diskbänksmänniska.... Så nöjd med bänken vi tillslut valde.... Men jag hade lite lätt beslutsångest... ;-)

Ha en härlig kväll! Kraaam Carin

Nilla Q sa...

Det ser väldigt mysigt ut med alla dina ljus! Perfekt för fredagsmys:-)

Kram Pernilla

Carin sa...

Aaaaa, du tänker så! :D

Kraaaam Carin

Ninne sa...

Ser iaf mysigt ut- meen klart allt kan ju bli bättre.
Kram Ninne

kardemumma sa...

Ljusstaken från PB home är så läcker! Mycket snyggt!
Ha en skön helg du med!
Kram Carina

Stockholmsvit sa...

åhh vilket underbart mysigt hörn i ert kök!
Jag hoppas att du har fått massor av energí nu när det går mot ljusare tider. Tack för en underbar blogg!

puss

Fröken Tindra sa...

Så du har så mycket "ledig" bänk i köket?! ;0) Låter trevligt att sitta där.
En så´n bustös hon är lilla M! Stackars pippin!
Ha en skön lördag!
Kram!!

Camilla sa...

Hej rara Anne!

Tack för hälsningen - så kul att höra ifrån dej:)

Förstår att renoveringen går rasande bra - poolbygge såg jag också något om!!! Och du - om du fick något tips om var Greengate glasen fanns skulle jag vara så tacksam för att få veta :)

Hoppas ni har en skön helg - kram kram!

Jenny sa...

Åh, vilka fina ljusstakar!! MYS!!

Kram Jenny

promenader på landet sa...

Hej vännen! Visst är det skönt när fredagslugnet lägger sig! Vackra ljusstakar! Kram Maria

VITA NYANSER sa...

Hej vännen! Så mysigt ni har det! Stackars fågel...livet är hårt ibland, men någon hade ju kul....rackarn = ).

Jag visste inte om reglerna för fotning på mässan, men jag frågade snällt i varje monter om jag fick knäppa kort och fick tillåtelse av alla. Så jag har muntligt fått tillstånd, men hm, får nog kolla vad som gäller. Har du koll?

Ha en bra lördag!
kram L-L

Mamma C sa...

Får önska dig en skön och bra lördagskväll.
Kram mamma C

BelovedbyLinda sa...

Vilken mysig bild!!

Ha en härlig Lördag!

Kram Linda

HEMLÄNGTAN sa...

Underbar bild, kände fredagsmyset ända hit...
Det där med fågeljakten känner jag igen tyvärr. Vår katt är på både möss och småfåglar. Mössen får han gärna döda och hålla borta från vårt hus men de små fåglarna borde han verkligen hålla sig ifrån.

Hoppas dagen varit bra!
Kram, Jenny

Myhome sa...

Så stemningsfullt og vakkert bilde:))
Tusen takk for koselig hilsen hos meg!! De glassene som du etterlyser i innlegget under, har jeg på lager.. i rødvin og hvitvin, om du ikke klarer å skaffe deg noen sted i Sverige, kan jeg alltid få det over grensen til deg:))
Ha en fortsatt fin helg!!
Klem Anita

Jenny sa...

Hej Anne!
Ert kök är underbart suck:)

Vad skönt att Millie inte fick tag i den stackars koltrasten!

Jodå, visst gissade du rätt, det var Malin vi var och hälsade på idag! Hon var lika gullig som jag hade tänkt mig att hon skulle vara. Jag hälsade från dig:)

Ha en mysig lördagkväll!

Kraam Jenny

Linruz sa...

Stackars lilla koltrast ingen ro när Millan är ute på jakt.
Dåligt med blogginlägg från mig och inte hinner jag komentera heller.
Hoppas allt är bra med dig.
Kram kram
Lina