fredag, januari 7

På plats men ej färdigmålade.....

Nu är skjutdörrarna på plats som förr satt mellan kök och vardagsrum. Vi valde ju att dela av det stora vardagsrummet och sätta en vägg så att det blev kontor och där hamnade dörrarna:). Ja hur var det nu med högt ISO Anne? Fortfarande gryniga bilder. Är det någon i detta avlånga land som vet hur man ändrar på en Canon eller måste jag verkligen läsa instruktionsboken?? Jag gillar INTE instuktionsböcker:(.
Kvällen skall ägnas åt att se Let´s Dance och slå in paket.....Mmmmm vi har en liten kille som fyller 10 år imorgon, hu vad förväntansfylld han är:). Alla goa, have a nice evening...

Stor kram Anne  

24 kommentarer:

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Stilish!!

Det der med ISO ja, sliter med det...boka ligger der å ser på meg...skjøm\nner ikke mye av den.
*sukk*

BLONDETTY sa...

Så fint det blir! Tänk vad lite vit färg kan göra!

Ett stort grattis till (stora) lillkillen då!

Ha en skön kväll!

Kram kRam!
BLONDETTY

♥Linda♥ sa...

Vad snyggt det blir! Infällda dörrar är alltid infällda dörrar ,-) Mycket snyggt!
Ha en go helg och lycka till med födelsedagsfirandet i morgon! Kram Linda

Linruz sa...

Snyggt vännen!!
Får väl komma över och pilla lite på kameran din ;)
Hipp hipp från oss alla i förskott .
Kram Lina

Anonym sa...

Hej!
Högt ISO ger gryniga bilder, lågt ISO t ex 100 ger fina bilder men är det mörkt måste man ha högt ISO. Lätt förenklat ;-) Lycka till!

Kramis Åsa D

Stjärnor & Champagne sa...

Tack Åsa D:) Kram

HOUSE of ADELA sa...

Aaahhh så snyggt!! Underbara dörrar! Hela ert hus blir sååå fint! Hoppas ni får en kalasrolig dag i morgon med fördelsdagskillen=)

KRAM
Adela

Smultron på ett strå sa...

Å vad fint!!! Nej, tyvärr kan jag inte hjälpa dej med ISO. Grattis grattis till din lillkille!//kram maria

Gotlandsliv sa...

Jättefina dörrar! Gillar sprjösen, och att måla dem vit var verkligen ett lyft. Snyggt!
Ha en skön fredagkväll, och ge killen en grattiskram imorgon!

Grodmamman sa...

Fina dörrar och de blev ännu finare i vitt!:)
Finns det verkligen någon som gillar att läsa instruktionsböcker?!? Inte jag i alla fall!:)Och nu fick jag lite tips om hur det fungerar med ISO också, fast jag måste lära mig vilken knapp som ändrar detta på kameran först!:)Vad har du för kamera?
Stort grattis till den blivande 10-åringen! Hoppas att han får en bra dag.
Kram

mammaxtre sa...

Jättefina dörrar.

Instruktionsböcker är som rena grekiskan fastän det är skrivet på svenska. Jag kan inte grekiska :-)

En trevlig fredagskväll önskar jag dig.

Carin sa...

Halloj vännen! Ursnygga dörrar!!! Lets Dance står på programmet... ;-)

Hoppas lillkillen får en toppendag i morgon! Kraaam Carin

Lilla gårdshuset sa...

Gah så snygga skjutdörrar!

Let´s dance♫♪!

Kramis/Heléne

HEMLÄNGTAN sa...

Haha, ja det där med instruktionsböcker är inte min grej heller. Min kära sambo gör allt för att lära mig inställningarna på kameran men jag verkar tydligen inte så mottaglig av sådan information. Jag vill ju kunna egentligen... men någon ny funktion per månad blir det så sakta men säkert så...

Kul med lite kalas imorgon. Hoppas dagen blir som han förväntat sig.

Ha en toppenfredag vännen!
Kram, Jenny

HEMLÄNGTAN sa...

Å du, dörrarna kommer bli riktigt riktigt snygga!!!

Anisis sa...

Fint det blev med dörrarna!!! Just det dina barn var ju i mina barns ålder! Min A fyller 10 år i april! Så ett stort grattis till sonen! Må gott! Kram

Fröken Tindra sa...

Åh, vilka fina dörrar! Förstår att du är nöjd med dem.
Grattis i förskott till tioåringen!
Hoppas att han blir nöjd med sin födelsedag!
Kram!

Nilla Q sa...

Åh, så snygga (även nu, redan innan de är färdigmålade)!

Grattis till din 10-åring, hoppas det blir en bra födelsedag!

kram Pernilla

Mariette sa...

ISO kan jag inget om...instruktionsböcker, nej, tyvärr det är inte så roande...

Fint blir det där i ert nya bo!!!

Kan tro att det blir en fin dag imorgon då, "för idag är ingen vanlig dag"...

Må så gott!

Kram Mariette

Anna-Malin sa...

godmorgon :)

tusen tack, så fint sagt. tack.

och du, måste leva i himmelriket.
tänk att få fixa iordning ett nytt hem. jag är lite avis. var och hjälpte en god vän igår, som precis flyttat in i sitt nybyggda hus. ååå, nu vill jag bygga igen. eller var det ett gammalt renoveringsobjekt jag ville ha? eller bor vi bra där vi bor? ja, så klart men drömma kostar inget ;)


och inställningar på kameran. hjälp, vad jag borde bli bättre på det...

ha ett fint kalas!

kram

Snäckskalsdalen. sa...

Snyggt med skjutdörrar, kan jag sakna en aning, hade det, men har det inte i vårt hus nu. Men nu undrar jag om det inte går att sätta in här......hmmmm...
Agneta kram

Brunkullan sa...

Snyggt! Och högt ISO eller ej. Jag tycker bilderna du visar är jättefina:)

Susanne

A House With A View sa...

Sååå himla snyggt!! Vi är också på jakt efter ett par innerdörrar så tack för inspirationen! Det blev ju kanonfint hos er!

Kraaaaaaaaaaam aka

Fröken Grön sa...

På en Nikon (som liknar Canon väldigt mycket) ligger ISO under "Fotomeny", som är det första alternativet som kommer upp när du går in på kameramenyn. Kan tro att det är samma för dig!

Ha en skön söndag!
/Anna-Karin