fredag, januari 21

Fab fredag....

Vaser Day

Visst är det trist när orkideérna börjar sloka? Jag klipper av och vips ner i källaren i ett fönster så får vi se om dom tar sig. Dessa hamnade i vas i fönstret, kan ju alltid glädja någon innan dom dör helt. Dom är ju inte vackra när blommorna ramlar av. Har alltid lämnat dom till mamma innan men nu tänkte jag testa själv. Jaha Friday igen....Här blir det mys med familjen och en hund som löper, suck. Hon brukar ha sina 3 veckor i april-maj men i år kom det tidigt. Imorgon Formex...Förhoppningsvis.
Ha en fab fredag för det skall jag ha...............................

Kram Anne

18 kommentarer:

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Ha en smashing tur till FORMEX!!

Kram Anna

MITT VITA HUS sa...

Underbara vaser:) står på min önskelista med men den är ju lång;) ha en fab fredag!

Hoppas på Lång rapport från formex;)

Kram

Grodmamman sa...

Ha en bra dag på Formex!
Här blir det snart fredagsmys med alla utom dottern som ska sova över hos en kompis.
Kram

Jenny sa...

Ha en riktigt trevlig helg, hoppas du kommer iväg ;)
Kram Jenny

Lilla gårdshuset sa...

Mysfredag här också med dotter och hundvalp.

Ha det gott!

Kramis/Heléne

a piece of happiness sa...

Är Formex i Älvsjö? Shit dit hade jag velat åka.....

Mycket annat & lite betong sa...

Hoppas du kommer iväg till Formex! Jobbigt men kul.

Trevlig helg!
Agneta

Godastunder-tokigaidéer sa...

Som jag önskar att jag bode närmre så jag kunde åka på mässan...Orkideér är lite trkiga när dom inte blommar men jag ställer också undan mina och hoppas på ny blomming, det brukar fungera.

Kram anna

Hildas hem - Sofia sa...

Orkidéer är så ljuvligt vackra. När de blommar. Så trist när blommorna trillar av och det bara sticker upp fula pinnar ur jorden.
Vackert att sätta dem i vas!

Trevlig helg!
Kram Sofia

Nilla Q sa...

Orkidéer är alltid fint, även i vas!

Här är en trött fredag, får ta nya tag imorgon...

Tack för dina snälla ord om våra bilder till fotoutställningen, blev så glad!:-)

kram pernilla

Jannicke sa...

..dårlig med blogging på meg også!!
Håper det tar seg opp igjen.
Ønsker deg en herlig helg!
Klem J.

mammaxtre sa...

Formex låter trevligt :-)

Ha en trevlig kväll

Fröken L sa...

Vackra vaser. Orchideer är underbara, min har massor av knoppar. Hoppas att de slår ut snart. Ha en underbar helg! Hoppas du kommer iväg på mässan.

Kram Dila

Milla sa...

Oj kära nån, jag har säkert 10 orkideer hemma, så när de blommar över får de vackert stå kvar, men är rätt charmiga ändå. Och jag kan lova att de kommer igen! Plötsligt kommer det upp en ny stängel som man kan följa, åh det är lika magiskt varje gång... Lyckat till med din! KRAM Milla

BelovedbyLinda sa...

Såå snygga vaser!! Riktigt fint med orkideér i :) Hoppas du kom iväg till Formex, riktigt härlig inspiration där :)

Ha en fin fredag!

Kram Linda

Mamma C sa...

Gubben är tokig i orkidéer så vi har det i alla våra fönster. Men håller med att dom inte är vackra när dom inte blommar. Vår tik brukar löpa i mars och det är inte några roliga 3 veckor precis. Ha en bra och fin helg.
Kram mamma C

H A J sa...

Hej!!
Hoppas att du kom iväg på Formex!!
Fina vaser, har också en - perfekt att ha tulpaner i.
Inget mer har blivit svart ännu. :)
Skänken får stanna!! Tjoho!!
Nu är det köksbord som står på tur. Ska göra ett eget, vi får väl se hur det blir....
Ha en underbar helg!
Kramar
Jenny
Ps Vad flitig du är som grundmålar först - det gjorde inte jag - kanske man skulle gjort.....

Fröken Tindra sa...

Hoppas att du haft en inspirerande sväng till Formex! Själv har jag slumrat en stor del av dagen då det blev väldigt sent i natt med gamla goda vännen som var på besök.
Skall själv ta med mig ett par utblommade orkidéer till fönstret på jobbet.
Kram!