lördag, september 12

Herr kantarell




För sjutton inte "bara" Herr kantarell utan hela ..... släkten. Brukar inte ta till svordomar här på bloggen men idag kan jag det. Åkte 9.00, hämtade pappa och åkte ut mot dina trakter Lotta ( Fyra årstider......). Ställde bilen hos min bror och vi gav oss ut i skogen jag med väldigt bra lokalsinne, pappa med mindre bra lokalsinne och Millie på fyra ben som är överallt i skogen ( kan säga att hon är helt slut idag...). Traskade över ett litet träsk och jag tänkte att här kommer vi inte hitta någon svamp.........Men hallå!!! Vad svamp vi hittade. Min pappa är en riktig spårhund, trots sina 70 år så ser han dom överallt. Jag plockade och plockade, jag går helt upp i varv med alla kantareller. Satt på ett ställe i 30 minuter och plockade och plockade. Vi är 4 i familjen, hur många tror ni äter svamp??
Only me........Det ni ser på bilderna är bara en liten del. Har gett bort till Kära A & B. Och till kära C & H som kom på besök och det blev skräpmat ikväll......Jag har förvällt och förvällt, nu ligger dom i frysen. Ber om ursäkt, har varit dålig på att besöka er och lämna kommentarer på några dagar, lovar att bättra mig. Jag är så glad att ni tittar in till mig. Psst , min bror kommer inte att få reda på detta svamställe = Min och min pappas hemlis, och Millies förstås.....
Kram Anne


18 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Men Ann..inte vad du väl i min skog heller *ler*..jag hittar minsann inte så där mycket.
Love you..
Kram Lotta

Hem och Lycka sa...

Nämen du, vilket kantarellställe, muuuuums!

kram

Bella sa...

Wow, så mycket kantareller och det är ju sååå gott!!! Tycker det låter som om du haft en kanondag :)

TACK snälla för din omtanke och du ska veta att jag många gånger tänker på dig också och undrar hur det går för dig även om jag inte riktigt vet vad det är som strular, och du ska veta att du alltid får maila om du känner att du behöver få skriva av dig till någon som aldrig kommer träffa berörda personer, vilket ibland kan vara bra då man kan säga vad man verkligen känner och tycker utan att behöva stå till svars för det...

Ta hand om dig fina du

Många kramar Bella

Jannicke sa...

Jøss,
skal si dere fant mye kantareller ;o)
Klem og natta! J.

Aratorps Lena sa...

Mmmm, ett sånt ställe ska man hålla för sig själv... Grattis! Ja, för det är ju som värsta högvinsten! Ha en go söndag! kram

Anonym sa...

Visst är det roligt att plocka, men sååå tråkigt att rensa dem. :)
Självklart ska ni hålla stället för er själva....de är ju det som är grejjen!!
Hoppas allt är bra med dig och de dina.
Ta hand om dig Kram LIna

Annas Lycka sa...

Underbart...känner doften ända hit...Det är bara så gootttt.

Jag hoppas att allt är bra med dig och dina. Att du har en skön helg och att sola skiner på dig!!

Ha det bäst! Kram vännen. Anna

sand mellan tårna sa...

Härligt!!!

Det är såååå gott med svamp.

Kram L

♥ Affi ♥ sa...

Vilken lyx! Grattis till det svampstället, det får du hålla hemligt.

alegni sa...

fiiiina zinksaker i förra inlägget o fina svampar! jag har förstått att kantareller är något alldeles extra. själv är jag megasuperallergisk mot svamp o klarar inte av en smula ens.
skön söndag!
kram
ingela

Signe 1 sa...

Men hörru bruden!! Det där är inte rättvist, haha...sådär mkt hittar aldrig vi, men å andra sidan får vi hela frysen full varje år av Mathias underbara mormor:-))Ha en kanondag vänen! Kraam Sofia

Fröken Tindra sa...

Åh, vad härligt med så mycket svamp!! Jag skulle vilja ge mig ut och leta men vet inga ställe här kring sta´n. Och att bege sig ut på måfå... Hmm... Det får nog bli så ändå kanske?! Är ju så himla gott!
Kram!

Huset vid ån sa...

Men vilken skörd....Härligt! Önskar dig en fin o skön söndag! Många Kramar Therese

Ocean showroom sa...

Hei Anne!
Så heldig som har funnet et supert kantarellsted!
Nå har du jo sopp for hele vinteren tenker jeg, ihvertfall hvis det er bare du i familien som spiser dem:)
Håper alt er vel ellers:)

Søndagsklem, Lene

MITT VITA HUS sa...

oj vad skoj med så mycket svamp, eprfekt att frysa ju:) Jag fick ett lass av snälla svärmor för ett tag sedan:) Ha en fin söndag Kram Mia

Grodmamman sa...

Härligt med svamp! Jag är den enda i min familj som äter svamp och ibland kan jag längta efter en varm smörgås med svampstuvning på!:)
Kram

Mjuka sa...

Helt fantiskt mycket!! Har inte hittat det ultimata stället än, har hittat lite här och lite där.
Ha en fin söndag
kram Malin

Lauras gård sa...

Vilken tur ni hade! Jag ska minsann utbilda hunden på kantarellsök nästa höst för jag har inte haft någon större tur med svamp i år. Kram Stina