onsdag, september 16

Simhall, bokstäver, fönster.......





Hallå alla......Halvlek på veckans arbetsdagar, känns ganska skönt. Varit i simskolan där 8-åringen simmar i LASS. Att det skall vara så varmt i en simhall!! Känns som att man har kommit i klimakteriet. Han simmar på bra nu....Har 2 barn som alltid har trott att dom skall hamna på havets botten innan dom kunde simma, framförallt den stora. Och tänk vilka simmare dom är idag. Jag tycker att det är väldigt viktigt att mina barn lär sig allt inom simning som inte jag har lärt mig. Snart klar med mina bokstäver, ja lite skavanker här och där men det får bli så. Förstår att underlaget skall vara väldigt bra innan man börjar, eller hur Fröken Fräken hihi......Skall bara rolla väggen sen skall dom upp. Maken målar fönster för fullt. Vad finns det för positivt med gamla gamla fönster? Det enda är väl att dom är vackra......Väntar på Idol.
Kram Anne


17 kommentarer:

Interiør 63º N sa...

Hei igjen, lenge siden sist ;O)

Kikket på ditt forrige innlegg og må bare si WOW sååå stilig :O)
Hadde ikke vært meg imot å bo en slik leilighet :O) Mon tro om klokkene tikker høyt????

Ha en fortsatt fin uke

Klem Kirsti

Anonym sa...

Hej vännen! Känns länge sen sist, kanske kan klämma in en lunch eller nåt någon dag snart?

Visst är det otroligt viktigt med just simningen. Vi traglar ju med Adam på lördagsmornarna...inte kul men nödvändigt.

Bokstäverna blir nog jätt bra. Vart har du tänkt att ha dem?

Nu börjar Idol så nu lämnar jag min kompis datorn därhän..
Ta hand om dig Massor Kramar Lina

Grodmamman sa...

Här har dottern lärt sig simma i sommar och det är så skönt. Och hon är överlycklig över att kunna ta märken!:)
Snygga bokstäverna blev!
Kram

VITA NYANSER sa...

Det ser superfint ut! Kul att se sen när du fått upp dem = ). Jag kollade oxå på idol, det är ju så bra.

Ha det bra!
Kram L-L

Signe 1 sa...

Darling! Håller på som fasiken och över med min son att simma, håller med, det är superviktigt, han kan, men är fortfarande lite osäker... Måndag...självklart en fika hos mig, ni är supervälkomna det vet du, m kommer städa som f-n, haha, jag flexar ut tidigare såklart...vi kan ringas typ på söndag och stämma av tiden och vägbeskrivning bara!!:-) Kramis Sofia

Bella sa...

Tycker dina bokstäver ser jättefina ut, ska bli kul att se dem färdiga!!!

Skönt att barnen numera är fiskar i vatten, men varför ska det vara så varmt i simhallen ?? :(

Lycka till med bokstäverna och klart du ska köpa nya boken av Läckberg!!

Kram på dig

Jorid + NOE Blog sa...

Hei Anne :-)
Takk for hyggelig kommentar inne hos meg!

Så fint at du tar med dine barn på svømming. Her rundt Levanger finnes det faktisk ikke en enda svømmehall.. ?! Det er en skam!! Men iløpet av ca 2 år blir det bygget en helt ny idrettshall/svømmehall! Det blir nok perfekt til vår lille jente blir stor nok til å være med på svømming! :-)

Håper du får en fin tirsdagskveld! :-)

Kram Jorid

Jorid + NOE Blog sa...

Rettelse: Onsdagskveld ;-))

Jannicke sa...

Heisan.
Ja,
gamle vinduer er vakre... men vanskelig og utfordrende å holde fine! Bokstavene dine ser jo kjempefine ut ;o)
Enig angående svømming. Mine barn har begge gått på både svømme og stupekurs, så de er veldig trygge i vannet.

Tusen takk for koselig hilsen til meg ;o)

Klem til deg kjære venn! J.

VITA NYANSER sa...

Hi,hi...jag försökte spraya...= ). Efter 5-6 (?) burkar gav jag upp!!! Kommer bara spraya små saker i fortsättningen!!! Men nu har ju skåpet lite värde = ), jag hann köpa en spray för 140 kronor oxå = )!!! TUr att det blev bra, annars hade jag inte blivit glad! Kunde lika gärna blivit en flopp!

Nu är det godnatt här!
Hoppas det är bra med dig vännen!
Kram l-l

H A N N A S - F O R M sa...

Så fint med bokstäverna...snyggt i svart..härligt med badhuset, ska nog oxå försöka mig dit med barnen...känner mig bara såååå obekväm i badkläder..

STOR kram till dig!

Godnattkram!
Hanna

Sassa sa...

Hur kan du ta en så läcker bild av tråkiga simhallen?? Du är fantastisk!
Har haft fullt upp, men det verkar gå åt rätt håll med K. Härligt!
Kom tillbaka med armbandet, så får du ett nytt!
Kram från Sassa

Brunkullan sa...

Härligt med renovering. Älskar bokstäver och siffror, så det kommer bli kanon:)
Susanne

Ocean showroom sa...

Simhallar är varma!! båda mina barn går på simning och några gånger har jag varit med i hallen fullt påklädd och det är tufft! För att inte prata om när gammelmormor på 91 år var med och skulle titta på. konstigt hon inte vfick värmeslag! :-) ha en fin dag. kram alexandra

Helenas loggbok sa...

Tur att mina barn tycker mer om vatten än mig. Jag badar helst inte. Fryser ju alltid och vill helst inte ha vatten över huvudet. Men på Rhodos dök jag några gångar till barnens stora förvåning och förtjusning!!!!
Perfekt med simning för barnen eftersom det både är livsviktigt att kunna och man får snygg kropp!
Här måste man ju kunna crawla i skolan. Hjalle hamnade i nybörjargruppen. Wilma lärde sig direkt av våra kompisar i byn som är fd simmare på landslagsnivå. JAg får bara vatten i näsan.....

Kul att du gillade nya chefen! Vi hör ju en hel del olika kan man säga.... kan ju inte skriva om det här!!!!

Ha det jättegott vännen!
Kramis från Luxemburg

alegni sa...

absolut - det är jätteviktigt att ungarna kan simma! våra pojkar gick flera simkurser var o blev hur duktigaa som helst - till motsats från sin badkruka till morsa. visst simmade jag också när jag var yngre, men nu ska det vara extremt V A R M T innan jag går ut i vattnet o doppar mig.
ska bli intressant att se bokstäverna på väggen!
kram
ingela

♥ Fyra årstider sa...

Simma och simma..jag älskar dina bilder!! Gud vad du kan ANN.
Kram Lotta