torsdag, september 24

I rätt ordning.....


Hallå alla, sitter här med min bokföring och tar en liten paus. Citat från igår kväll när Idol skulle börja:

- Mamma och pappa...
- Ja...
-Kan vi sitta i rätt ordning?
Jag tittar på Ludwig och undrar vad han menar denna gång.
-Vilken ordning?
-Simpsons ordning...
-Där går gränsen Ludde, nu får det vara nog med Simpsons.
-Åhhhhh, suckar Ludde.
Vi börjar titta på Idol och han kläcker efter 5 minuter:
-Mamma och pappa kan inte ni byta plats så det blir rätt?
-Åhhh Ludde suckar Wictor.
Ni kanske har förstått att detta barn är en liten clown och en funderare. Jag vet inte vem han är lik om jag skall vara ärlig. Imorse var det mindre roligare, hittade kompisar i Millies avföring som rörde sig fint och vinkade hej till mig. Brrr fick panik och gud så äckligt. Det värsta är att jag får inte ge henne avmaskningsmedel tidigare än i morgonbitti. Hon gick under namnet snuskfia innan eftersom hon äter allt, nu är namnet maskfia...Är förvånad att hon inte har haft det tidigare, hon är ju snart 4 år. Bäst jag fortsätter att jobba....



Kram Anne

20 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Hahaha, en kille med humor. Rättlikt på bilden faktiskt:)
Fy vad läbbigt hoppas det rörliga försvinner snabbt.
Kram Kram Åsa

Jorid + NOE Blog sa...

Hihihhi! Så skjønn han er :-D

Ha en fin ettermiddag!
Klem Jorid

Fröken Tindra sa...

De verkar småroliga dina kära söner! Mindre roligt var ju vinkandet i... Uäck!

Kram!

alegni sa...

en son i min smak, helt klart :)
uuuh, för maskar o maskkur. hoppas hundstackaren blir av med parasiterna illa kvickt!
kram
ingela

Signe 1 sa...

:-))) Anne, du är underbar!! Kram Sofia

Ocean showroom sa...

Vilken Goding! Ludwig alltså! :-) Trevlig kväll kram Alexandra

Engelska Villan sa...

Hualigen!! Mask är inte trevligt, men du, var glad att det är hunden...
Kul med lite sanningar om dig :)
Ha en skön kväll, vännen!
Anna

Malin sa...

Bläk !

sand mellan tårna sa...

hihi... tack gulliga du.

Råkade svara hos mig.... men låter det ligga.

Nu måste jag verkligen hoppa in i duschen och sedan i sängen...... dumma klocka ringer snart känns det som. Men imorgon är det freeeedag!

Kram L

Jannicke sa...

Herlig liten hverdagshistorie!!
Du skriver så bra, Anne!
Takk for hilsen til meg ;o)
Jeg er akkurat kommet fra jobb, ¨å skal jeg bare slappe av!
Klem J.

Jorid + NOE Blog sa...

Anna Anka er iallefall en dame som ikke har helt forståelse for mann, barn og hus! Haha, gud, for et kvinnemenneske.. Men så blir man jo også nyskjerrig på disse hollywood-mammaene. Har du sett serien eller ?

Kram

Vitt och Blått sa...

Hej vännen! De är inhandlade på Mio! :) Tycker om dem jättemycket!! Passar bra! Ha en bra fredag - kram E

Sommerlyst sa...

Kul liten gutt! :)

Linköping...ja det er jeg ganske sikker på. :)

Vita design sa...

Å han är för go lille Ludde. Ska fixa till min lilla present till honom så han kan öka på sin Simpson-samling =). kram

Mitt smultronställe sa...

Hej Anne!!

Ja de är för roliga... Min sambo är en av följarna av det programet också.. Han är 35...

Men va jobbigt att det vinkade åt dej....

Hoppas du får en bra helg!!
Kram kram.

VITA NYANSER sa...

Hi,hi...vilken going. Klart han vill testa som sina idoler, kolla upp det praktiskt = )! Vilken sköning = )!

Det där med mask är vanligt. Min katt blev jättedålig i somras, hostade och betedde sig mycket knepigt, det var då mask, hon är inte lätt att ge tabletten, suck vilken fajt innan hon fick i sig!
Kanske hunden är lättare, det brukar ge sig väldigt snabbt. Här är det nog dags med en omgång till efter sommarens alla mus-fångster.

Ha en skön helg vännen!
Kram L-L

Helenas loggbok sa...

Ha, ha - viket litet bustroll du har där hemma. De är ju för charimga och söta dina grabbar, men sen har de ju lite att brås på oxå!

Hoppas ni får en jätteskön helg!
Kramar
Helena

StrandviksVillan sa...

Gulp! Hann bli lite nervös... innan jag kom på att det är ju förstås er HUND du skriver om!! Hahaha!

Vilka kuliga funderingar om sittordningen :) Barn hittar då på så mycket.

Ha det gott!
A-C

Lauras gård sa...

Vilken rolig grabb du har! Var det han som hade önskemål om nytt tuffare namn???

Mask är ingen hit! Har faktiskt inte sett det på våra djur, men de har säkert haft det. Hundar har ju en förmåga att stoppa i sig allt möjligt snusk... Löss och loppor har hon däremot haft och det är ingen hit heller... Kram Stina

Casa del Caos sa...

Hahahaha! Jag skrattar så tårarna rinner!
/Annica