onsdag, september 23

10 sanningar om mig.......


Vad dom nu kan vara??? Har fått en utmaning av min goa och kära bloggvän Lise-Lotte . Får se om jag fixar det....Har haft några dagar på mig.
1. Jag är född och uppvuxen i Linköping. Har haft en lycklig barndom.
2. Drog " Over there" när jag var 18 till Los Angeles och jobbade som au-pair. Åkte hem efter 1 år, jobbade och drog tillbaka 1/5 år igen. Älskar USA. Flyttade sedan till Stockholm till min dåvarande pojkvän och skulle ALDRIG flytta hem till Linköping igen minsann....Hm här är jag igen pg av min man.
3. Lider av spänningshuvudvärk 24 timmar om dagen sedan jag var 15 år, jaja jag vet, men jag har testat många saker. Men man lär sig att leva med det tyvärr.....
4. Älskar inredning, byta och stöka men det kanske ni har förstått. Sen kanske det inte blir så bra alla gånger.
5. Är väldigt bortskämd när det gäller tekniska prylar....Väntar in min 2:a vita Iphone!!!!!!!
6. Skriker rakt ut när dessa tekniska prylar inte fungerar, kan ni förstå att grabbarna på jobbet är ganska "fed up" på mig.
7. Tycker om att pyssla men tröttnar ganska snabbt om det blir för mycket av samma sak.
8. Tycker om att köpa kläder och smycken och har bestämt mig att börja att tänka till före innan jag handlar. Handlar så mycket onödiga saker och då resonerar jag så att det är bättre att köpa något rejält, eller hur?
9. Jag drömmer om ett större hus till familjen, och om jag hittar ett då säljer jag både huset och sommarstugan....
10. Har snart inget jobb inom 1-2 år!! Vet inte vad jag då skall göra med mitt liv. Kan ni tänka er att jag får "kicken" av min make!!!!! Skulle gärna vilja hålla på med något inom inredning...
Skickar den vidare till:
Lina "Linruz"
Anna " Annas Lycka"
Åsa " Hemmalycka"
Bella " Bellas väg tillbaka"
Kram Anne

16 kommentarer:

Jorid + NOE Blog sa...

Herlig å lese dette om deg :-)
Ha en fin ettermiddag!

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad roligt att få veta lite mer om dig!
Kan se det framför mig när du skriker rakt ut när teknikprylarna inte funkar, hihi;)

Tycker du ska jobba med något inom inredning/styling sen när du fått "kicken" det hade väl passat dig utmärkt?? :)

Kramis Jenny

StrandviksVillan sa...

Kul att få veta lite mer om dig!
Jag har också fått utmaningen, måste klura lite än...

Ha en fin kväll!

PS trist med huvudvärken, måste vara jobbigt ju...

MITT VITA HUS sa...

hi hi jag har gjort samma utmaning idag:) Kan jag få komma på iphone kurs hos dig eller, fick min vita i dag och sitter och pillar lite på den, men den är lite knepig:) Kram kram

H A J sa...

Hej lilla du!
Nr 10 får du allt förklara lite bättre tror jag!!
Du kanske skulle slå dig ihop med grabbarna och deras planer? Finns pengar att tjäna!!
Hihi!! Stället ska ju inredas menar jag, o vem är bättre på inredning än du??
Kramar
J i H A J

Ocean showroom sa...

Sådant här är alltid kul att läsa! :-) Jag är inte Pernillas största fan heller men jag måste säga att hon växt sedan jag började läsa hennes blogg. Ha en fin kväll! Kram alexandra

Fröken Tindra sa...

Kul att få veta lite mer om dig! Jobbigt med din huvudvärk.
Kram!

Jannicke sa...

Kjekt å lese om deg, Anne ;o)

Klem J.

Anonym sa...

Vänneen tror du klarar vad du än ge dig in på i framtiden.
Mail igen... kram Lina

Signe 1 sa...

Kul med lite sanningar vännen!! En del visste jag ju redan, men inte allt;-) Och tack sötaste för boken som kom iag, ska läsa den efter Läckberg:-) Kramis Sofia

Sommerlyst sa...

Så kjekt å lese om deg Anne! Har du ikke jobb om 1-2 år? Hmm...er jo så nysgjerrig. :)
Men kanskje det blir en gyllen sjanse til å starte opp med noe innen interiør - du er jo så flink, så det hadde du passet til.

Jeg skal muligens til Lindköping med jobben i oktober. Har du noe å steder å anbefale som er verdt ett besøk? (om det blir tid til noe annet enn jobb da)

KLem M

VITA NYANSER sa...

Men vad kul att du antog utmaningen = ) så att jag fick veta mer om dig. Vad kul med au-pair jobbet, att du åkte tillbaks. Så du har bott i Stockholm och kommer att få sparken = ), tuff make = ), hi,hi...förstår att det har med annat att göra, för han verkar verkligen finnas vid din sida!!! Du berättar så himla härligt om dina tekniska prylar = ).

Klart du ska jobba med inredning sen, det ska jag, då kan ju vi boka in möten, lite jobbmöten i stockholm kanske = )!!!

Nu har jag en ny kamera tjohooooo vad jag är NÖJD, men förstår mig inte riktigt på den än, tycker min lilla tar mycket bättre bilder i mörker, hm...men jag får träna.

Kram L-L

Hemmalycka sa...

Tack för utmaningen, ska bara fundera lite. Kul att få veta lite mer om dig men det verkar jobbigt med huvudvärken.
Kram Åsa

Helenas loggbok sa...

Hej Vännen!
Vad kul att få reda på lite mer om dig! Oj, ska maken kicka dig?! Då är vi två som ska leta jobb om ett par år!

Ha det gott!
Kramar
Helena

sand mellan tårna sa...

Hej sötis....

Jag fick just en elak jävla anonym kommentar. Behövde gå in till dig för att bli glad.

Det var skoj att läsa dina svar ...

Känns det trist med jobbet? Du kanske kunde öppna en e-butik med inredning. Har man en stor blogg och många bloggvänner, tror jag att man har all chans i världen att få ihop det. dessutom har du god smak.

Kram Linda

Titti sa...

Hej
Tittar förbi utav en slump. Ser även att vi bor i samma stad. Trevlig blogg du har. Mvh Titti