onsdag, januari 5

Trettondagsafton.....


 Gåva nyårsafton som har börjat slå ut...Doftar underbart:)


Mmm svart, svart blir det och jättesnyggt....

Hallå alla!!!!!! Huvudvärk som är hemsk men lika glad för det, hihi...Trettondagsafton och har inte släpat mig iväg för att handla ännu. Här blir det nog Rönnbärsfilé med pressad potatis, en riktig höjdare ( Arlas recept). Testa den om ni vill äta något riktigt gott.....Vad gör ni alla idag? Har ni jobbat som jag eller njuter ni bara av ledigheten? Ha det gott....

Stor kram Anne

25 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Här jobbas det i sakta mak hemmavid. Orkar helt enkelt inte åka in till jobbet.

Någon finare middag blir det dock inte. Men vi hittar säkert något roligt i frysen ;)

Grodmamman sa...

Här har granen åkt ut idag. Kan ju säga att jag hade typ 10 miljoner barr på golvet efteråt, men nu är den nedklippt i två sopsäckar och det känns så tomt, men skönt i gillestugan!:)
Kram

HOUSE of ADELA sa...

Å så fina bilder du tar och ditt månbord blir ju suuuperfint! Nu får jag lust att jaga ett på Blocket;D Hoppas ni får en mysig kväll!

Kramar
Adela

H A J sa...

Så fint!!!
Visade H så att han förstår hur fint det skulle vara med en svart skänk :))
Ha en härlig kväll. Här blir det Tacos.
Kram
J

Teres sa...

Snyggt med svart målat!
Receptet lät väldigt spännande men tyvär hittar jag inte åt det på arlas hemsida. Har du någon länk till det?

Ha en bra trettondagsafton
mvh/ Teres

Anna-Malin sa...

jobbat i dagarna 3 men nu
ledig i 4 :)

mannen har lagat godaste fisksoppan och nu sippar vi vin i soffan. härligt!

kram på dig!

Helenas loggbok sa...

Vad fint bordet blir! Kul med ett recepttips. Det är oftast torka här på receptfronten, så bra med lite tips! Vi åkte till "kinesen" så jag slapp laga mat ikväll. Här har vi ju vanlig vecka, lyckos er som har röd dag imorgon!
Stor kram
Helena

Limetwig sa...

LEDIG!!! Underbart :)
Ha det bäst! Åse

http//:wwwhimmelska.blogg.se sa...

Svart blir jättefint.
Receptet det låter mums!
Idag gjorde vi laxsoppa till middag med hembakade brödbullar.
Mycket gott!
Ibland är det riktigt roligt att laga mat men ibland tar det emot.

Smultron på ett strå sa...

Här har det jobbats precis hela dan. Förbereder för imorgon, det är en viktig dag här hos oss. Hoppas huvudvärken går över!//kram maria

Annas Lycka sa...

Så snyggt Anne!!! jätte fin färg ;)

Kram i massor! A

Bella sa...

Vill önska dig en trevlig trettondagsafton också!! Det där lät ju riktigt smarrig med rönnbärsfilé, mmm.... Blir dåligt med matlagning här i kväll, sambon är sjuk och känner inga smaker så inte så stor ide att göra något avancerat just ikväll.

Så fint det svarta bordet ser ut :) Kul att pyssla när man blir nöjd med resultatet!!

Hoppas du får en mysig kväll vännen

Kramar Bella

Fröken Tindra sa...

Jag har legat på soffan och väntat på att det halsonda skall ge sig. Men icke! Verkar inte som penicillinet funkar på det. Så det är väl en så´n variant som får läka ut själv. Frågan är när?! Ja, jag är gnällig jag vet... Du har ju din hemska huvudvärk att tampas med i tid och otid. Usch! Stackars dig! Men du är tapper!
Här åt vi färsk pasta, kött och champinjonsås med en väldigt god sallad till. Mmm... Men jag börjar bli hungrig igen... ;0)
Ha en skön Trettonhelg!
Kram!

Mariette sa...

Hej Anne!

Vad snyggt det ser ut! Jag älskar att måla svart...

Har jobbat och sen firat jul, igen!

Ska kolla in det där receptet!!!

Må så gott!
Kram Mariette

Signe 1 sa...

snyggt snyggt vännen!! hoppas huvudet känns bättre!! miss you! puss

Carin sa...

Hallå raring! Bordet blir ursnyggt! I går (trettondagsafton) hade maken och jag 20-års jubileum... Säger ju en del om en annan... ;-)
Jobbigt med huvudvärk... Jag låg förankrad i sängen heeela tisdagen i riktig migränattack... Blääää...

Men nu hägrar årets rea som börjar om en stund... =))

Kraaam Carin

Linruz sa...

Åhh vad fint det blev bordet.
receptet låter farligt smarrigt, måste jag kolla in.
Ta hand om dig raring.
Kram Lina

Beas sa...

Här går det också i sakta mak. Vi har bara varit inne, suttit vid brasan, njutit långlunch, spelat spel och ätit godis...hihi.

Du har så fint hemma. Blir verkligt avis på alla fina möbler du har.

Ha en fortsatt fin kväll!

KRam Bea

Fröken Tindra sa...

Japp, jag sitter här och dräller lite. Sov gott när det blir dags! ;0)
Kram!

♥ Fyra årstider sa...

Det blir så snyggt!! Har Lina hört av sig till dig om torsdag?
kram Lotta

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Anne!
Det är så fräscht med vita liljor och bordet blev så fint svart. Jag vill måla lite ramar och lampfötter i matt svart färg. Kul att bryta av mot allt det ljusa.
Igår var jag ledig eftersom vi har jullov än. På kvällen var vi bjudna till Åsa(Nylyckan) och hennes familj. Vi åt gott och drack gott vin:-)
Hoppas ni haft en fin helg och kommande förståss...
Kram Susanne

BLONDETTY sa...

Så himla FINT!

Ja, här njuter vi av några dagars ledighet!

Barnrumsinredning är vad som står på schemat nu! Så himla roligt!

Ha en skön helg!

Kram
BLONDETTY

Carin sa...

Hallå vännen! Bild kommer på Mollysen... =)) Vi får bara vänta hem den där jubilaren oxå, sedan så... :D

Kraaam Carin

Lantligt i smultronbacken sa...

Jättefin blogg du har.

Vilka härligt vita liljor, doftar underbart.

Lite skojigt att du målar i svart, jag är helt tvärtemot och målar allt i vitt sen flera år. Men det kommer nog en dag när jag med ändrar lite färger.

Kram Teres

n o r d i n g å r d e n sa...

Så läckert svart bord, det är så fint med svarta möbler och så vita liljor, mmm jag kan känna doften, ljuvliga! Mari.